Algemene Loopthread

Het is al een hele poos geleden dat ik dit topic nog gelezen heb, omdat ik zelf niet meer aan lopen toe kom.
Maar waar is Karry heen? Op zijn profiel lijkt die van de ene dag op de andere verdwenen?

En vooral toch ook omdat men snelle tijden wilt dus uitkijkt naar "snelle" marathonparcours?
Zeker. Ik ken niks van lopen van de tijd daarvoor, maar iedereen die ik hoor die het wel meegemaakt hebben, zeggen dat het het Stravatijdperk is :D Alles moet een PR zijn, alles moet de snelst mogelijke versie van een 5km-10km-21km-42km zijn. Maar het één gaat hand in hand met het ander: het snelle parcours wordt nog sneller op snelle schoenen.

Het is al een hele poos geleden dat ik dit topic nog gelezen heb, omdat ik zelf niet meer aan lopen toe kom.
Maar waar is Karry heen? Op zijn profiel lijkt die van de ene dag op de andere verdwenen?

Z'n NY marathon die helemaal niet volgens plan gegaan is, is wat aan het bezinnen denk ik. Op Strava zie ik hem toch al frequent km's doen.

En hoe verliep uw tour, vooral in de bossen en off-road?
Je kan altijd in Strava eens de optie afstand corrigeren laten lopen.

Maar het is wel een vreemd verhaal dat hij zoveel zou afwijken.
En de route die hij tekent op de map is ook juist?

Kan zijn dat het iets met Suunto te maken heeft natuurlijk, maar is het niet gewoon ook omdat er een verschil is tussen "verstreken tijd" en "gelopen tijd", of hoe ze het ook noemen? Bij Strava zijn er twee verschillende, en afhankelijk van de aard van je training, en misschien ook je instellingen, verschijnt het ene of het andere. Als je "race" aangeeft, is het bijvoorbeeld altijd verstreken tijd, geloof ik. Als je stukken wandelt, worden die wel of niet meegeteld, afhankelijk van de soort.
Route is inderdaad redelijk afgelegen, stuk bos en stuk langs jaagpad. Maar ja, dat is altijd geweest en verklaart niet waarom het in oktober wel deftig werkte.

Geprobeerd wat screenshots op te laden:

Duur komt wel overeen, alleen kletst Strava er dus wat afstand bij…

Morgen komt er nog een duurloopje bij, maar dit jaar dus ongeveer 1885 km gelopen. Iets minder dan vorig jaar (1939), maar wel meer dan 2020 (1482km). Opvallend mijn gemiddelde tempo (5m02) ligt wel een stuk hoger dan de vorige jaren (5m12, 5m19s), daar zit die marathonvoorbereiding van dit jaar voor iets tussen ;)

Op naar een 2023 met hopelijk een marathon onder de 3uur en als het even kan een halve onder 1u20m en de 10 miles onder het uur. Als ik die doelstelling haal, stop ik en ga ik op mijn lauweren rusten :fingerguns:

Ik wens je alvast veel succes. Morgen ook nog een duurloopje van 18km, en dan sluit ik het jaar af met een 1100km. Ben pas laat in het jaar echt beginnen lopen dus ben wel content.

Doel voor volgend jaar is dus een marathon uitlopen, en hier en daar wat trails meepikken. Te beginnen in jan. Met de houffa trail.

Ik doe er morgen ook 12 met de garmin coach, hopelijk valt de wind hier aan zee wat mee.
Met wat chance zit ik tegen de 300 km, allemaal van de afgelopen 9 weken.
Doel is sub 2u de HM in gent in Maart. Vanaf januari wat op de voeding proberen letten ook, tot nu toe eigenlijk niets speciaals gedaan.

Z'n NY marathon die helemaal niet volgens plan gegaan is, is wat aan het bezinnen denk ik. Op Strava zie ik hem toch al frequent km's doen.
Voor een marathon moet alles goed zitten .. ik liep in 2017 ook als laatste test 30km in een tempo van +-4:45 en ik had nog overschot ..
Dus ik dacht: De marathon van Brussel onder 3:30:00 moet goed te doen zijn.

Neen dus. :tongue:

Een 'slechte' haas. Alle ja, fout tempo voor mij (eigenlijk kan die mens daar ook niets aan doen), dan 7km lang helemaal alleen moeten lopen vol in de wind, dan even een slecht moment waardoor ik rond km 25 de groep opnieuw moest lossen. Ik heb toen kilometers lang op enkele meters van de groep gelopen, maar ik geraakt er niet bij en niemand die hulp bood hé en dan ... zwart voor de ogen .. en op het einde bleek ik dan ook nog eens 42,650 km gelopen te hebben ipv 42,195 km (er kan wel een afwijking zijn op de GPS maar bijna een halve km ??? :unsure:)

Finaal 2 minuten verloren wegens bijna 500 meter te veel gelopen te hebben.
2 minuten omdat ik op het einde niet meer wilde doorlopen omdat de tijd toch weg was
3 minuten verloren door een paar dipjes.
= 7 minuten verloren en gefinisht onder 3:37.

Dus eigenlijk was het zo slecht nog niet. Maar ja de teleurstelling was toen ook groot bij mij. Sindsdien heb ik de marathon gelaten voor wat ze is.

