Eergisteren was er hier een loopwedstrijd. Ik moest werken op dat moment, dus heb ik de 10km gelopen terwijl ze de hekkens plaatsten en de seingevers zich aan het klaarzetten waren. Muziekje aan 170bpm opgezet zodat ik met een iets hogere cadans ging lopen dan normaal, en zo m'n PR verbeterd van 53:26 naar 52:13.

Ik voel dat er meer in zit, maar ik push mezelf niet graag tot het uiterste, dus het blijft bij constante kleine verbeteringen. Doet desalniettemin toch deugd telkens wanneer ik een PR zie sneuvelen :)
 
Allez, kzit met een verrekking in m'n kuit sinds vrijdag. Geen idee hoe ik het gedaan heb. Gisteren nog eens geprobeerd, maar na goei 4km tempo moeten laten zakken omdat ik dacht dat het anders ging scheuren.
Dat zal zondag dus niks worden op de HM in Antwerpen.
Kan beter al ineens de focus verleggen op de HM in Bruhhe.

Dat is minder, maar het heeft geen zin om te forceren. Toen ik las dat je in “Bruhhe” ging lopen dacht ik meteen: “Ah, waar ligt dat pittoresk Duits stadje”. 🤣

Vrijdag aanval op mn PR op 10km in lokale wedstrijd. Heb een maat die gaat hazen, doel is 32:59. Its gonna hurt :biglaugh:

Damn, succes, dat is toch al een pittige tijd.

Eergisteren was er hier een loopwedstrijd. Ik moest werken op dat moment, dus heb ik de 10km gelopen terwijl ze de hekkens plaatsten en de seingevers zich aan het klaarzetten waren. Muziekje aan 170bpm opgezet zodat ik met een iets hogere cadans ging lopen dan normaal, en zo m'n PR verbeterd van 53:26 naar 52:13.

Ik voel dat er meer in zit, maar ik push mezelf niet graag tot het uiterste, dus het blijft bij constante kleine verbeteringen. Doet desalniettemin toch deugd telkens wanneer ik een PR zie sneuvelen :)

Mooi zo, een PR lopen zonder in een wedstrijd context te zitten is toch altijd wat lastiger. Maar er elke keer iets af doen is uiteraard ook leuk.
 
Dat is minder, maar het heeft geen zin om te forceren. Toen ik las dat je in “Bruhhe” ging lopen dacht ik meteen: “Ah, waar ligt dat pittoresk Duits stadje”. 🤣
Lol :D
Saai parcours wel, maar ik wil m'n 1u38 van vorig jaar verbeteren dit jaar, dus tzal daar moeten (in wedstrijdverband).
En dan kan ik me concentreren op de 29km van de Meerdaalwoudtrail eind december.
 
Lol :D
Saai parcours wel, maar ik wil m'n 1u38 van vorig jaar verbeteren dit jaar, dus tzal daar moeten (in wedstrijdverband).
En dan kan ik me concentreren op de 29km van de Meerdaalwoudtrail eind december.

Het is inderdaad geen super boeiend parcours, al ziet de marathon de zee nog wel 😁, maar wel zeer snel als er geen verschrikkelijke wind staat.
 
m'n 16km woon-werk vandaag gelopen (ttz. er zijn er hier waarschijnlijk die sneller wandelen dan ik loop). Een recordafstand voor mij.
Redelijk constant (iets te gretig vertrokken misschien), hartslag bijna heel de tijd "in 't groen".

dat was de doelstelling toen ik 2maand geleden begon te trainen.
 
Gisteren een loopje gedaan dat zeer technisch bleek te zijn, blijkbaar was de kikker trek volop aan de gang en gedurende 5km was de baan bezaaid met kikkers die ik moest zien te ontwijken :laugh:
 
Vanmorgen en voormiddag mijn vibram fivefingers aangehad tijdens mijn flexijob. Ik sta er verwonderd van hoe fijn die dingen zijn.

Thuisgekomen en mijn training van vandaag afgewerkt. Het zit misschien tussen de oren maar het leek toch alsof het makkelijker was. Waarmee ik bedoel dat de voor/middenvoetslanding minder aandacht nodig had dan anders.
 
