Algemene Loopthread

Ja maar duurlooptempo en marathontempo zijn wel nog twee verschillende dingen :p

Ja, de duurlopen zijn een stuk trager bij Trenara. Tempoduurlopen bij Trenara in een marathonschema zijn een beetje van alles. 🙂

Trenara daar heb ik toch nog altijd wat gemengde gevoelens bij. Een goed programma, maar dat trainen op tempo en de soms rare schema's die het opstelt zijn toch minder.
Ik heb het al gebruikt en het is zeker niet slecht. Maar het mag naar mijn inzien een pak meer AI-gestuurd zijn en misschien iets logischer.
Mijn vriendin gebruikt het nu voor de antwerp 10miles, en ze moet 18km tempoduurloop doen vandaag. Ja goed ja :p

Klinkt niet enorm logisch, maar wat weet ik he 🙂

Ik heb Trenara enkel nog maar gebruikt voor de marathon (vorig jaar Gent, en nu) en echt onlogische zaken heb ik nog niet echt tegengekomen. Volume bouwt goed en verantwoord op. Enkel de intervallen zijn standaard niet uitdagend genoeg, ik raak nooit in anaerobe zone als ik puur het schema volg.

Maar het houdt het wel interessant, zo lange duurlopen op hetzelfde tempo zijn toch maar wat saai.
Zijn jullie dan zo hard bezig met jullie tempo tijdens het lopen?

Ik eigenlijk echt zelden. 95% van de lopen zijn hier op het gevoel. Doel is natuurlijk uithouding voor de backyard en niet een snelle tijd neerzetten.

Maar vrij lopen is juist het gene wat de sport zo leuk maakt voor mij.

Zo dat was feitelijke een zalige LSD. 27km zonder problemen uitgelopen. Zalig zelfs.
En idd iedere 5km een ander tempo (al scheelt het maar 10sec.) Houd de fun er een beetje meer in.
Op naar week 12 vg schema. So far so good

Zijn jullie dan zo hard bezig met jullie tempo tijdens het lopen?

Ik eigenlijk echt zelden. 95% van de lopen zijn hier op het gevoel. Doel is natuurlijk uithouding voor de backyard en niet een snelle tijd neerzetten.

Maar vrij lopen is juist het gene wat de sport zo leuk maakt voor mij.
Toch wel ja.
Vooral omdat lopen een competitiesport is bij ons. Wij lopen om beter te worden en te presteren.
Afstand is van minder belang, We hebben geen interesse in lange afstanden, trails, ultra’s en zo verder.

Mijn schoonvader heeft hem jarenlang gefocust op marathons en ultra’s. Heeft nog de zeer goed gescoord in de ultracup. Maar heeft wel zijn lichaam te ver gepusht, met een kapotte knie als gevolg.
Maar goed als ik de kilometers zou afleggen die hij in zijn leven gelopen heeft dan heb ik wel nog wat werk.

Laatst bewerkt:
Weet er iemand of er een "officiële" GPX komt van de Rotterdam marathon?

Vind het wat raar dat het parcours wel al bekend is maar er geen GPX te downloaden valt.

Weet er iemand of er een "officiële" GPX komt van de Rotterdam marathon?

Vind het wat raar dat het parcours wel al bekend is maar er geen GPX te downloaden valt.
waarom zou een gpx willen, op de helft van het parkoers kan je toch niet trainen?

Vandaag nog eens een intervaltraining, op de sintelpiste van Berchem, met mijn gewone mizuno schoenen, 5x1km tempo 3m52-3m57s, ging vlot.

Succes aan MichielD morgen! vorig jaar daar gelopen, had graag dit jaar ook meegedaan als ik beter in vorm was.

Bib: 1212

Plan voor morgen:

Eerste km rustig starten, maar maximum 5 sec trager dan race pace van 3:47/km gemiddeld. Vanaf km 2 moet ik in de juiste flow zitten en vanaf dan gelijke km splits lopen. Op 16km kijk ik of ik onder het uur zit en vanaf dan loop ik op effort en kijk ik of ik de laatste 5km nog kan versnellen.

Sis gel (3 gewone, 1 met cafeïne voor km 12) voor elke bevoorrading zodat ik kan doorspoelen met water.

Veel succes! Wat een tempo doel!

Hier morgen een trail marathon gepland, de north c trail. Doel is ook wat tempo te lopen in de duinen als het goed voelt, maar dan gaat dat naar 5:30 ofzo.

Merci iedereen. Ben in Gent en de wind kan weer een spelbreker worden vandaag. Deze keer zullen er wel genoeg lopers zijn om achter te schuilen :)

Hoe je zo snel kan lopen gedurende 1u. DAMN.
Dat hou ik niet eens 1 minuut vol.

Straks 5x 30 s @ 3:30/km op het programma. Ik moet nu al overgeven als ik er aan denk :D
Hoewel die voorafgaande 4x 4min @ 4:15/km pijnlijker gaan zijn.

