Algemene Loopthread

Het lopen gaat momenteel ok.

Ik ga stillekes eens kijken naar een doel op het gemak. Hierbij dacht ik om in de provincie een trail te doen.

De boslandtrail is te kort dag. De bear trail is in mijn werkend weekend.

De Vuvuzelarun lijkt me een mooi eerste doel met de halve marathon. En dan lijkt me de Terhills trail ook wel een leuke om deel te nemen.

Als ik die twee tot een goed einde kan brengen, ben ik allang blij.

Qua trainen, blijf ik de suggested workout gebruiken. Genoeg afwisseling en zolang de conditie blijft verbeteren, geen reden om te veranderen, lijkt me.

Qua schoenen ga ik wel proberen te veranderen. Ik weet alleen nog niet in welke richting dat gaat evolueren. Iemand ervaring met true motion als merk?
 
Hoka tot op heden niet geprobeerd. Maar die immense zolen schrikken mij af, je lijkt me totaal geen voeling te hebben met de ondergrond.
Qua Altra kan ik ook wel bevestigen dat het bovenwerk van de Lone Peak snel scheurtjes vertoont.

Hoewel ik zeer tevreden ben van mijn Altra's ga ik ook terug wat rotatie in mijn trailschoenen steken.
Op de weg ben ik zeer tevreden van Saucony dus ik ben benieuwd om die hun trailgamma eens uit te testen.
 
Hoka challenger hier. Met weinig voeling geen last van. Het is maar wat je gewoon bent.
Veel paar gepast en waren ook de enigste schoenen waar mijn voeten niet volledig bijeen geperst werden en die binnen mijn budget pasten.
Men 2 oudste paar hebben beiden +/-1200 km. Ik loop er nog wekelijks mee.
Bovenkant is wel wat open gescheurd, maar zolang ze aan mijn voeten blijven hangen is alles in orde. Van demping voel ik geen verschil met nieuwe of oude schoenen.

Ik ben dus fan :) Heb hier nog een ongeopend paar maar volgende aankoop wordt er eens van de decathlon om te testen.

Kleine update van de knie...
Momenteel geen last meer tijdens het lopen.
Het enigste wat door de slijmbeursonsteking nog gevoelig/moeilijk is, is hurken. Voor de rest voel ik er niets meer van.
Deze zondag Extratrail zwart in Stavelot proberen te lopen.
Gaat iemand anders mee die ietsje trager is en die uitsluitend op de straat loopt.
Perfect dus om de knie te testen. Als het met weinig problemen gaat, doe ik mee met de Great Escape.
 
Zeg @MaTi ik merk dat ik geen anearobische trainingen krijg van de suggestions uitsluitend base en tempo. Is dat omdat ik nog maar net bezig ben met de Garmin suggestions?
 
Zeg @MaTi ik merk dat ik geen anearobische trainingen krijg van de suggestions uitsluitend base en tempo. Is dat omdat ik nog maar net bezig ben met de Garmin suggestions?
Dat heeft bij mij ook even geduurd. Ik liep in het begin wel met te hoge hartslag waardoor een basistraining een tempotraining werd.

Na dit aan te passen, werden de trainingen meer afgewisseld.

Nu krijg ik bvb. Vaak basistraining zonder rustdagen. Dan sla ik een dag of 2 over en dan krijg ik wel een intensievere training.

Vandaag staat bvb. Een sprinttraining op. Ik zal straks als ik thuis ben een overzichtje geven van de trainingen sinds ik heel correct op hartslag loop.