Vanmorgen en voormiddag mijn vibram fivefingers aangehad tijdens mijn flexijob. Ik sta er verwonderd van hoe fijn die dingen zijn.

Thuisgekomen en mijn training van vandaag afgewerkt. Het zit misschien tussen de oren maar het leek toch alsof het makkelijker was. Waarmee ik bedoel dat de voor/middenvoetslanding minder aandacht nodig had dan anders.
Ik heb er ook aan gewerkt na mijn eerste blessure. Die Fivefingers heb ik ook bedacht, maar daarvoor moest ik toch eerst nog wat spierversterkende en -oprekkende oefeningen doen. Die doe ik nog altijd wel, maar loop eigenlijk bijna constant blootsvoets thuis. Het echte barefootrunning doe ik eigenlijk wel niet meer.

Toen ik nog erg bezig was met erop te letten, en eigenlijk nu nog steeds als het iets zwaarder gaat, beeld ik mezelf altijd in op een stepje :) Klinkt onnozel, maar zo gaf de kine het ook aan: zoals je stept, zou je dan moeten lopen. Nooit te ver voor je uit, niet met de hiel want dan sta je ineens stil...
 
Ik heb er ook aan gewerkt na mijn eerste blessure. Die Fivefingers heb ik ook bedacht, maar daarvoor moest ik toch eerst nog wat spierversterkende en -oprekkende oefeningen doen. Die doe ik nog altijd wel, maar loop eigenlijk bijna constant blootsvoets thuis. Het echte barefootrunning doe ik eigenlijk wel niet meer.

Toen ik nog erg bezig was met erop te letten, en eigenlijk nu nog steeds als het iets zwaarder gaat, beeld ik mezelf altijd in op een stepje :) Klinkt onnozel, maar zo gaf de kine het ook aan: zoals je stept, zou je dan moeten lopen. Nooit te ver voor je uit, niet met de hiel want dan sta je ineens stil...
Ik ga ook niet volledig evolueren naar barefootrunning. Ik ga het wel gebruiken om mijn gestel steviger te maken en mijn looptechniek wat zuiverder te krijgen.

Thuis loop ik blootvoets. In mijn vrije tijd kijk ik waar ik de Fivefingers kan gebruiken en mijn volgende schoenen worden wel barefoot. Op termijn zien we wel waar dat resulteert voor het loopgedeelte.
 
Hebben jullie ook de eerste 2 km dat alles zwaar en pijnlijk lijkt,en dan gaat alles over.
Zeker 3km nodig om rustig op te warmen en me goed te voelen. Zelfs als ik vooraf mobiliteitsoefeningen en drills gedaan heb. Hoe meer ik loop (+100km) per week, hoe meer tijd ik nodig heb om alles los te lopen.
 
Zeker 3km nodig om rustig op te warmen en me goed te voelen. Zelfs als ik vooraf mobiliteitsoefeningen en drills gedaan heb. Hoe meer ik loop (+100km) per week, hoe meer tijd ik nodig heb om alles los te lopen.
Dan ligt het toch niet aan mij,al vrij snel het gevoel dat ik moet stoppen door vermoeidheid en pijn.Na een tijd gaat dit voledig weg.
 
Gisteren de Garmin suggesties gelaten voor wat ze zijn en eens een goeie oude interval sessie ingelast. Tien keer 100m alles geven en dan twee minuten rust.

Stelt allemaal nog niet veel voor maar eens hard doorlopen deed deugd.
 
Vandaag buienradar vergeten te checken. Na 200m donder en bliksem en een stortbui. Maar blijven lopen met de verkeerde route en beland tussen de plassen op een onverharde weg.

De straat maar gaan opzoeken en rustig het loopje afgewerkt.
 
Het was weer even aanpassen qua kleding, lang geleden dat ik buienradar en temperatuur moest nakijken voor ik vertrok.

22km op de planning van Trenara dus met die regen en ‘amper’ 15 graden was de keuze niet onbelangrijk.
 
Terug
Bovenaan