Vanavond een avondversie van de Corrida in Leuven. De 12km start om 22u. Door de wind (en de voorspelde) regen, verwacht ik er qua tijden niet al te veel van, maar who knows duik ik onder de 50'. Dan moet wel alles goed zitten :D
Anders moet het maar sowieso onder de 53'20", dat was m'n tijd in 2019 op't parcours. En 51'31" het jaar nadien op m'n eentje door Corona, maar op een zelf samengesteld parcours van 12km.

Morgen laatste loopje van het jaar, zo'n 15km, waardoor ik op 3000km ga eindigen. Vorig jaar +-2000km gelopen en het eerste jaar iets van 1500km denk ik. Volgend jaar ga ik wat meer focussen op kwaliteit en minder op kwantiteit. Ik ga me dus ook meer op fietsen en zwemmen richten, zodat ik m'n lichaam minder belast door minder te lopen, maar toch m'n conditie uit te breiden.

Met maar een 100 km meer dan vorig jaar, wel veel meer hoogtemeters gemaakt.
Volgens Strava:

Activiteiten177
Afstand2.987,0 km
Tijd335u 57m
Hoogteverschil65.883 m

Volgend jaar gaan we voor beter!

Ondertussen ook ingeschreven voor de Legends trail :help:

Deze ochtend al vroeg op, om te gaan lopen. Heel wisselvallig tempo gelopen, nochtans liep ik altijd gelijkmatig.
De wind was de boosdoener. Wind tegen = 6:00/km. Wind mee = 5:30/km. Het waait echt wel hard.

Zo kom ik aan 5:45/km gemiddeld maar ik heb dus echt nergens dat tempo gelopen. :tongue:

Ik wilde er 14km van maken, maar ik ben gestopt na 7km. De benen waren niet super, na 4 dagen rust -en de wind hielp niet- en morgen kan ik dan de resterende 7km lopen.

Ik heb nog mijn 10km in 42’ doel staan op Trenara, normaal stond de ‘deadline’ op gisteren maar heel de dag hoofdpijn.
Dat wordt straks dus beuken tegen de wind :unsure: op zich vind ik dat niet zo erg maar voor zo een full-out heb ik toch liever wat rustiger weer

Ik had vandaag nog een rustige HM op de planning staan om het jaar goed af te sluiten en af te klokken op 800km.

Helaas de hele nacht bezig geweest met de kleinste die ziek is en ik ben dus een wrak :headshake:

Hier sluit ik het jaar af met 288km… andere jaren was dat een tienvoud.
Zeer zwak jaar omdat ik 2/3de niet kon lopen door knieproblemen en door het herstel van de operatie. Dan heel traag moeten opbouwen en gewoon heel weinig gelopen omdat ik ook schrik had om mij te overzetten.
Toch al enkele wedstrijden gelopen van 5km en dat gaat zeer goed, 2023 zal het jaar worden van de HM onder de 1u25. Ik zou ook willen zeggen 1u20 maar dat lijkt me iets te ambitieus :P

Ik doe er morgen ook 12 met de garmin coach, hopelijk valt de wind hier aan zee wat mee.
Met wat chance zit ik tegen de 300 km, allemaal van de afgelopen 9 weken.
Doel is sub 2u de HM in gent in Maart. Vanaf januari wat op de voeding proberen letten ook, tot nu toe eigenlijk niets speciaals gedaan.
OK, een dom idee voor met dit weer een beachrun te doen. Beuken tegen de wind, remmen windaf en na 6km Schoenen vol zand en voeten die zeer deden.

Gestopt aan 12km, zonder cooldown. Een uur later voel ik nog altijd mijn voeten. Hopelijk tegen dinsdag weer beter.

Getwijfeld om vanmorgen te vertrekken met de wind maar toch blij dat ik gegaan ben. Wel bizar om hartje winter een shirt en korte broek uit de kast te moeten halen.

Beetje een dubbel jaar voor mij. Januari tot maart waren top, met de marathon van Gent als hoogtepunt, maar niet lang daarna Covid opgelopen en dan tot begin september afgezien met mijn longen daardoor, en dus nauwelijks nog kunnen lopen. Eind oktober was ik echt weer goed op dreef en dan opnieuw ziekte waar ik deze week precies pas echt weer hersteld ben.

Januari tot maart: 685km = kleine 230km/maand
April tot augustus: 435km = 85km/maand

Uiteindelijk toch nog op 1675 van de beoogde 1750km afgeklopt. Zonder ziekte had zelfs 2000km er wel ingezeten. Maar goed, dan hebben we een doel voor volgend jaar 🙂

2020: 1100km
2021: 1536km
2022: 1675km

Prettig oud en nieuw iedereen!

Slechts 955 km dit jaar, maar uiteindelijk valt dat nog wel mee gezien m'n rugblessure die ik exact een jaar geleden opliep. Het is nog altijd oppassen geblazen bij overdreven inspanningen en ik moet me echt aan quasi dagelijkse oefeningen houden, maar als het zo blijft doorgaan dan geraak ik volgend jaar hopelijk weer aan minimaal 1450km.

Terug
Bovenaan