Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wereld van verschil. Bij mij was het vooral het zweten dat het em deed bij m'n gewone zonnebril. Zakte constant van m'n neus.loopbril vs gewone zonnebril? Enig verschil behalve misschien wat meer aerodynamisch?
Op sterkte gaan die krengen ook weer een pak geld kosten dus ik zal het wel op mijn rayban moeten houden dan denk ik
Nieuwe schoenen gehaald vandaag in Runners Lab, na wat testen uitgekomen bij Hoka Skyflow.
Veel demping en steun en voelde zeer goed aan, benieuwd naar de eerste testrun

De eerstvolgende wedstrijd is waar ik al mijn hoogtetrainingen doe: de Kemmelbergtrail 28km eind augustus.
Haaaaaaa, dat is m'n dingProficiat @shiftyke! Voor een eerste keer speel je best op safe. Ik stond vooraan en moest maar 5 seconden voor dat klim gedeelte, gelukkig maar!
Ik heb de 36km gedaan in Houffalize op zondag en mij weer kostelijk geamuseerd.
Dit was nu mijn 3e trail in de Ardennen dit jaar en vond deze de meest toegankelijke en minst technische. De andere 2 waren Trail De Godefroy in Bouillon en de GTLC in Waimes. Vooral die laatste was heel erg pittig door de vele modderstroken en onvermijdbare waterplassen.
De Chouffe trail had veel verharde en en brede paden vond ik.
Wel nog eens mezelf herinneren om een imodium of 2 te nemen voor de start.
Zonder de 3 sanitaire pauzes zat een eerste top 10 plaats er wel in.
Grootste werkpunt/struikelblok en angst blijven toch die steile afdalingen. Hoe sommigen daar zonder denken naar beneden vlammen en springen. Ik zou het ook willen om nog meer tijd uit te sparen.
De eerstvolgende wedstrijd is waar ik al mijn hoogtetrainingen doe: de Kemmelbergtrail 28km eind augustus.

Kudos voor je prestatiesProficiat @shiftyke! Voor een eerste keer speel je best op safe. Ik stond vooraan en moest maar 5 seconden voor dat klim gedeelte, gelukkig maar!
Ik heb de 36km gedaan in Houffalize op zondag en mij weer kostelijk geamuseerd.
Dit was nu mijn 3e trail in de Ardennen dit jaar en vond deze de meest toegankelijke en minst technische. De andere 2 waren Trail De Godefroy in Bouillon en de GTLC in Waimes. Vooral die laatste was heel erg pittig door de vele modderstroken en onvermijdbare waterplassen.
De Chouffe trail had veel verharde en en brede paden vond ik.
Wel nog eens mezelf herinneren om een imodium of 2 te nemen voor de start.
Zonder de 3 sanitaire pauzes zat een eerste top 10 plaats er wel in.
Grootste werkpunt/struikelblok en angst blijven toch die steile afdalingen. Hoe sommigen daar zonder denken naar beneden vlammen en springen. Ik zou het ook willen om nog meer tijd uit te sparen.
Ik ben ondertussen ook +35 geworden en ik heb toch echt moeite met het wennen aan de fysieke ongemakken die met het lopen gepaard gaan. Mijn scheenbeen, enkel en knie zijn constant stijf of pijnlijk. Niet dat ik echt 'geblesseerd' ben, maar tijdens het lopen heb ik toch echt vaak dat ik moet oppassen. Hopelijk betert dit snel.
Mijn schoenen 1,5 jaar geleden bij Runnerslab gekocht (Hoka Arahi 6 wide). Op zich nog maar een 500km mee gelopen, dus ik denk niet dat het aan de schoenen kan liggen.
Ik kijk gewoon naar duur en hartslag in deze heropbouw.Vooral opletten dat je niet teveel forceert - niet te snel te veel willen, denk ik dan? Waar ben je nu naar opgebouwd? En sta je nu op een OK gewicht?
Ik heb indertijd eerst een serieus stuk vermagerd vooraleer ik durfde te gaan lopen, want teveel gewicht op bvb je knieën kan daar ook wel last geven.
Verkeerde schoenen kunnen altijd last veroorzaken he. Ik ken ook iemand die naar Runner's Lab is gegaan en daar met een paar schoenen naar huis gekomen heeft waarin hij na elke loop pijn had/heeft. Doorgaans doen ze daar een heel goede job maar het is er blijkbaar ook niet altijd 100% op...

Heuvelland is behoorlijk plat i.v.m. de Ardennen en zeer toegankelijk voor (beginnende) traillopers. Het zal veel lopen zijn in open landschappen dus als het regent kan het wel modderig en zompig zijn. Behalve bij het oversteken van wat straten verwacht ik iets van 90% onverharde stukken.Wat mag ik daar verwachten qua parcours?
Ik wou eigenlijk Trail D'Orval doen een week later maar ik zit met een babyborrel waar m'n aanwezigheid vereist is. De Kemmelbergtrail komt dan beter uit.
kamperen met de tent?Jongens toch wat een zoektocht voor accomodatie te vinden die lukt voor trail de la soupe. Is voor ons net geen 3h rijden dus graag overnachten dag ervoor. Start is al 8h30 dacht ik.
Nergens iets te vinden waar:
- ontbijt vanaf 6h (heb al een gevoelige maag dus 6h is dichtste wat ik wil ontbijten)
- late check out tot 16-17h zodat we nog kunnen douchen
- boeking voor 1 dag
Iemand ideetjes?
Sochtends vertrekken van thuis kan maar vrouwtje loopt de korte afstand om 12h. Praktisch dus klote als ik al 8h30 moet vertrekken
Ik heb me ingeschreven voor de 12 km. Zal meteen ook mijn eerste trail run ooit zijn. Speciale tips? Dat kan je doen op gewone loopschoenen he of niet?Hier ook de 28km van kemmelberg trail op de planning eind augustus. Is eerder om gewoon eens gedaan te hebben. Valt exact in het midden van 2 kwarttriatlons wat toch een compleet andere inspanning is![]()
Je somt alles op wat meestal niet kan in een hotel in het weekend.Jongens toch wat een zoektocht voor accomodatie te vinden die lukt voor trail de la soupe. Is voor ons net geen 3h rijden dus graag overnachten dag ervoor. Start is al 8h30 dacht ik.
Nergens iets te vinden waar:
- ontbijt vanaf 6h (heb al een gevoelige maag dus 6h is dichtste wat ik wil ontbijten)
- late check out tot 16-17h zodat we nog kunnen douchen
- boeking voor 1 dag
Iemand ideetjes?
Sochtends vertrekken van thuis kan maar vrouwtje loopt de korte afstand om 12h. Praktisch dus klote als ik al 8h30 moet vertrekken
Zal afhankelijk van de weersomstandigheden zijn. Als het droog ligt dan kan je nog overwegen om met gewone te lopen. Maar bij slechter weer en steile afdalingen heb ik toch liever het comfort en grip van een trailschoenIk heb me ingeschreven voor de 12 km. Zal meteen ook mijn eerste trail run ooit zijn. Speciale tips? Dat kan je doen op gewone loopschoenen he of niet?
‘T is vooral voor tvrouwtje die haar wil douchen achteraf. We zullen tot een compromis moeten komenJe somt alles op wat meestal niet kan in een hotel in het weekend.
Zo doe ik het altijd:
Zelf ontbijt meebrengen, dan ben je ook zeker van wat je kan eten.
In auto flessen water/vochtige doekjes... om na de race jezelf op te frissen, naar huis rijden en thuis douchen.