Algemene Loopthread

Troost u. Ik liep ook mijn duurlopen iets te snel in mijn topjaar 2017. Deze liep ik ook regelmatig rond 12km/u. Terwijl mijn intervals ook rond 15km/u zaten. Als je in vorm bent en na 15km lopen denk je: Pfff dit tempo gaat wel erg gemakkelijk! Dan had ik de neiging de volgende 15km lichtjes te pushen ;)

Of ik hiermee uiteindelijk tijd verloren heb op de marathon is moeilijk in te schatten. Ik liep toen 3u37 op de marathon (maar ik kon die dag +-3min sneller, ik heb het laten lopen wegens de teleurstelling dat 3u30 niet ging lukken).

Zoals je in 2017 op de 3km een 9'11" ofzo liep en naar een pr hebt op de 10km van 46'... Uw beste mijl is 20" sneller dan van mijn maat die 2 weken geleden 2h50 liep op de Marathon

Zoals je in 2017 op de 3km een 9'11" :love:ofzo liep en naar een pr hebt op de 10km van 46'... Uw beste mijl is 20" sneller dan van mijn maat die 2 weken geleden 2h50 liep op de Marathon
Ik heb het even grondig nagekeken op Garmin (ik had er al lang niet meer op aangelogd, ik zit nu bij Polar)

Mijn PR's zijn:
- 3km - 12min23sec (Toch wel een beetje trager dan 9min11sec :frown:)
- 5km - 20min58sec
- 10km - 45min56sec --> Dat klopt inderdaad
- 10 miles - 1u18min00sec
- HM - 1u39min27sec
- Marathon - 3u36min43sec

Ik heb in 2017 wel een paar fietstoerkes gedaan tegen 20km/u die ik als looptraining op Garmin heb geplaatst. :)
Dus van daar haal je waarschijnlijk die tijd hierboven op 3km. Die zal dan inderdaad effectief wel kloppen.

3km een 9'11" -->
Ik ben beroemd op beyondgaming, om te overdrijven, echter deze keer had ik echt gehoopt dat het echt waar was.
Jammer maar helaas. :cry:

Laatst bewerkt:
Ik heb het even grondig nagekeken op Garmin (ik had er al lang niet meer op aangelogd, ik zit nu bij Polar)

Mijn PR's zijn:
- 3km - 12min23sec (Toch wel een beetje trager dan 9min11sec :frown:)
- 5km - 20min58sec
- 10km - 45min56sec --> Dat klopt inderdaad
- 10 miles - 1u18min00sec
- HM - 1u39min27sec
- Marathon - 3u36min43sec

Ik heb in 2017 wel een paar fietstoerkes gedaan tegen 20km/u die ik als looptraining op Garmin heb geplaatst. :)
Dus van daar haal je waarschijnlijk die tijd hierboven op 3km. Die zal dan inderdaad effectief wel kloppen.

3km een 9'11" -->
Ik ben beroemd op beyondgaming, om te overdrijven, echter deze keer had ik echt gehoopt dat het echt waar was.
Jammer maar helaas. :cry:

Volgens mij ben je ook beroemd voor de meest bewerkte berichten

Volgens mij ben je ook beroemd voor de meest bewerkte berichten
Ja dat klopt. Ik druk soms wat te snel op de Post Reply knop + een beetje dyslexie helpt ook niet. ;)
Maar die 3min04sec/km, ... we kennen elkaar al enkele jaren, in dit loopforum, .. we weten allebei al wel: Neen dat haal ik dus echt niet hé.

