Algemene Loopthread

Kan tegen vallen, kameraad van mij woont daar en die scoort serieus wat hoogtemeters op relatief korte tochtjes.
Heb je inderdaad altijd wel in Wallonie. maar ik zie dat het parkoers is aangepast en grotendeels langs een rivier loopt, dus misschien valt het wel mee.

Enfin hier daarnet laatste duurloopje voor de marathon van Frankfurt aanstaande zondag gedaan. Vorig weekend twee dagen enorme last van mijn peesblad onder mijn rechtervoet waarbij ik al mankend rondwandelde en het zelfs snacht voelde. Dan zondag 14Km gelopen en sindsdien elke dag beter, dinsdag en donderdag nog 10km en vandaag 8km en de pijn is zelfs volledig weg, zelfs zonder IBUPROFEN de laatste dagen. Bizar. Wel een opluchting.

Net Stormsocks gaan kopen voor trail morgen... 100% garantie dat mijn voeten droog gingen blijven beweerde verkoper van Runner's Lab... we zijn eens benieuwd, we gaan het alleszins 'moeten' testen :biglaugh:

Net Stormsocks gaan kopen voor trail morgen... 100% garantie dat mijn voeten droog gingen blijven beweerde verkoper van Runner's Lab... we zijn eens benieuwd, we gaan het alleszins 'moeten' testen :biglaugh:
Heb die ook. Nog nooit natte voeten gehad, soms voelen ze een beetje nat aan maar dat is gewoon de condens van het zweten.

Nu de 1e marathon in Antwerpen zo goed is meegevallen, ben ik al stiekem aan het kijken voor een volgende (voorjaars) marathon.
Mijn oog valt op Gent in Maart.
Pro's contra's?

Gent ligt goed qua timing, bereikbaarheid ook deftig (shuttles vanaf Flanders Expo), en niet overcrowded. Mijn belangrijkste contra van 2 jaar geleden was dat het parcours ten zuiden van Gent nogal saai was en er niet heel veel animo was. Maar wel van genoten en ik ga hem in 2024 ook lopen :)

Rotterdam, zoals @Spooky aangeeft, is wel een waanzinnige ervaring. Dit jaar gelopen en de hoeveelheid toeschouwers is hallucinant. Bijna van begin tot einde staat het volk rijen dik aan te moedigen. Nadeel is dat zeker in het begin het echt ENORM druk is in het pak (verschillende keren gewoon op grasstroken moeten lopen omdat het met een gigantische en trage groep over smalle looppaden ging) en dat het echt niet simpel is om na de start je gezin of kennissen terug te vinden - ik heb daar aan iemand een telefoon moeten vragen om mijn vrouw op te bellen.
Bereikbaarheid ook wel top.

Grootste issue is denk ik dat Rotterdam enorm snel uitverkoopt en dat bij deze ondertussen ook al gebeurd is.

TL;DR ik denk dat Gent een goede keuze is, en dat als je er verder voor wil blijven gaan Rotterdam 2025 een leuk doel is als je de inschrijvingen opvolgt en er snel bij bent 🙂

Ja, maar die is al uitvekocht

Je zou ook kunnen daar toch naartoe trainen.
Ik weet niet of er wachtlijsten zijn, anders u daarop inschrijven.

Voor de rest op facebook de loopgroepen in de gaten houden in verband met verkoop van tickets van mensen die een blessure hebben.

Nu onlangs las ik wel dat er mensen opgelicht worden met verkoop van tickets tussen particuleren, dus moet je ook wel met oppassen.

Er was hier nog iemand met de Salomon sense ride 5 trailschoen zeker?
Moet zeggen dat ik voorlopig toch niet heel tevreden ben; niet bijster veel grip op rotsen en vooral super crappy inlegzolen. Zijn flinterdun en schuiven op de duur naar achter tot ergens ter hoogte van je achillespezen, redelijk irritant.

Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar er zijn wat threads over op reddit ook. Oplossingen gaan van vastlijmen tot vervangen door andere. De vorige generatie had nog OrthoLite zooltjes en daar had ik nooit problemen mee. 'k ga ook maar eens zien of ik nog iets liggen heb dat erin past.

In 't vervolg houd ik de inlegzolen bij als ik schoenen afdank 😁
Ik heb de 4. Die zijn even goed als de 3's. Goed dat ge zegt dat de 5's niet goed zijn. Dan koop ik me nog wel ergens een 4. 😬😬

Er was hier nog iemand met de Salomon sense ride 5 trailschoen zeker?
Moet zeggen dat ik voorlopig toch niet heel tevreden ben; niet bijster veel grip op rotsen en vooral super crappy inlegzolen. Zijn flinterdun en schuiven op de duur naar achter tot ergens ter hoogte van je achillespezen, redelijk irritant.

Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar er zijn wat threads over op reddit ook. Oplossingen gaan van vastlijmen tot vervangen door andere. De vorige generatie had nog OrthoLite zooltjes en daar had ik nooit problemen mee. 'k ga ook maar eens zien of ik nog iets liggen heb dat erin past.

In 't vervolg houd ik de inlegzolen bij als ik schoenen afdank 😁
Ik heb de Sense Ride 5 gekocht, maar vooral omdat ik mijn favoriete loopschoenen aan het verslijten was op wandelingen met de hond. Er zitten maar zo veel kilometers op. Omdat ik dan ook ineens van m'n logge hikingschoenen af wilde op vakantie, maar ineens voor die als hybride gegaan hikeschoen voor op vakantie, waarmee ik ook zou kunnen gaan lopen, en voor de rest de hond mee kan uitlaten.

Beetje lang en nietszeggend als antwoord, ik weet het :D Maar het is maar om te zeggen dat ik er uiterst tevreden van ben. Alleen heb ik er dus nog niet echt mee gelopen, of toch niet langer dan een kilometer. Wel al veel mee gestapt. En ik moet zeggen dat ik helemaal niks merk van dat inlegzooltje. De grip valt me ook wel goed mee, maar ik merk wel dat dit geen zolen zijn voor de heel technische dingen. Alles waar een pad is, lijkt me prima en op rotsen op zulke paden heb ik niks gemerkt. Maar veel verder hoeft het niet te gaan voor je tegen de limiet zit, denk ik.

TL;DR ik denk dat Gent een goede keuze is, en dat als je er verder voor wil blijven gaan Rotterdam 2025 een leuk doel is als je de inschrijvingen opvolgt en er snel bij bent 🙂
Gaan we doen.
Net ingeschreven voor Gent. Nu weet ik dat ik de kalenders goed in het oog moet houden.
Heb me ook bewust nergens voor ingeschreven voor dat ik Antwerpen gelopen had. Het moest maar eens tegengevallen zijn ;-)

Zat ook al stiekem te zoeken naar een volgende wedstrijd, dan ook maar die van Gent genomen! :fingerguns_r: Weliswaar de halve.
Ben nog aan het twijfelen of ik eens Trenara zou uitproberen of een eigen 12 weken trainingsplan zal opstellen. Voor dit laatste zal ik nog wat opzoekingswerk moeten doen, maar ik kan mijn plan van de halve van Antwerpen gebruiken als referentie.

Iemand ervaring met de alfa bear trail in Schinnen?

Wil me misschien inschrijven en een eerste keer een trail lopen.

24 km past in mijn schema. Enkel weet ik niet hoe ik de hoogtemeters ga verteren.

Iemand ervaring met de alfa bear trail in Schinnen?

Wil me misschien inschrijven en een eerste keer een trail lopen.

24 km past in mijn schema. Enkel weet ik niet hoe ik de hoogtemeters ga verteren.
Goed trainen, ofwel eens richting ardennen rijden if anders hill repeats ergens op een heuvel/brug in de buurt… of als je een fitness abonnement hebt en er is een stairmaster…

Heb je inderdaad altijd wel in Wallonie. maar ik zie dat het parkoers is aangepast en grotendeels langs een rivier loopt, dus misschien valt het wel mee.