Datum​
Titel​
2022-08-31 20:15:58​
Bilzen - Threshold​
2022-08-27 13:08:21​
Bilzen - Base​
2022-08-25 17:38:53​
Bilzen - Drempel​
2022-08-24 19:47:50​
Bilzen - Basis​
2022-08-22 20:13:50​
Bilzen - Basis​
2022-08-21 19:59:10​
Bilzen - Basis​
2022-08-20 19:22:46​
Bilzen - Basis​
2022-08-18 17:57:14​
Bilzen - Drempel​
2022-08-17 17:11:28​
Bilzen - Sprint​
2022-08-16 18:03:11​
Bilzen - Basis​
2022-08-14 15:23:56​
Bilzen - Basis​
2022-08-13 21:03:14​
Bilzen - Basis​
2022-08-12 19:54:12​
Bilzen - Anaeroob​
2022-08-11 20:07:50​
Bilzen - Herstel​
2022-08-10 19:54:43​
Bilzen - Basis​
2022-08-09 19:20:59​
Bilzen - Drempel​
2022-08-08 14:57:49​
Bilzen - Basis​
2022-08-07 15:20:15​
Bilzen - Basis​
2022-08-06 14:55:24​
Bilzen - Basis​
2022-08-05 19:45:44​
Bilzen - Herstel​
2022-08-04 19:39:39​
Bilzen - Basis​
2022-08-03 20:27:34​
Bilzen - Drempel​
2022-08-02 21:25:52​
Bilzen - Basis​
2022-08-01 20:01:45​
Bilzen - Basis​
2022-07-31 18:41:21​
Bilzen - Basis​
2022-07-28 16:55:34​
Bilzen - Drempel​
2022-07-25 19:08:16​
Bilzen - Sprint​
2022-07-23 19:58:37​
Bilzen - Basis​
2022-07-22 18:33:49​
Bilzen - Herstel​
2022-07-21 19:21:17​
Bilzen - Basis​
2022-07-20 20:15:47​
Bilzen - Basis​
2022-07-18 09:47:50​
Bilzen - Basis​
2022-07-17 20:47:07​
Bilzen - Basis​
2022-07-15 20:18:38​
Bilzen - Basis​
2022-07-14 20:55:47​
Bilzen - Anaeroob​
2022-07-12 20:39:00​
Bilzen - Basis​
2022-07-11 21:57:47​
Bilzen - Basis​
2022-07-09 16:38:09​
Bilzen - Basis​
2022-07-07 16:43:15​
Bilzen - Basis​
2022-07-06 15:57:15​
Bilzen - Basis​
2022-07-04 17:48:15​
Bilzen - Basis​
2022-07-03 14:45:15​
Bilzen - Basis​
2022-07-01 17:11:20​
Bilzen - Basis​
2022-06-30 17:08:32​
Bilzen - Basis​
2022-06-27 16:40:00​
Bilzen - Basis​
2022-06-26 16:41:03​
Bilzen - Basis​
2022-06-24 17:15:21​
Bilzen - Basis​
 
Laatst bewerkt:
Het is jammer dat er in die range (Zero drop, footshaped toebox) geen alternatief is met hetzelfde comfort. Topo doet bijvoorbeeld iets soortgelijks, uitstekende duurzaamheid, maar die zijn beenhard
Ken die Topo niet, ziet er nog tof uit. Mijn Escalante's mogen eigenlijk wel iets harder, maar die Topos hebben toe spring en das net zalig aan die Escalante's, die zijn volledig plat 😐
 
Ken die Topo niet, ziet er nog tof uit. Mijn Escalante's mogen eigenlijk wel iets harder, maar die Topos hebben toe spring en das net zalig aan die Escalante's, die zijn volledig plat 😐

Klopt, ik ken van Topo wel enkel de trailschoenen, geen idee hoe hun wegschoenen zijn.

Gisteren voor de eerste keer een wedstrijd gelopen sinds mijn COVID besmetting begin juni. Een lokale 10km trail om er terug in te komen. Geprobeerd om mee te schuiven met de kopgroep, maar die gingen te snel, resultaat een 4e plaats. Wel zeer tevreden en heb mij vooral geamuseerd! Wanneer je bijna uitsluitend ultra’s doet is zo’n korte afstand een verademing, geen gedoe met materiaal, niet nadenken en gewoon gaan.

Kudos voor de organisatie overigens: €5 inschrijving, 2 bevoorradingen (op 10km!!!) en nog 1 aan de aankomst. Die lokale organisaties zijn echt top! Aan de aankomst nog lang blijven plakken en meerdere punten gedronken met andere lopers. Geslaagde avond.
 
Even een post van mezelf teruggezocht:

Om de hartslagzones te bepalen waarin je traint. Je hoeft die percentages natuurlijk niet te volgen, maar je drempelwaarde is toch een belangrijke als je op HR traint. Als je dat niet doet -wat dus ook echt geen must is, zeker in het begin-, kun je het ook gewoon houden op "traag genoeg om nog te kunnen babbelen", en dat dan 40min.

Ik weet niet wat je normale rust-HR of drempel-HR is, maar 170 na 4km is voor mij geen rustig duurloopje en is al aardig hard. Komt eerder in de buurt van een tempoloop.
Net m’n eerste 5km gelopen en in plaats van rond de 5:20 nu eens 5:40 tempo proberen te lopen en nu ging m’n hartslag geleidelijk aan omhoog (pas 150bpm op 3km).

28:28 voor de 5km, ten opzichte van bijna elke loper hier niet echt snel maar ik ben er wel blij mee!
 
