Zondag - wedstrijd - 16,53 km - 5:27 - HR 175 (zone 5)
Woensdag - 5 km - 6:25 - HR 131 (zone 2)
Vrijdag - 7 km - 6:17 - HR 140 (zone 2)
Zondag - 10 miles - 5:34 - HR 161 (zone 4)
..

Sinds zondag heb ik gewoon op gevoel gelopen. Ik had even geen zin om op de HR te letten.
Na de 10 miles moest ik wel even recupereren. Mijn HR was toen heel wat hoger dan op training (wedstrijd spanning+ hoogteverschil) :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Vandaag loop ik de great breweries 25k, na 2 halve marathons zou dit men langste afstand moeten worden. Toch serieus wat op.getraind de afgelopen 3.5 maand. Wish me luck ;)
Succes, komt goed! Het harde werk is gedaan, nu uitvoeren ;)
 
Deze morgen 5km run aan zee. Deed deugd met de zon. Traag gestart aan 6:30 om dan de laatste km aan 5:45 te lopen. Gelopen op gevoel, niet naar klok gekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vandaag loop ik de great breweries 25k, na 2 halve marathons zou dit men langste afstand moeten worden. Toch serieus wat op.getraind de afgelopen 3.5 maand. Wish me luck ;)
En hoe viel het mee? Ik heb er gepaced op de 25km voor tijd van 2u. Uiteindelijk binnen op 1u59. Op voorhand was gezegd dat afstand 25.5 was. Ik had 25.3 op mijn Garmin . Wel zonniger als gedacht. Tempo van 4m42s. Bij de finish zat er nog juist 1 dame in ons wiel ;)
 
Ik ben eens langs de kant gaan staan als supporter voor mijn broer die de marathon liep. Het ziet er wel een mooie omgeving uit om te lopen, maar zoveel lopers die een fietser bijhadden… :/

(Ik ben nog steeds de snelste van de familie. 😎)
 
En hoe viel het mee? Ik heb er gepaced op de 25km voor tijd van 2u. Uiteindelijk binnen op 1u59. Op voorhand was gezegd dat afstand 25.5 was. Ik had 25.3 op mijn Garmin . Wel zonniger als gedacht. Tempo van 4m42s. Bij de finish zat er nog juist 1 dame in ons wiel ;)
Wow nice! Ik ntl wel op een ander niveau :D

Wel mixed feelings na deze. Heb de 25k uitgelopen in een gemiddelde van 6.03, 2u33 terwijl ik 2u22 ongeveer op oog had. Mijn tempo van de laatste tijd voor korte afstand 8-10k ging van 4.56 tot 5.03, normaal 5.20-23 en men laatste halve marathon zat ik aan 5.44. Had dus wel wat verwachtingen. Maar het was natuurlijk al een pak warmer dan de voorbije maanden en ik ben zo stom geweest om geen voeding mee te nemen. Tot km 19 liep ik gemiddelden van 5.45 maar dan was de batterij leeg, hongerklop, suikerklop, heb em op karakter moeten uitlopen maar zelf 2x gestapt. Dus ja, content met mijn eerste 25k maar normaal doe ik beter. Ik ben normaal ook een ochtendloper, vertrek meestal rond 8u30.
 
Wow nice! Ik ntl wel op een ander niveau :D

Wel mixed feelings na deze. Heb de 25k uitgelopen in een gemiddelde van 6.03, 2u33 terwijl ik 2u22 ongeveer op oog had. Mijn tempo van de laatste tijd voor korte afstand 8-10k ging van 4.56 tot 5.03, normaal 5.20-23 en men laatste halve marathon zat ik aan 5.44. Had dus wel wat verwachtingen. Maar het was natuurlijk al een pak warmer dan de voorbije maanden en ik ben zo stom geweest om geen voeding mee te nemen. Tot km 19 liep ik gemiddelden van 5.45 maar dan was de batterij leeg, hongerklop, suikerklop, heb em op karakter moeten uitlopen maar zelf 2x gestapt. Dus ja, content met mijn eerste 25k maar normaal doe ik beter. Ik ben normaal ook een ochtendloper, vertrek meestal rond 8u30.
Je leert bij elke wedstrijd bij ;) Ik had één gelleke bij, maar uiteindelijk niet genomen, eerder uit gierigheid. Het weer was idd pittiger dan gedacht, toch goed gezweet.

Ik kijk uit naar woensdag, dan de run van de 'bike and run' doen van Leuven naar Louvain La Neuve. Al drie keer meegedaan, maar de laatste keer ondertussen 12 jaar geleden ;), benieuwd of ik mijn best tijd van 2u41 kan verbeteren, is wel een pittig parkoers met de nodige hoogtemeters. Deze keer wel de gellekes gebruiken.
 
Aangezien jij tegenwoordig wel eens een klein fietstochtje doet ( :unsure: ) @Vlitser weet jij misschien wel raad.

Ik heb eindelijk terug wat momentum te pakken om te lopen maar nu verwaarloos ik mijn fiets weer een beetje. Zijn er bepaalde trainingen die voor zowel lopen als fietsen nuttig zijn?

Fietsen is sowieso "ondergeschikt" aan lopen maar wil er wel wat in kunnen groeien.
 
Aangezien jij tegenwoordig wel eens een klein fietstochtje doet ( :unsure: ) @Vlitser weet jij misschien wel raad.

Ik heb eindelijk terug wat momentum te pakken om te lopen maar nu verwaarloos ik mijn fiets weer een beetje. Zijn er bepaalde trainingen die voor zowel lopen als fietsen nuttig zijn?

