Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan op nucleaire geneeskunde in UZA een DEXA laten doen. Normaal weinig wachttijd.Ik moet er wel bij zeggen dat de vetmeting gewoon met een simpel toestel was (handvat met metaal voor de geleiding), niet met een dexa scan of via een huidplooimeting.
Ik weeg dan wel 5kg zwaarder dan m'n wedstrijdgewicht in 2022 maar zal zeker niet allemaal vet zijn, want heb in 2023 heel wat meer uurtjes in de gym doorgebracht.
Te veel Corona biertjes gedronken ja!Interessante technische discussie hier
En ja, Karry ging dat ooit eens doen, tijdens corona. En toen werd hij zelf door Corona getroffen denk ik?![]()

z5 haal ik ook maar met heel veel moeite (uitgezonderd die 1-2% piekjes die vermoedelijk afwijkingen zijn en niet echt z5). Dat is echt interval of sprintjes doen en dan als ik helemaal stikkapot zit en ik echt niet meer kan toch nog doodleuk de Heistse Berg oplopen (al zwalpend van links naar rechts met figuurlijk de zever uit mijne mond). En ja dan haal ik zone 5 eens ik boven ben aan de kerk.Iemand een idee wat je juist traint met die hill repeats? Ik moest er telkens ook gewoon 2' tussen wandelen, dus m'n hartslag ging helemaal naar z1, om dan tijdens die 15" tot in z4 te gaan, maar nooit z5 te raken, wegens te kort.

In de winter niets, in de zomer extra water.Wat raden jullie aan qua drank & voeding voor trainingsloopjes 60-90 minuten?
Tot nu toe deed ik niets mee, behalve deze zomer half litertje water toen het +25° was, maar ik denk dat ik mijn lichaam meer deugd zal hebben van wat eten en drinken onderweg![]()
Kracht wat op zijn beurt voor een betere running economy zorgtVandaag stonden er weer wat korte piekjes van 15" bergop op het Stryd-plan. Ffkes m'n hoogste wattage tot nu toe gelopen, zijnde 584w (gedurende 1" ofzo).
Zo'n dingen voelt ge wel aan de beentjes bij het uitlopen, ook al zijn het maar 6x15" = 1'30" intens alles geven.
Iemand een idee wat je juist traint met die hill repeats? Ik moest er telkens ook gewoon 2' tussen wandelen, dus m'n hartslag ging helemaal naar z1, om dan tijdens die 15" tot in z4 te gaan, maar nooit z5 te raken, wegens te kort.
Ik loop een HM niet onder 1:30, dus dan neem ik bevoorrading om het half uur. Gels heb ik bij en aan elke post al lopend een bekertje. Op de enige marathon die ik deed elke post al wandelend door de post 2 bekers, maar gezien mijn instorten had ik er misschien beter meer genomen.En dan op wedstrijden, bv een HM zie ik om de 5km bevoorrading staan? Of skippen jullie die dan?
Voor 60min geen drank nodig in principe. Als het echt heel warm is zou ik het wel aanraden voor alles boven het halfuur, alleen het meenemen is altijd een beetje stom.Wat raden jullie aan qua drank & voeding voor trainingsloopjes 60-90 minuten?
Tot nu toe deed ik niets mee, behalve deze zomer half litertje water toen het +25° was, maar ik denk dat ik mijn lichaam meer deugd zal hebben van wat eten en drinken onderweg![]()
.Vanaf 1u30min helpt het fysiek een (klein) beetje maar pas vanaf een HM helpt het echt "gevoelig" bij mij (ik loop dan net onder de 2u).Strikt gezien zal het niet noodzakelijk zijn
Het hangt een beetje van loper tot loper af wanneer je best drinkt en eet tijdens een lange duurloop of wedstrijd, maar ik raad sowieso aan met drank en gellekes (of energierepen of zo ..) te experimenteren vanaf dat je langer dan 1u30min loopt en deze effectief te gebruiken.Maar uiteraard gaan ervaren lopers en de wetenschap mij tegenspreken.
Wat raden jullie aan qua drank & voeding voor trainingsloopjes 60-90 minuten?
Interessante technische discussie hier
En ja, Karry ging dat ooit eens doen, tijdens corona. En toen werd hij zelf door Corona getroffen denk ik?![]()
loop via garmin en wat vroeger rood was is intussen oranje, z3 dan vermoed ik. Performance condition gaat elke run naar boven.Ik volg hier eigenlijk wel hoor.Totaal geen afbreuk naar Michiel overigens want zijn prestaties zijn er, echt goeie prestaties. Maar puur kijkend naar zijn gewicht en VP, mocht dit effectief kloppen, dan kan hij hier zeker wel nog wat marge mee pakken.