Ik overdrijf ook graag, dus had dit waar geweest, dan had ik er een schepje bovenop gedaan en er 2min50sec/km van gemaakt :D

Intervallen zijn 1000m momenteel, dus 1km aan 3:40 tot 3:45 en dan 1km aan 5:30 tot 5:40. Zoiets probeer ik toch

Snelste 5km was 19min48 dus tempo 3:58. Is wel al even geleden dat ik daar een PR geprobeerd heb. 10km PR is 41min49 dus tempo 4:11, om een indicatie te geven.

test in UZA zit al even in mijn hoofd, zeker wetende dat ik dit jaar +3000km ga gelopen hebben als ik zo verder doe. Weet alleen niet of ik het ga volhouden van zodra ik terug kan gaan fitnessen :unsure:
Ziet er dan wel goed uit. LSD mag misschien iets sneller maar goed, dat maakt weinig verschil.

Zonet Dwars door Brugge gelopen. Rond de 1:14 of 1:15 als ek goe getimed heb. Degelijke tijd ondanks de extra kilo's.

No way echter dat die 14km was. Het parcours was langer dan anders met veel meer extra lussen bovenop het normale parcours en het normale parcours is 15km. Heel bizar dat dit maar 14km was.

Twee weken geleden ook de 10,3km van Knokke gelopen.

Blij in ieder geval dak nog es wat loopwedstrijden heb kunnen meedoen en de sfeer van een loopwedstrijd & competitie heb kunnen opsnuiven :) Het was alweer ff geleden :)

Aant overwegen om ook nog die van Kortrijk te doen zondag.

Laatst bewerkt:
Dit weekend de zwarte trail van Rochefort proberen te lopen hoe ik ook de GTLC ga lopen, dus 2L water, stokken, kleren etc alles mee.

Eerste test met stokken. Valt heel goed mee, helpt je echt goed vooruit zowel omhoog, omlaag en op vlak.
Veel geoefend wanneer ik ze moet uithalen, hoe ik ze makkelijk kan inklikken en weg steken.

Ben wel fan van lopen met stokken.

Voor de strava volgers, de lokroep naar de nieuwe rochefort trippel was groot. Dus de volledige trail niet uitgelopen :rolleyes:

Zonet Dwars door Brugge gelopen. Rond de 1:14 of 1:15 als ek goe getimed heb. Degelijke tijd ondanks de extra kilo's.

No way echter dat die 14km was. Het parcours was langer dan anders met veel meer extra lussen bovenop het normale parcours en het normale parcours is 15km. Heel bizar dat dit maar 14km was.

Twee weken geleden ook de 10,3km van Knokke gelopen.

Blij in ieder geval dak nog es wat loopwedstrijden heb kunnen meedoen en de sfeer van een loopwedstrijd & competitie heb kunnen opsnuiven :) Het was alweer ff geleden :)

Aant overwegen om ook nog die van Kortrijk te doen zondag.

Ik heb er vorige week 13,84km gelopen tijdens DDB. Het het voelde langer aan door het vele draaien en keren, maar ik de afstand klopt wel. Het stukje langs de Potterierei op de kasseien was zoals gewoonlijk weer moordend.

Vandaag een 10 weken loopschema om te helpen heropstarten met lopen na een blessure succesvol afgerond. Geen last van de hernia tijdens of na het lopen dus zeker een positief gevoel. Ook vrijdag bij Runnerslab een 2de paar loopschoenen gaan halen om te kunnen afwisselen. Zijn Hoka's geworden want in mijn geval heb ik baat bij zo veel mogelijk demping en denk dat ik ze vooral ga gebruiken bij de LSD's.
Volgende doel is terug een 10k kunnen lopen en daarna hopelijk op te bouwen naar HM, in welke tijd maakt me geen bal meer uit :)

Ik heb er vorige week 13,84km gelopen tijdens DDB. Het het voelde langer aan door het vele draaien en keren, maar ik de afstand klopt wel. Het stukje langs de Potterierei op de kasseien was zoals gewoonlijk weer moordend.
Ja lastig lopen daar.

