Algemene Loopthread

Hier zal ik dus afklokken op 786km's, veel te weinig en absoluut niet volgens 'plan'. Langs de andere kant, gezinsuitbreiding maakt lopen niet altijd evident.

Ondertussen betert dat wel maar deze nacht toch maar eens de voetjes op de grond want als de kinderen ziek zijn, hangen de loopschoenen aan de haak natuurlijk.

Aan motivatie geen gebrek op de moment, als het meezit deze nacht dan start ik het jaar met een HM en wordt 2023 het jaar dat ik voor het eerst de marathon zal lopen.

Helaas zal dat meteen ook het laatste doel zijn voor 2023, verbouwing van de woning start en we gaan vrij Spartaans moeten gaan leven. Natuurlijk als die Marathon lukt, is 2023 al geslaagd.

Wreed jaloers op die jaartotalen hier. Velen lopen meer op een jaar dan ik met de koersfiets dit jaar gedaan heb. 😁
Hoe dan ook is 2022 op sportief vlak een jaar om snel te vergeten.
COVID begin van het jaar en gezinsuitbreiding einde van dit jaar (met de nodige complicaties…).
The only way is up in 2023 😁

Laatst bewerkt:
Hier een 1720km dit jaar. Eerste jaar dat ik eens consistent het hele jaar door heb gelopen (met dank aan mijn hond 😅); vroeger was het meestal met lange onderbrekingen in zomer en winter. Het beste was er naar mijn gevoel wel wat af na de zomer; terug richting Gent verhuisd na renovatie, redelijk wat afwerking in huis gedaan en de Vlaamse Ardennen ook wel wat gemist. Hier beland ik nogal snel in de Gentbrugse Meersen en heb het daar ondertussen ook wel gezien. Volgend jaar misschien wat meer de auto pakken om terug wat natuur te verkennen 😅

Lopen 2500km
Fietsen 8200km
Zwemmen 220km

Er waren jaren dat ik op het fietsen en zwemmen minstens het dubbele haalde, maar daar vind ik nu de tijd en motivatie niet meer voor. Ook geen echte doelen momenteel op sportief vlak.
Gewoon proberen van zo fit en gezond mogelijk te blijven!
Consistentie is er vnl door tussen 6 en 7 ‘s ochtends vaak iets van sport te doen.

Mooie totalen hier, inderdaad.

Zonet mijn laatste 10km gedaan. 42’ bleek te optimistisch, zeker met de wind vandaag. Uiteindelijk 10km aan 4:37/km. Tevreden gezien de omstandigheden.

De laatste tijd soms opeens wel last in mijn rechterzij, ter hoogte van mijn middenrif. Serieuze steken waardoor ademen moeilijk wordt. Iemand ervaring mee?

Hier ook net de kaap van 3000km bereikt.
Main goal voor 2023 is de sub 3u in Rotterdam. Ik heb er een goed oog op als ik slimmer ben, beter doseer en gewoon meega met de pacegroep.

Verder zou ik graag eens een 100k ultra trail doen in het najaar.
Iemand die de Grizzly 100 doet?

Bon, de laatste duurloop zit erop. Vanmorgen 18km , waarvan 9 beuken tegen de wind. (Langs de maas en open velden). Toch content da ik nog geweest ben.

Vanochtend ook gaan joggen, stevig windje maar wel verdorie warm. Afgezien eigenlijk :unsure:

Dit jaar in totaal 762 km gejogd volgens garmin connect. Ook veel gehiked.
Ik hoop gewoon volgend jaar op het gemak verder te doen zonder blessures :)

Ik heb vandaag afgeklokt op een goede 2400km en kan terugblikken op een goed loopjaar met de Trail des Cisterciens als hoogtepunt. Dat zijn er wel 300k minder dan vorig jaar maar dat ligt aan het hogere volume (10.000 km) op de fiets.

De kuitblessure lijkt ondertussen ook verleden tijd dus het is tijd om nieuwe loopdoelen te zoeken. Mijn 5k tijd verbeteren is normaal telkens één van de doelen in het voorjaar, maar niet echt veel zin om die sub 18 te zoeken :p. Ik richt de blik eerder op de trails en ga allicht terug een stapje verder qua afstand - genre 80k-100k.

Yes! LSD vandaag. En voor het eerst in heel lang echt ontzettend vlak kunnen lopen zowel qua tempo als qua hartslag.

De Trenara trainingen beginnen precies rustig op te brengen.

IMG_20230102_113714.jpg

Eerste loopje van het jaar ging bijzonder gemakkelijk om een of andere reden.
Met opzet rustig gelopen (op het gevoel) en totaal niet ver (5,5 km maar), maar achteraf de garmin gecheckt en blijkbaar lag mijn tempo toch vrij hoog zonder dat ik het zo aanvoelde.

Conditie blijft toch iets vreemd he. :unsure:

Mijn tweede loopje van het jaar was ook enorm bemoedigend. Het hart doet echt ineens weer dingen die ik al lang niet meer gezien had. Vandaag een piramidetraining en wat opviel was dat mijn hartslag tussen de blokken in enorm snel terug richting recup hartslag ging.

Alsof mijn lijf zegt "OK het is 2023, stoppen met dwaas doen nu" :D

Collega’s willen me overhalen om in te schrijven voor de 10 miles, maar ik zie de drukte eigenlijk niet zitten.
Is er een manier om daaraan te ontsnappen of is het wave na wave op het ganse parcours ‘over de koppen’ lopen (😀)

Collega’s willen me overhalen om in te schrijven voor de 10 miles, maar ik zie de drukte eigenlijk niet zitten.
Is er een manier om daaraan te ontsnappen of is het wave na wave op het ganse parcours ‘over de koppen’ lopen (😀)
De vele waves, en dan vooral mensen die niet met de juiste richttijd starten, is altijd wel wat ellendig. Zeker bij zo'n populair event en er daar ook aan de start staan die na x-km beginnen wandelen maar dan wel in het midden van de baan. Dus wat extra slalommen.

Ik vond dat nog wel meevallen. De eerste kilometer was wel druk maar dat was eigenlijk op de M/HM in Gent, Brugge en Antwerpen niet anders. Daarna ontstaan er ruimtes en groepjes waardoor je best comfortabel kan lopen.

Tenzij je als snelle loper ergens in wave 3 of 4 start ofzo. Dan denk ik niet dat het heel leuk is 🙂

Gewoon rap lopen ;)
Twee jaar geleden een gratis ticket gewonnen, dat was dan starten in wave 4, ik had mij helemaal voor aan de startlijn genesteld en toen het startschot werd gegeven, liep ik zelfs zelfs de eerste meters als eerste (tot dat de rechterkant bijsloot). Soit de eerste kilometers was dat wel zalig want amper lopers voor mij. Vervolgens begin je de eerste van de vorige wave in te halen, tot aan het centrum valt het wel nog mee of kan je toch nog gemakkelijk ontwijken, daarna het stuk door het centrum niet, op het einde terug wat plaats.

Ik heb een email naar Golazo gestuurd en daardoor kan ik in het startvak in WAVE 1 starten. Als je een screenshot van een snelle wedstrijd op Strava kan tonen, kan je hen misschien overtuigen om ook in het startvak te mogen starten.

Terug
Bovenaan