Karry98
Well-known member
Daarom dat ik hier ff vraag hoe snel intervals dienen gelopen te worden...
Ik had eens gelezen dat intervals van 3 a 4min gelopen dienen te worden aan uw 10km pr tempo. Dus dit lijkt wel bijna te kloppen. En veel trager dan 5min a 5min10 zal vervelend lopen worden denk ik
Ik ben absoluut geen expert, ik volg zelf geen schema’s en ben maar een trage ultraloper. Echter als ik u 1 tip mag geven, aarzel echt niet om sommigen van uw lopen traag te lopen. Ik ben zelf echt veel sterker geworden door mijn gemiddelde loopjes echt traag te lopen en mijn intervallen en tempolopen echt snel. “Easy days easy, hard days hard”. Mijn echt trage lopen doe ik soms aan 5:30/km en mijn snelle kilometers aan 3:30 à 3:50, daar zit dus een gigantisch verschil op.
Ze hebben er wel een halve marathon bijgenomen, waardoor ik nu dus 2x in Antwerpen vollenbak ga lopen.
Met ongeveer een maandje tussen valt dat perfect in te passen.
Ah, ik wist zelfs niet dat er een halve marathon was. Heb nog getwijfeld om mij in te schrijven voor de marathon van Antwerpen omdat ik dit jaar graag eens een marathon “full gas” wil lopen, maar een start zo laat op de dag is echt not-done voor mij.

Maar het is gewoon een leidraad.