Persoonlijk rustig begonnen en naarmate de kilometers vorderden men tempo opgedreven. De laatste km constant aant sprinten. Moest na de finish 20-30 meter uitbollen en dan de dranghekkens nog gebruiken om af te remmen door de hoge snelheid lol

Das toch het plezantste aan loopwedstrijden. Nog die extra dash hebben opt einde om al diegene die opt einde van hun latijn zijn met dubbel zo hoge snelheid voorbij te steken in de laatste km lol. Daarvoor start ek met plezier iets rustiger :D

Laatst bewerkt:
Abdijentocht geknald vandaag. Ging nog goed gezien het redelijk gebrek aan training. Leuke paadjes daar rondom Tongerlo.

Amai wat een toptijden hier, ik ben mijn loopschema van 10 km aan het afronden (nog 2 weken te gaan) en kan intussen (na knieblessure) terug 10 km aan een stuk lopen... toptijd 57 minuten 🤣, er zitten hier mensen die bijna dubbel zo snel zijn. 😶

Ik zeul wel nog een paar kilo's mee die ik er graag nog vanaf zou krijgen, maar 't "officiële" overgewicht (BMI > 25) is weg.

Amai wat een toptijden hier, ik ben mijn loopschema van 10 km aan het afronden (nog 2 weken te gaan) en kan intussen (na knieblessure) terug 10 km aan een stuk lopen... toptijd 57 minuten 🤣, er zitten hier mensen die bijna dubbel zo snel zijn. 😶

Ik zeul wel nog een paar kilo's mee die ik er graag nog vanaf zou krijgen, maar 't "officiële" overgewicht (BMI > 25) is weg.
Er zijn altijd mensen die sneller lopen, fietsen, zwemmen,... maar het leuke van recreatief sporten is natuurlijk uw eigen doelen te stellen en te halen.

Succes nog met de 10km!

Mooie progressie bij velen hier, goed bezig!

Zoals heel vaak heb ik weer een weekend in de Ardennen gezeten dit weekend, deze keer weliswaar met beperkte tochtjes. Op vrijdag 14km vlotjes doorgelopen (met 400hm), zaterdag 24km met 750hm en vandaag 17km met 500hm. Zowel zaterdag als vandaag heel rustig om wat te genieten en de benen stilletjes aan wat rust te gunnen.

Nu begint de taper periode echt. Komende week loop ik nog +/- 80km, met zaterdag en zondag weer korte trainingen in de Ardennen. De week van de wedstrijd zijn het nog maar 2 loopjes van max 10km en dan zal het wel lukken.

Ik hoop enkel op iets warmer en beter weer want maxima van 10 graden, regen en vooral veel te veel wind zijn niet mijn ding. ‘s nachts koelt het nog te veel af in de Ardennen/Hoge Venen en daar heb ik geen zin in.

Ben juist terug van 4 dagen camping... Voelt bizar zo eind mei nog met winter gerief zeulen ipv slippers en shorts

Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Op 2km van ons buitenverblijf is een camping en het was daar dit weekend ontzettend druk. De mensen met hun tentje leken het maar koud te hebben...

11 weken geleden begonnen met een schema van couch naar 5K op 10 weken. Dit na jaren niets van sport te hebben gedaan.
Na 3 weken lag ik een weekje uit door een corona besmetting, vandaar de extra week. Heb al die weken hier ook rustig meegelezen voor wat motivatie.

En dus na 11 weken heb ik voor de eerste keer in, ik gok, 4 jaar, 32 minuten aan één stuk gelopen. Het doel was om 5 km te lopen op deze tijd.
Dat is niet gelukt maar met 4,77 km aan een gemiddeld tempo van 6'43" ben ik heel trots op mezelf. 11 weken geleden was ik aan het sukkelen om intervallen van 2 minuten uit te lopen. Vandaag was het niet gemakkelijk en die tijd moet veel beter, maar het is gelukt.

Ik kijk ernaar uit om te evolueren van 5km naar 10km maar ik denk dat ik eerst ga werken aan mijn tempo voor ik meer afstand probeer af te leggen!

Terug
Bovenaan