Fietsen is sowieso "ondergeschikt" aan lopen maar wil er wel wat in kunnen groeien.

Hangt ook vooral af van wat je doel echt is.
Actief herstel, of wat duur training kan perfect op de fiets.
Je gebruikt wel verschillende spieren, dus ze zijn zeker niet 100% in ruilbaar.

Het is trouwens makkelijker om van een loper een fietser te maken dan omgekeerd ;)
Vooral de kracht uit de bovenbenen die je bij versnellingen op de fiets gebruikt worden minder getraind bij het lopen.
 
Hangt ook vooral af van wat je doel echt is.
Actief herstel, of wat duur training kan perfect op de fiets.
Je gebruikt wel verschillende spieren, dus ze zijn zeker niet 100% in ruilbaar.

Het is trouwens makkelijker om van een loper een fietser te maken dan omgekeerd ;)
Vooral de kracht uit de bovenbenen die je bij versnellingen op de fiets gebruikt worden minder getraind bij het lopen.

Bwa een doel voor beide is er nog niet echt, tis vooral terug opbouwen naar een solide basis voor minsten een week of 8. En dan eens bezien wat er als doel kan uit gekozen worden.

Fietsen staat wel nog in de "kinderschoenen" en heb ik eigenlijk amper ervaring mee dus daar is wel het meeste werk aan.
 
gebruiken er hier veel mensen een massage fun of van die compressie boots?

Heeft dat eigenlijk veel effect?
 
Aangezien jij tegenwoordig wel eens een klein fietstochtje doet ( :unsure: ) @Vlitser weet jij misschien wel raad.

Ik heb eindelijk terug wat momentum te pakken om te lopen maar nu verwaarloos ik mijn fiets weer een beetje. Zijn er bepaalde trainingen die voor zowel lopen als fietsen nuttig zijn?

Fietsen is sowieso "ondergeschikt" aan lopen maar wil er wel wat in kunnen groeien.

Ik zou dan vooral focussen op duur tijdens het fietsen en het intensieve werk laten voor het lopen.
Je kan voor uw uithouding beter 2,5u gaan fietsen dan 1u gaan lopen. Dat wil niet zeggen dat je nooit meer duurlopen moet doen natuurlijk :p

De combinatie van lopen en fietsen is echt een prachtige combo. Je kan ook zo veel meer trainingsarbeid in een week steken. Bij lopen zit je met de belasting die vaak limiterend is, bij fietsen is het vaak de tijd die limiterend is :p
 
Zaterdag wandel ik mee de Coastwalk. De route van Knokke tot in De Panne (42 km).
Ik ben geen getraind wandelaar of loper, ik ga 1x per week 5 km lopen. Conditie is geen enkel probleem vanwege andere sport.

Het is voor mij de uitgelezen kans om m'n been te 'testen' na een zware blessure afgelopen november.

Nu is m'n vraag: zou ik vandaag nog 5 km gaan lopen of is dat een slecht idee?
Aangezien ik geen wandelschoenen heb zal ik m'n loopschoenen dragen voor de tocht en zorgen dat ik vooral veel eet en drink onderweg. 5 jaar geleden heb ik die ook gewandeld en ik kon achteraf de auto niet meer in van stijfheid. Het jaar erop zelf naar huis gereden.
 
Zaterdag wandel ik mee de Coastwalk. De route van Knokke tot in De Panne (42 km).
Ik ben geen getraind wandelaar of loper, ik ga 1x per week 5 km lopen. Conditie is geen enkel probleem vanwege andere sport.

Het is voor mij de uitgelezen kans om m'n been te 'testen' na een zware blessure afgelopen november.

Nu is m'n vraag: zou ik vandaag nog 5 km gaan lopen of is dat een slecht idee?
Aangezien ik geen wandelschoenen heb zal ik m'n loopschoenen dragen voor de tocht en zorgen dat ik vooral veel eet en drink onderweg. 5 jaar geleden heb ik die ook gewandeld en ik kon achteraf de auto niet meer in van stijfheid. Het jaar erop zelf naar huis gereden.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het is weldegelijk 80km van Knokke naar De Panne :wink:

Vandaag nog eens lopen is geen probleem, wedstrijd is pas zaterdag

Good luck, ik doe mee volledig lopend, ga wel pas zo laat mogelijk starten (iets voor 5u) zodat ik niet te vroeg op de tussenpost in Oostende ben (km38 en pas open vanaf 8u50) want daar liggen de sporttassen die je kan afgeven.

GPX staat op de site, ook alle tussenposten met uren, eigenlijk ideaal om een ultra te kunnen doen met zoveel bevoorradingen
 
gebruiken er hier veel mensen een massage fun of van die compressie boots?

Heeft dat eigenlijk veel effect?
(vanaf minuut 26 over de gun & boots)

Dit is een heel goeie daarover. Zoals altijd: hangt er vanaf wat je wilt.
Maar eigenlijk komt het ook wel neer voor massage, de guns en de compressieboots: Er zijn technieken nodig voor de beste passage, dus daarzonder worden de effecten kleiner. Het helpt zeker tegen het gevoel van spierpijn in de recovery, er zijn geen bewijzen dat het de prestatie ook verbetert en geen verschil in gemeten spierschade. En het is om te doen na je race, niet ervoor. Met een paar extra nuances :)

Wil je ze gebruiken bij blessures en dat herstel, dan zal het toch vooral op aanraden van de kine moeten gebeuren, met de juiste richtlijnen.
 
Terug
Bovenaan