Iedereen kent het wel, een week niet gelopen en dan ga je lopen.
Meer dan eens is dat toch een mindere training. Het gevoel is daar vaker matig dan goed.
Dat wil je dus niet op je wedstrijd :p
Of soms met vertraging ;) De eerste loop na een weekje NIKS doen, die echt SCHITTEREND gaat. Maar dan .. die tweede loop 2 dagen later ... loopt het voor geen meter. :frown:

Hij heeft zijn trainingsplannen gedetailleerd uit de doeken gedaan en online gezet: "How to skate a 10k… and also half a 10k".
En dat was allemaal nogal controversieel, met een echt gi-gantische trainingsload. Totaal van de pot gerukt, eigenlijk, en de kritiek is ook dat het roofbouw is die hij alleen maar heeft kunnen volhouden omdat hij een toptalent is, in plaats van andersom, dat het schema van hem een toptalent zou gemaakt hebben. En dat hij met een iets minder controversieel schema nòg beter geweest zou zijn.

Hij is nu 26 en stopt met sport. Omdat hij alles gewonnen heeft, maar misschien heeft die trainingsload en dat loodzware schema daar ook wel iets mee te maken. Lopen was zogezegd dé allerbeste training, maar nu loopt hij nooit meer wegens een blessure... Ik weet het niet meer vanbuiten, maar het is zoiets als twee jaar lang 5 dagen van de 7 trainen en 2 totaal niks en alle remmen los.

Maar ik weet er zeker het fijne niet van, hè. Dus ik kan er grandioos naast zitten.

Edit: Ah, ja. Je hebt het al zelf aangehaald. Komt wel wat neer op hetzelfde, dat hij bestaande dingen heel extreem invult, en die extreme invulling is net wat niét toepasbaar is op zo goed als al de rest van de mensheid :D
Ik denk persoonlijk niet (maar ik kan fout zijn) dat hij sneller zou geschaatst hebben, met een beter trainingsschema. In tegendeel. Dat extreme schema stelde hem in staat zijn lichaam te verplichten over de limiet te gaan waardoor hij net die absurde tijden kon neerzetten. Het is en blijft topsport. Als je daar echt over de limiet gaat, dan kan dat toch nooit gezond zijn?

Dus ik geef je wel gelijk dat dit enorme roofbouw was op zijn lichaam en dit zijn carrière mogelijks verkort heeft. Kort maar krachtig he.

Laatst bewerkt:
Ik merk dit hier toch dikwijls op, op dit forum. Niet alleen in dit topic ..

Dat mensen heel dikwijls identiek hetzelfde bedoelen, maar dat niet altijd van elkaar, door hebben (of alvast niet meteen), omdat dit een tekstforum is, waar je altijd wel iets 'anders' leest of interpreteert, dan wat de andere echt bedoelt (soms door een woordje 'niet' vergeten te zijn of zo, dat is al genoeg ;)) en waardoor er dan een post volgt waarvan ik denk: Ja dat bedoel of zeg ik toch?

Echter als ik daar dan op antwoord (met correcties), dan krijg ik opnieuw dikwijls een reactie die zegt: Makila je hebt ongelijk waarvan ik denk: Hoezo? Want ik ben 100% akkoord met wat jij hier zegt. En dan stop ik soms met antwoorden omdat ik het 100% eens ben, WANT als ik dan antwoord (whatever I say), dan is het weer van: Makila wat zeg je nu toch!

Allé ja, ik hoop dat je mijn punt begrijpt lol. Op een tekstforum iets correct typen is eigenlijk nooit mogelijk want er is altijd wel iemand die .. dus ik heb dat opgegeven / laten varen.

---

Zo heb ik als test eens een jaar geleden toegegeven aan iemand. Ik was het oneens met X en die mens werd echt kwaad op een bepaald moment en maakte mij uit voor vuil van de straat. Dan was ik het finaal beu en heb ik die mens 200% gelijk gegeven door een post van hem doodleuk te copy/pasten met zijn eigen uitleg (van enkele pagina's terug).

Denk je dat ik dan als antwoord verkreeg: Bedankt om mij finaal gelijk te geven Makila. Nope! Ik kreeg als antwoord terug dat wat ik zonet gezegd had, dikke bullshit was en dat ik fout zat. :support: Toen dacht ik echt: Ik heb uw mening letterlijk (stiekem) copy/paste, heb je mijn laatste post dan wel gelezen?

En toen heb ik mijn *ignore* mode opgezet want ik wist toen echt niet meer wat zeggen.

---

Maar goed dit is misschien allemaal een beetje :offtopic: :)

Laatst bewerkt:
Bashir binnen op 59:51 :eek: :woohoo:

Michiel gaat sneller dan gepland, hopelijk houdt hij het vol tot op het einde 💪
Echt absurd gewoon.

Zijn hazen konden na 5km blijkbaar het tempo niet meer aan en hij is er zelf op zijn ééntje vandoor gegaan met voornamelijk tegenwind. (Volgens zijn interview achteraf)

En dan loopt hij nog onder het uur. :wtf:

Terug
Bovenaan