Algemene Loopthread

Iemand goeie tip over een hydratatiebelt?

Ik dacht een flipbelt aan te kopen maar daar kan je geen of moeilijker een softflask in kwijt, beter kijken voor een salomon hydratatiebelt? Ik heb een camelbag maar hoef die niet mee voor loopjes van een uur tot anderhalf.
same here: salomon adv skin 12 en werkelijk onmisbaar -> zelf voor kortere loopjes pak ik hem mee en dan vul ik enkel 1 of 2 softflasks, die camelbag zelf zit er eigenlijk zelden in.

ook voor trails waar er bevoorrading is vind ik die handiger dan het gedoe met herbruikbare bekers, gewoon softflask bijvullen en verder lopen

Mijn benen voelden in het begin wel prima aan. Misschien voor mij wel iets te snelle splits in het begin (5:20-5:25), maar het voelde goed

Als je je echt goed voelt de eerste helft: top, maar probeer echt niet boven je beoogde tempo te lopen. Het is ENORM verleidelijk maar je moet zeker tot halverwege het gevoel hebben dat je nog een stuk sneller zou kunnen. Geloof me vrij: dat gevoel gaat over en dan ga je wel blij zijn dat je gespaard hebt :)

Het is echt een enorme pitfall en ik heb er de vorige keer ook nog tegen gezondigd - het gevoel dat het vlot gaat en je dus toch wat hoger tempo loopt, maar je moet dat echt negeren :)

Maar het is leren he... Op naar de volgende en dan neem je de ervaring van je eerste mee :)

same here: salomon adv skin 12 en werkelijk onmisbaar -> zelf voor kortere loopjes pak ik hem mee en dan vul ik enkel 1 of 2 softflasks, die camelbag zelf zit er eigenlijk zelden in.

ook voor trails waar er bevoorrading is vind ik die handiger dan het gedoe met herbruikbare bekers, gewoon softflask bijvullen en verder lopen
Ik ga er eerlijk in zijn sinds ik een rugzak heb gebruik ik enkel die nog maar.
En ik beklaag het mezelf dat ik hem nog niet langer heb.
Zo een belt is altijd misserie in mijn ervaring, dat klots, werkt tegen, geeft schuurplekken als uw t-shirt omhoog gaat, flessen vallen eruit en ga zo maar verder.
Meestal zijn het ook harde flesjes in zo een belt. Die van salomon zijn gewoon een brede flipbelt waar je wel een softflask in kan stoppen, of dat echt goed en comfortabel is betwijfel ik.
Ja, ik heb ook de salomon adv skin 12 (dacht ik). Dacht dat een belt wat praktischer was voor de kortere loopjes.

En ook overgestapt op softflasks ipv de camelbag. Nu nog een paar softflasks op de kop tikken om makkelijker te wisselen tijdens trails. Of op training eens kijken waar ik kan bijvullen als ik meer als twee liter nodig heb.

Vanaf wanneer pakken jullie drinken/gels mee?

Ik ben nu richting, in afstand, naar een halve marathon maar neem niets mee. Ook niet het gevoel dat ik het nodig heb.

Bij interval training heb ik wel drinken mee, daar heb ik wel het gevoel dat ik het nodig heb

Hangt van het weer en de intensiteit af ja. 1u30 rustig aan gaat zonder iets als het max een degelijke temperatuur is voor mij.
Maar van zo gauw het boven de 24° gaat neem ik altijd wel wat mee van drank. Gellekes gewoon bij intensieve of heel lange trainingen, om toch maar wat uurlijkse koolhydraten binnen te hebben. Al is het ook maar om te testen naar een wedstrijd toe.

Drank neem ik altijd mee op lange lopen, ook in de winter, al is het dan max 500ml. Met de warmere temperaturen durf ik ik bij gewone trainingen ook een flask mee te nemen en bij de lange lopen twee flasks van 500ml. Vanaf een km of 20 neem ik een klein aantal goudbeertjes mee. Gels enkel een paar weken voor een wedstrijd om zeker te zijn dat ik geen klachten ondervind.

