Algemene Loopthread

Ik loop de laatste 5 weken maar 2x per week ipv 3x en dat voel ik toch wel.

Vandaag 9,4 km/u (6:22) maar na 5 km moest ik 2 km lang knokken bij 6:50 om toch maar niet te stoppen met lopen.
Ik geraakte plots niet meer vooruit en mijn lichaam zei continue 'stop'. Ik had echt last.

Ik had achteraf bezien wel een (voor mijn doen) erg hoge running index (53) en een lage HR (138 gemiddeld)
Dus het is gewoon een gebrek aan training(sritme) want de waarden zeggen dat het wel goed was.

Ik heb even geen zin in veel lopen maar ik ga toch terug naar 3 sessies moeten gaan om comfortabel te lopen. 2 sessies is te weinig voor mij.

Mag je trots op zijn! Onverwacht 5u07 gehaald in Westfriesland vorige week. Emilia-Romania is het doel om onder de 5u te gaan. Vermoed dat ik al onder de 5u zou zitten met een triatlonfiets, maar ik ben te gierig (en IM vraagt woekerprijzen).

Dank u,
ja, deze was bijna 400€, ik denk niet dat ik nog snel een IM ga doen.
er zijn triathlons te vinden voor de helft van de prijs als ze niet van IM zijn.
En ik vond het ook best wel druk, bij het zwemmen stoorde mij het niet zo,

Maar met zoveel volk op de baan is het soms moeilijk om de stayer regels perfect toe te passen

:offtopic: hier wel een tt fiets gekocht 2de hands, scheelt ongeveer 2km/h tov mijn canyon aeroad op een vlakke rit.

Om het even over lopen te hebben, mijn kousen waren klets nat van het fietsen, zo in mijn loopschoenen gestapt, wel gigantische bleinen nu

Ja wadde wat een prijzen, op verlof oa in Chamonix geweest, daar niet gelopen wel een wandeling gedaan en dan begin je te dromen van de UTMB, nu die prijzen eens bekeken, dat is dus ook vlot boven de 400 EURO om mee te doen... waanzinnig.

Het parkoers van de (halve) marathon van Antwerpen is bekend, blij dat ik de marathon heb ingeschreven, de volle marathon is twee keer hetzelfde rondje..

Ja wadde wat een prijzen, op verlof oa in Chamonix geweest, daar niet gelopen wel een wandeling gedaan en dan begin je te dromen van de UTMB, nu die prijzen eens bekeken, dat is dus ook vlot boven de 400 EURO om mee te doen... waanzinnig.

Het parkoers van de (halve) marathon van Antwerpen is bekend, blij dat ik de marathon heb ingeschreven, de volle marathon is twee keer hetzelfde rondje..
Ja wtf, 2x hetzelfde rondje. De snelle mannen gaan dus in hun laatste 5-10km de traagste marathonlopers in hun eerste ronde moeten voorbijsteken :crazy: :crazy:

Btw, momenteel echt topweer om te lopen vind ik :D

Ja wtf, 2x hetzelfde rondje. De snelle mannen gaan dus in hun laatste 5-10km de traagste marathonlopers in hun eerste ronde moeten voorbijsteken :crazy: :crazy:

Twee keer hetzelfde rondje suckt hard, bij ons in Kruibeke is dat ook zo en ik ben daar absoluut geen fan van. De casuals worden daar ook kansloos voorbij gestoken door de snelle halve marathonners, niet goed voor de moraal :sop:

Het is niet alleen de prijs, ook het systeem om mee te mogen doen is zeer complex en duur. Loop maar wat wedstrijden verspreid over gans Europa om "running stones" te verzamelen, om vervolgens slechts kans te kunnen maken op deelname.

Ja en al die vervelde stukken met kasseien/bochten mag je ook 2x doen... Snap niet zo goed waarvan ze dit idee gehaald hebben :unsure:. Het is wel leuk voor de supporters

Wie hier gaat er allemaal de (halve) marathon in Antwerpen lopen?
Zal voor mij de eerste keer zijn.
Ben ook wel wat teleurgesteld in het parcours.
2x hetzelfde rondje lijkt me niet bepaald motiverend te werken...

Ik ga skippen en ik zoek dus nog een alternatief in't najaar. Op 6/10 is het KW Gravel in Leuven, dus die van Brugge valt al weg dan. 13/10 zijn het verkiezingen, dus die van Eindhoven valt ook al weg.

Mijn Garmin Fenix training status slaagt er de laatste tijd toch serieus naast hoor, een week ziek geweest en slechts één temp training gedaan en plots krijg ik status "Peaking". Nog nooit gezien in die 3 jaar ik deze gebruik om te trainen :lol:

Mijn Garmin Fenix training status slaagt er de laatste tijd toch serieus naast hoor, een week ziek geweest en slechts één temp training gedaan en plots krijg ik status "Peaking". Nog nooit gezien in die 3 jaar ik deze gebruik om te trainen :laugh:
Peaking slaat op chronische belasting, afgezet tegen acute belasting. Ik weet het niet meer vanbuiten, maar bijvoorbeeld je belasting van de laatste 8w vs die van de laatste 2w, vergeleken met nog veel langere periode. Dus dan ziet hij: Je hebt 8w (veel) meer getraind dan bijvoorbeeld het laatste jaar, en de laatste 2w weer héél weinig belasting behalve een tempotraining, dus uitgerust na zware belasting met piektraining = peaking.

Peaking slaat op chronische belasting, afgezet tegen acute belasting. Ik weet het niet meer vanbuiten, maar bijvoorbeeld je belasting van de laatste 8w vs die van de laatste 2w, vergeleken met nog veel langere periode. Dus dan ziet hij: Je hebt 8w (veel) meer getraind dan bijvoorbeeld het laatste jaar, en de laatste 2w weer héél weinig belasting behalve een tempotraining, dus uitgerust na zware belasting met piektraining = peaking.

Komt goed uit want ik zit nu in m'n taper-week voor de trail van zaterdag :tongue:

Ik doe mee aan de halve met als doel om eens onder 1u20 te lopen. Als voorbereiding loop ik de halve marathon in Hamont-Achel op 8 september, vlakker en sneller parkoers bestaat niet, jammer genoeg begin september en start om 16u. Ik heb nog een koude editie geweten.

Mijn Garmin Fenix training status slaagt er de laatste tijd toch serieus naast hoor, een week ziek geweest en slechts één temp training gedaan en plots krijg ik status "Peaking". Nog nooit gezien in die 3 jaar ik deze gebruik om te trainen :laugh:
Ik heb hetzelfde, ik doe eigenlijk niet veel anders dan een paar weken geleden en tegenwoordig is mijn status altijd "productive" of "peaking", terwijl die vroeger altijd "maintaining" of "recovery" was. (Productive/maintaining als ik elke dag/om de dag loop, peaking of recovery als ik eens een dag of 2/3 niks doe). Vraag mij af of het door één of andere software upgrade komt, want aan mij ligt het niet 😄

Ik zou graag meedoen aan de halve. Voorlopig ga ik het wel beperken tot halves, maar zelfs dat lijkt me nog te hoog gegrepen op dit moment. Volgende week ga ik met de kine zien of ik weer kan beginnen aan lopen, voorlopig is het hier al yoga wat de klok slaat. Een halfuur oefeningen per dag, ze komen mijn keel uit 😭

Ale hup, vorig jaar Brussels Marathon op 4u24 uitgedaan. Dit jaar op 6/10 me ingeschreven op de Brugge marathon met de hoop <4u te kunnen aftikken. We got a long way to go.

Terug
Bovenaan