Enfin hier daarnet laatste duurloopje voor de marathon van Frankfurt aanstaande zondag gedaan. Vorig weekend twee dagen enorme last van mijn peesblad onder mijn rechtervoet waarbij ik al mankend rondwandelde en het zelfs snacht voelde. Dan zondag 14Km gelopen en sindsdien elke dag beter, dinsdag en donderdag nog 10km en vandaag 8km en de pijn is zelfs volledig weg, zelfs zonder IBUPROFEN de laatste dagen. Bizar. Wel een opluchting.

Succes met je marathon binnen twee uurtjes!

Gisteren Bear Trail gedaan in Voeren (58km), voor de 2e keer want vorig jaar ook al, en toch wel bizar hoe de het menselijk brein zo snel kan vergeten hoe lastig en moeilijk dat parcours is.

Start was om 9u, en eerste moeilijke beslissing was 2 of 3 laagjes, ongeveer helft van de deelnemers had er 2, andere 3... en 1 enkeling die we nadien zijn tegengekomen met volledig rood uitgeslagen armen van de kou had slechts een t-shirt aan.
Gelukkig op het nippertje voor 2 gekozen ondanks de koude wind en was duidelijk de goede beslissing.

Game plan was om vanachter rustig te starten en me niet te laten vang om te hevig op die heuveltjes te vlammen...wat goed ging tot ongeveer km13 en dan toch weer terug met het goede gevoel mij laten meeslepen door de wedstrijd en het oppikken van tragere lopers voor mij :crazy:

Met 1500 hoogtemeters voor 58km was het parcours dus eigenlijk het ene heuvel(tje) na het andere en moeilijkste moment kwam rond km30 toen de benen echt wel pijn begonnen te doen bij elke afdaling en tegelijkertijd ook het besef om eigenlijk nog maar halfweg te zitten.

Positieve punten:
* die stormsocks zijn effectief 100% waterdicht -> gewoon los door elke plas gevlamd (en dat waren er veel) en toch droge voeten op het eind
* voerstreek is echt ontzettend mooi
* tuc-koekjes zijn magisch als je krampen hebt
* trots op mezelf om toch door te bijten ondanks serieuze pijn in benen

negatief:
* exact zelfde parcours als vorig jaar want ik jammer vond
* die Hollanders hun bevoorradings-(Jumbo?) cola trok op niks
* véél te véél hellingen voor iemand die in de vlakke noordrand van Brussel woont

Week 14 van het 15 weken herstel / opbouwschema zit erop en ik zit nu pas aan 40.1km weekafstand. Dit is de 3de keer dit jaar dat ik 40 km haal maar de vorige 2x lag ik nadien in de lappenmand. Ondanks dat beide keer geen loopblessure was heb ik het deze keer toch veel voorzichtiger aangepakt en er 14 weken over gedaan.

Ik heb de laatste weken een paar lastige sessies achter de rug maar vandaag met vermoeide benen ging het toch wel vrij vlotjes. Ik vloog gewoon, ik had deze ochtend geen last van vermoeidheid. Maar goed, nu even rust tem woensdag.

Screenshot-2023-10-29-094130.png

Laatst bewerkt:
2 weken geleden op ne zondag ging ik niet voldoende opzij naar de zin van "een amateurke op ne vlo" en ik hoor hem roepen: Onnozelaar! (Nochtans ging ik naar mijn mening wel voldoende opzij)

Vandaag kwam ik op exact hetzelfde tijdstip diezelfde mens tegen - ik ging deze keer ook weer opzij - ik kijk naar hem, hij kijkt eens vies terug .. ik denk: Mmm ik ken die mens van ergens denk ik ?? Pas nadien viel mijne frank. :tongue:

Terug
Bovenaan