Zal blij zijn als ik volgende week terug kan beginnen met lopen. Vorige week niet gelopen vanwege ziekte en deze week waren er enerzijds de zeer warme temperaturen in het begin en ik ben ook van wacht voor mijn werk (IT related). Niets zo irritant dan te gaan lopen en dan telefoon te krijgen, zoals een vorige keer.

Anderzijds hoop ik door twee weken gerust te hebben dat de lichte last in mijn linker hamstrings definitief van de baan is.. 🤞

Vanaf wanneer pakken jullie drinken/gels mee?

Ik ben nu richting, in afstand, naar een halve marathon maar neem niets mee. Ook niet het gevoel dat ik het nodig heb.

Bij interval training heb ik wel drinken mee, daar heb ik wel het gevoel dat ik het nodig heb
Zolang het zone 2 is en onder de 2h neem ik geen energie mee.

Langer als dat wel in de vorm van poeder met 60 gr koolhydraten per 500 ml.

In warm weer en langere afstanden enkel water met een bruistablet voor de mineralen aan te vullen.

Ingeschreven voor de trail de la soupe -44km op 1 december. Ben benieuwd! Nog nooit langer dan 24km gelopen al twijfel ik er niet aan dat het mogelijk is. Train sinds begin vh jaar gemiddeld 11h per week dus de basis is er wel 😅

Ingeschreven voor de trail de la soupe -44km op 1 december. Ben benieuwd! Nog nooit langer dan 24km gelopen al twijfel ik er niet aan dat het mogelijk is. Train sinds begin vh jaar gemiddeld 11h per week dus de basis is er wel 😅
Denk dat ik die als hoofddoel van dit jaar ga zetten en zo in ene klap de marathonafstand en eerste ultra zal doen.

Uitlopen en genieten.

Heb me nog niet durven inschrijven maar als volgende week Chouffe Trail meevalt, is de kans wel groot dat ik deze ook ga doen.

Als motivatie heb ik me alvast getrakteerd op trailstokken :lol:

Heb me nog niet durven inschrijven maar als volgende week Chouffe Trail meevalt, is de kans wel groot dat ik deze ook ga doen.

Als motivatie heb ik me alvast getrakteerd op trailstokken :laugh:
Kunnen er misschien een beyond gaming weekend van maken. Weet alleen niet of ik dat thuis verkocht krijg.

Denk dat ik die als hoofddoel van dit jaar ga zetten en zo in ene klap de marathonafstand en eerste ultra zal doen.

Uitlopen en genieten.
Dat is hier idd ook het geval. Wel niet het hoofddoel (qua lopen toch), dat is de halve marathon van Brugge 2 maand eerder.
Dus ook uitlopen en genieten hier!

Vandaag eerste halve marathon ooit voluit gelopen (halve triathlon)1h39min55seconden.

Best tevreden met het resultaat, zeker omdat ik de laatste 3 maand maar 30km in de week heb gelopen.

Ik vrees dat het nu ook weer gedaan zal zijn voor een paar weken.
Altijd hetzelfde probleem dat terug keert, vanaf ik eens wat sneller of langer wil lopen,
Is eigenlijk de enige reden wat mij tegenhoud om een volledige triathlon te doen, zwemmen & fietsen is geen probleem, maar lopen, mijn lichaam er niet voor gemaakt denk ik

Was idd luxemburg, mijn doel was onder de 5h, en heb 4h57min gehaald.

280ste v/d 1893 mannen bij zwemmen
128ste bij het fietsen
489ste bij het lopen.

Ja dit is een beetje stoefen maar ben tevrreden van mezelf gvd :p
Mag ook wel eens! Wij belgen zijn al bescheiden genoeg. Mogen wel een beetje zelfovertuiging krijgen van onze noorderburen.
Proficiat!

Was idd luxemburg, mijn doel was onder de 5h, en heb 4h57min gehaald.

280ste v/d 1893 mannen bij zwemmen
128ste bij het fietsen
489ste bij het lopen.

Ja dit is een beetje stoefen maar ben tevrreden van mezelf gvd :p
Mag je trots op zijn! Onverwacht 5u07 gehaald in Westfriesland vorige week. Emilia-Romania is het doel om onder de 5u te gaan. Vermoed dat ik al onder de 5u zou zitten met een triatlonfiets, maar ik ben te gierig (en IM vraagt woekerprijzen).

Terug
Bovenaan