Algemene Loopthread

In 2024 duiken we onder de 2u, schrijf het maar op :love:
Volgend jaar als ik 1 toerke van 21,1km doe (HM) dan moet ik mij reppen of de winnaar van de marathon die gelijktijdig start met mij, loopt mij 2x voorbij vooraleer ik de finish haal :support:

Het zal sneller moeten gaan dan 2 uur!

Ik denk dat dit officieel de wissel van de wacht is. Ik zie Kipchoge niet onder dit WR duiken. Maar OS Parijs wordt interessant, omdat er geen pacers toegelaten zijn en het een tactische race wordt. Ik ga zeker live gaan kijken, ook omdat het gratis is :)

Vandaag kleine run van 4km gedaan en daarna half uur op de hometrainer. Nog vrij stijf van de oefeningen bij de kiné rond mijn lies, gluten en hamstrings. Dus een super aangename run was het niet, maar o zo blij dat ik eindelijk mijn loopschoenen terug kon aantrekken na net geen twee weken pauze vanwege een lichte blessure. Hopelijk komt het goed voor de HM binnen twee weken en blijft de schade (lees: eindtijd) enigszins beperkt. Eens horen wat de kiné morgen zegt ivm langere runs en tempo.

Weekendje van 40km hier. Gisteren een HM LSD, vandaag 18.5K iets sneller dan dat. Vorig weekend een HM en 15K.

Ben vooral belastbaarheid weer rustig aan het opbouwen. Nu in de week ook naar een 20K toegaan zodat ik weken draai tussen 50 en 60. Dan is de basis er wel om begin december te beginnen trainen voor marathon Gent.

Maar bovenal: ik amuseer mij er mee. Die long runs zijn echt een zaligheid. Doel in oktober is elke week toch een HM te doen.

Hier in de laatste rechte lijn naar de halve marathon van Antwerpen. Dat wordt mijn eerste officiële HM. Vorig jaar de 20 km van Brussel gedaan als eerste loopevent en wel eens een halve marathon op mezelf gelopen tijdens de COVID lockdown.

Ik heb er zin in! Afgelopen weekend nog 20 km gedaan. De laatste kilometer nog als test een versnelling gedaan. Er zat nog genoeg reserve in de tank, dus dat is wel positief.

Na mijn HM ga ik mij denk ik wat toeleggen op trainingen om mijn hartslag te verlagen. Als iemand nog tips heeft of goede online bronnen (YouTube filmpjes ofzo), laat maar weten. 😃

Ik heb voor de eerste keer eens een "dubbeldekker-lsd" gedaan, zaterdag 33 km met 550 hm, en zondag dan nog eens 21 km,... en laat ons zeggen dat ik het wel voel nu :biglaugh:

maar wel zelfde gevoel als bij @eniac : die lange runs zijn echt tof, vooral bij deze najaarszomertemperaturen

volgend week nog eens 2 zware lsd's en dan min of meer rust tot Bear Trail op 28/10

Iemand aanraders voor cardiogram/lactaattest? Regio tussen Brussel en Gent.
Tmoet van mevrouw Parabellum (zo'n cardiogram, de lactaattest is voor mezelf).

In het UZA is de ECG verplicht als je geen recente ECG kan voorleggen, vooraleer je een lactaattest doet. Misschien is dit elders ook zo. Dit ter randinfo.

Ik heb voor de eerste keer eens een "dubbeldekker-lsd" gedaan, zaterdag 33 km met 550 hm, en zondag dan nog eens 21 km,... en laat ons zeggen dat ik het wel voel nu :biglaugh:
Een week geleden had ik het even lastig tijdens mijn LSD loop op zondag. Maar toen heb ik dus zaterdag / zondag gelopen.
(al waren het maar 11 en 15 km - jij bent momenteel wel beter getraind)
Vorige week ging het alweer veel vlotter maar ik heb dan aldus vrijdag / zondag gelopen.

Dat scheelt toch echt wel een pak op een borrel. Zeker als je dat niet gewoon ben.

maar wel zelfde gevoel als bij @eniac : die lange runs zijn echt tof, vooral bij deze najaarszomertemperaturen

volgend week nog eens 2 zware lsd's en dan min of meer rust tot Bear Trail op 28/10

Een dubbeldekker is twee looptrainingen op dezelfde dag…

Ik heb de afgelopen maanden wat getraind voor de spartacus run dit weekend. Is maar 10km maar ook krachtoefeningen gedaan.

Daarna ga ik voor mezelf weer een nieuw (mentaal) doel nodig hebben, en ben wat aan het denken om te trainen voor een HM ergens volgend jaar.

Geen idee wat realistisch is qua timing en welke er allemaal zijn in bv zomerperiode of najaar. Marathon van brugge is volgende week dus volgend jaar dan ook ergens begin oktober vermoed ik. Al lijkt me dit lang trainen voor een HM.

Aan de andere kant heb ik nog nooit veel meer dan 10km gelopen, en zelfs die 10km kan ik op 2 handen tellen dit jaar

De weersvoorspellingen zien er redelijk goed uit voor komende zondag in Brugge.
Eindelijk gedaan met die 18° - 22°.
Moest de wind nog wat afnemen zou het perfect zijn.

Hier nog vijf weken voor de eerste wedstrijd.
Schema dat ik nu ga proberen vast te houden:

• 7,5km in groene zone
  • 5km tempo of interval
  • 7,5km in groene zone
  • 10 a 12km waarvan 50% aan om en bij de 6:00 en de rest aan 5:30 of sneller
Over een tweetal weken ook nog een 16km op het schema. In de laatste week voor de wedstrijd nog 2x gaan lopen aan 3km in groene zone om gewoon 'actief' te blijven. En dan 18 november gas geven.

Begint toch te kriebelen. Een grote teleurstelling of toch misschien een opkikker. We zullen het zien. Daarna een langer programma richting de ten Miles in Antwerpen.

Ik heb de afgelopen maanden wat getraind voor de spartacus run dit weekend. Is maar 10km maar ook krachtoefeningen gedaan.

Daarna ga ik voor mezelf weer een nieuw (mentaal) doel nodig hebben, en ben wat aan het denken om te trainen voor een HM ergens volgend jaar.

Geen idee wat realistisch is qua timing en welke er allemaal zijn in bv zomerperiode of najaar. Marathon van brugge is volgende week dus volgend jaar dan ook ergens begin oktober vermoed ik. Al lijkt me dit lang trainen voor een HM.

Aan de andere kant heb ik nog nooit veel meer dan 10km gelopen, en zelfs die 10km kan ik op 2 handen tellen dit jaar
HM van Gent, eind maart?

Dan ga je al echt naar ziekenhuis/sportdokter of groot centrum moeten kijken.
Voor een ECG moet er namelijk al een dokter bijzijn ter interpretatie (als het volgens het boekje gedaan zou worden).
Wil je een lactaattest op de loopband of eerder een veldtest?

Terug
Bovenaan