515
Well-known member
Heb je een linkje of specifieke zoekterm hiervoor?Heel interessant om hier meer info over te krijgen is het document van Nils van der Poel waar hij dit concept volledig uitlegt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je een linkje of specifieke zoekterm hiervoor?Heel interessant om hier meer info over te krijgen is het document van Nils van der Poel waar hij dit concept volledig uitlegt.

Iedereen kent het wel, een week niet gelopen en dan ga je lopen.
Meer dan eens is dat toch een mindere training. Het gevoel is daar vaker matig dan goed.
Dat wil je dus niet op je wedstrijd![]()
Heb je een linkje of specifieke zoekterm hiervoor?
Hoe accuraat is dat ook!
(Blijkbaar toch wel vrij accuraat)
@EmP Over het algemeen ben ik het altijd eens met je posts. Maar Nils Van Der Poel, dat is toch die schaatser die als toptalent zijn lichaam totaal in de vernieling heeft gekregen om op zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk te winnen en dan levenslang out te zijn?![]()
Hij heeft zijn trainingsplannen gedetailleerd uit de doeken gedaan en online gezet: "How to skate a 10k… and also half a 10k".Huh? Hoezo?

Die smart wearables zijn toch notoir inaccuraat?
gadgetsandwearables.com
Dan mag EmP er nog een 8% bij doen!Mijn Garmin zegt 53 voor lopen, 59 voor fietsen. Loop inspanningstest met masker gaf 58.
Traag lopen schat hij bij mij niet naar waarde :-P
Hij is nu 26 en stopt met sport. Omdat hij alles gewonnen heeft, maar misschien heeft die trainingsload en dat loodzware schema daar ook wel iets mee te maken. Lopen was zogezegd dé allerbeste training, maar nu loopt hij nooit meer wegens een blessure... Ik weet het niet meer vanbuiten, maar het is zoiets als twee jaar lang 5 dagen van de 7 trainen en 2 totaal niks en alle remmen los.
![]()
New study quantifies accuracy of Garmin Vo2Max readings
A new study has quantified the accuracy of Garmin Vo2Max readings. It turns out they are not too far off the mark.gadgetsandwearables.com
Het blijft een inschatting op basis van metingen en gegevens zonder effectief de opname van zuurstof te meten.
Dus nee dat is niet 100% accuraat. Maar testen en onderzoeken hebben wel aangetoond dat het ook niet zoveel afwijkt.
In EMP zijn geval zal zijn VO2max wel in de zone liggen, het zal geen 50 zijn.
In de zone waar de meeste mensen zitten, 44-55, is de aanduiding het meest accuraat. Dat is ook logisch want daar is de populaire het grootste. Hoe verder je afwijkt op de normaalverdeling hoe minder accuraat het is logischerwijs.
Zolang je het niet gebruikt om inspanningen of trainingen op af te stemmen kan het allemaal geen kwaad natuurlijk. Maar het is met een korrel zout te nemen - zeker als het niet is berekend volgens de methode zoals beschreven in de manual.
Ik zeg ook niet dat je zijn schema moet volgen, ik zeg dat hij een goede uitleg heeft over supercompensatie en hoe dat gebruikt kan worden in de laatste weken voor een race. Zijn levenstijl was gewoon volledig geflipt.@EmP Over het algemeen ben ik het altijd eens met je posts. Maar Nils Van Der Poel, dat is toch die schaatser die als toptalent zijn lichaam totaal in de vernieling heeft gekregen om op zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk te winnen en dan levenslang out te zijn?![]()
You think?Maar ik met 68 dan kan het zijn dat ik sneller ben.

Zit seffens ongeveer met hetzelfde verhaal. Zou een LSD moeten doen van 27km, met 3 blokken van 5km 10sec sneller dan duurloop tempo.Deze ochtend 25K tempoduurloop waarvan 2*5K aan beoogde marathon pace en daartussen nog eens 5K aan 10s/km sneller.
Ik was een klein beetje nerveus vooraf want eigenlijk de eerste wat stevigere test in relatief representatieve omstandigheden om te zien hoe ik het tempo kan dragen.
Uiteindelijk zeer goed meegevallen. Eerste 5K blok fel gedoseerd om niet sneller uit te komen, het sneller blok idem, en het laatste 5K blok wat sneller dan gepland gelopen. Maar steeds zeer gecontroleerd en de hartslag bleef ook zeer steady.
Ik denk bij deze dus dat ik mijn starttempo te pakken heb (5:40) en dan zie ik wel hoe het loopt in de tweede helft.
Alleszins veel vertrouwen aan het krijgen naar de afstanden toe.
Succes ermee! Probeer vooral ook te genieten, en eet en drink voldoende.Zit seffens ongeveer met hetzelfde verhaal. Zou een LSD moeten doen van 27km, met 3 blokken van 5km 10sec sneller dan duurloop tempo.
Ben vooral benieuwd hoe de afstand mij gaat afgaan. 1e maal boven de 25
Dat zijn nog vrij bescheiden tempo zo 10s/km sneller.
Maar het houdt het wel interessant, zo lange duurlopen op hetzelfde tempo zijn toch maar wat saai. Zo eens wat tempo-veranderingen houdt het interessant.
Ja maar duurlooptempo en marathontempo zijn wel nog twee verschillende dingenDe echte uitdagende tempos legt Trenara elders. Specifiek in deze loopjes is het een extra impuls om dan nadien terug naar het marathon tempo terug te vallen en dat "gemakkelijk" te laten aanvoelen.