Miljaardedju, geen idee wat me vandaag gestoken heeft tijdens het lopen. Het was wel heel erg pijnlijk. Precies een zweepslag zoals een spierscheur.

Nu ijs leggen tegen de zwelling. Mijn rondje heb ik kunnen uitdoen. Eerste keer met camelbag gelopen. Dit smaakt naar meer.
 
Net m’n eerste 5km gelopen en in plaats van rond de 5:20 nu eens 5:40 tempo proberen te lopen en nu ging m’n hartslag geleidelijk aan omhoog (pas 150bpm op 3km).

28:28 voor de 5km, ten opzichte van bijna elke loper hier niet echt snel maar ik ben er wel blij mee!

Ik zeg het tegen iedereen hier die iets dergelijks post, maar je moet u echt niet vergelijken met anderen. Als je tevreden bent, is al de rest van ondergeschikt belang. Proficiat dus!

Na de wedstrijd van gisteren vandaag rustig gaan loslopen, afgeklokt op zo’n 57km. Nee serieus, fenomenaal loopweer vandaag, genoten van elke stap. Prachtige uitzichten, de koeien waren aanwezig in grote aantallen, wat moet een mens meer hebben.

Het eerste uur was het droog en nadien ongeveer om het uur een stevige bui gehad, was echt hemels gezien de nog steeds zachte temperaturen.
 
Miljaardedju, geen idee wat me vandaag gestoken heeft tijdens het lopen. Het was wel heel erg pijnlijk. Precies een zweepslag zoals een spierscheur.

Een paar jaar geleden in de Ardennen eens gestoken in m'n bil. Voelde aan als een mes en m'n hartslag schoot omhoog. Gelukkig was ik gewoon aan het trainen en geen wedstrijd aan het lopen. De daaropvolgende nacht is mijn hartslag niet eens onder de 100 gezakt.

Tis schoon om naar te kijken maar dr zitten toch vieze beestjes in dat groen.
 
Een paar jaar geleden in de Ardennen eens gestoken in m'n bil. Voelde aan als een mes en m'n hartslag schoot omhoog. Gelukkig was ik gewoon aan het trainen en geen wedstrijd aan het lopen. De daaropvolgende nacht is mijn hartslag niet eens onder de 100 gezakt.

Tis schoon om naar te kijken maar dr zitten toch vieze beestjes in dat groen.
Er is achteraf geen reactie geweest. Gelukkig want ik reageer soms wel met een ontsteking na een insectenbeet.
 
Een paar jaar geleden in de Ardennen eens gestoken in m'n bil. Voelde aan als een mes en m'n hartslag schoot omhoog. Gelukkig was ik gewoon aan het trainen en geen wedstrijd aan het lopen. De daaropvolgende nacht is mijn hartslag niet eens onder de 100 gezakt.

Tis schoon om naar te kijken maar dr zitten toch vieze beestjes in dat groen.

Die Nederlanders in de Ardennen zijn effectief zeer vervelend.
 
Allez, kzit met een verrekking in m'n kuit sinds vrijdag. Geen idee hoe ik het gedaan heb. Gisteren nog eens geprobeerd, maar na goei 4km tempo moeten laten zakken omdat ik dacht dat het anders ging scheuren.
Dat zal zondag dus niks worden op de HM in Antwerpen.
Kan beter al ineens de focus verleggen op de HM in Bruhhe.
 
Vrijdag aanval op mn PR op 10km in lokale wedstrijd. Heb een maat die gaat hazen, doel is 32:59. Its gonna hurt :biglaugh:
Jezus, 32:59! 3:18? Dat is sneller dan mijn snelste kilometer :D ! Mijn doel is nog altijd onder de 50min. Zou kunnen dat dat er in Dwars door Hasselt van komt op de 10,5. Hangt een beetje af van hoe de HM in Antwerpen afloopt.
 
Eergisteren was er hier een loopwedstrijd. Ik moest werken op dat moment, dus heb ik de 10km gelopen terwijl ze de hekkens plaatsten en de seingevers zich aan het klaarzetten waren. Muziekje aan 170bpm opgezet zodat ik met een iets hogere cadans ging lopen dan normaal, en zo m'n PR verbeterd van 53:26 naar 52:13.

Ik voel dat er meer in zit, maar ik push mezelf niet graag tot het uiterste, dus het blijft bij constante kleine verbeteringen. Doet desalniettemin toch deugd telkens wanneer ik een PR zie sneuvelen :)
 
Terug
Bovenaan