Algemene Loopthread

Op Strava gezien dat @Vlitser voor 48h elke 4h, 4mijl gaat lopen, veel succes met de challenge!
Haha, klopt!

Het gaat over de https://www.gogginschallenge.com/
Momenteel heb ik er drie lopen opzitten van de 12, benieuwd hoe het verder zal evolueren!

Op loop 1 was het nog warm, om 4u (loop 2) al direct wat beter en daarjuist bij de loop om 8u was ik juist terug binnen voor het goed begon te regenen. Ik hou jullie op de hoogte ;)
 
Haha, klopt!

Het gaat over de https://www.gogginschallenge.com/
Momenteel heb ik er drie lopen opzitten van de 12, benieuwd hoe het verder zal evolueren!

Op loop 1 was het nog warm, om 4u (loop 2) al direct wat beter en daarjuist bij de loop om 8u was ik juist terug binnen voor het goed begon te regenen. Ik hou jullie op de hoogte ;)
Iets meer dan een jaar geleden ook geprobeerd.
2de nacht wakker geworden met kramp in de voet waardoor lopen vrij pijnlijk was. Poging maar gewoon gestaakt toen.

Veel succes, komt wel goed! :)
 
Ondertussen halverwege!
Ik begin wel iets te voelen in de benen, maar tempo en hartslag gaan nog steeds ok!

Nu komen er wel terug 3 lastigere aan met de nacht. Hopelijk blijft alles goed gaan zo ;)
 
En zojuist loop 10 afgewerkt.
Deze was een speciale, met m'n vriendin gelopen die aan start to run doet.

Nog 2 te gaan, komt goed ;-)
 
Baah, weer het gevoel dat mijn rechtervoet onvoldoende heft na 7 km.

Ik ben dat zo beu..
 
Voila, challenge zit erop.
Ging verassend goed, nog kunnen eindigen met een rondje aan 5:00/min. De nacht en de mindere slaap was het lastigste.
 
Baah, weer het gevoel dat mijn rechtervoet onvoldoende heft na 7 km.

Ik ben dat zo beu..
Had dat vroeger ook door totaal verkeerde schoenen. Loopanalyse gedaan en passende schoenen gekocht en amper nog gehad.
Als je deftige schoenen hebt, kan eens spelen met je nestels (meer/minder strak) ook wel helpen.
 
Had dat vroeger ook door totaal verkeerde schoenen. Loopanalyse gedaan en passende schoenen gekocht en amper nog gehad.
Als je deftige schoenen hebt, kan eens spelen met je nestels (meer/minder strak) ook wel helpen.
Ja, zijn thans exact dezelfde als mijn vorige paar waarbij ik het niet had.

Ik ga er toch eens verder mee dan de kinesist die het probleem niet opgelost krijgt. Iemand een goeie sportdokter uit regio Limburg?
 
Ja, zijn thans exact dezelfde als mijn vorige paar waarbij ik het niet had.

Ik ga er toch eens verder mee dan de kinesist die het probleem niet opgelost krijgt. Iemand een goeie sportdokter uit regio Limburg?
Sportdokter niet rechtstreeks, maar kan Simon Smets bij KineCare wel aanraden als kinesist. Zitten in Tongeren en Sint-Truiden. Heeft mij ook echt heel goed geholpen en is volgens mij ook kinesist van een marathon loper.
 
Wel heerlijk loopweer vandaag. 20 graden, lichte motregen.

Het was al ff geleden dat ik nog eens niet kapot ging van de warmte :p

Ik heb gisteren ook nog eens 10K kunnen doen. Was inderdaad uitstekend weer daarvoor.

Nog steeds ver van wat ik een paar maand geleden nog kon, en tempo en hartslag ook verre van top, maar het is toch iets... Hopelijk nu vanaf hier weer opbouwen.

De FR945 (batterij en hoogtemeter waren al weken FUBAR) wordt ook vervangen door een Fenix 7X Sapphire Solar die vandaag moet aankomen dus ik heb stevige incentive om die veel te dure aankoop te rechtvaardigen door weer veel te lopen 😂
 
Baah, weer het gevoel dat mijn rechtervoet onvoldoende heft na 7 km.

Ik ben dat zo beu..
:frown:

Ik had nog kak in de benen gisteren, maar ik liep in de avond en dat ben ik niet meer gewoon (Ik loop de laatst tijd, bijna altijd in de ochtend).
Ik liep 6:00 en ik had het gevoel dat zelfs die snelheid te snel ging. Dus ik heb besloten er dan een recuploop van te maken. (toch alvast de eerste 8km)

Na een paar km begon het dan te beteren en liep ik rond 5:45/km (zone 2). Rond km 9 heb ik dan nog een paar korte sprintjes getrokken, de pieksnelheid was aan <4min/km. Daardoor was die km heel wat sneller (5:05/km). Dan heb ik nog ne km uitgebold en klaar. Op het einde waren de benen dus wel weer goed.

Ik zie nu op Polar en Strava ook staan: "Dit ging gemakkelijker dan normaal." :tongue:
 
Ik moet eerst weer een weekje oefeningen doen voor ik veilig wéér kan heropstarten.
Wel een beetje kak, ik was éindelijk klaar met de heropstart en zou deze week aan mijn specifieke halve-marathonschema zijn begonnen, maar heb 2w geleden dus corona gekregen.

Ik merk dat de lenigheid en de krachtoefeningen voor de core weer helemaal vergeten zijn door mijn lichaam (maar verwacht dat dat wel sneller terug zal komen nu), dus die oefeningen weer. Ik kom dus net uit een maand of 3 waarbij ik ze quasi dagelijks een halfuur deed, en daarna 2 mnd om de paar dagen. Nog even en ik kan hier een kinesiepraktijk beginnen :D
 
Woensdag een vreemd gevoel opgelopen tijdens een lichte HS loop van 12km. Opeens kreeg ik een lichte elektrische minishock in mijn linker kuit gevolgd door een spierkramp. Nadien ook continue spiertrekkingen die wel tot 24u er na zichtbaar waren. Kan dit aanduiden dat ik iets mis in mijn voeding? Mss magnesium of zout tekort? (Ja, ik heb eens gegoogled maar wou het hier ook eens vragen)
 
Ja, zijn thans exact dezelfde als mijn vorige paar waarbij ik het niet had.

Ik ga er toch eens verder mee dan de kinesist die het probleem niet opgelost krijgt. Iemand een goeie sportdokter uit regio Limburg?
Stijn Indeherberghe. Wel niet zo gemakkelijk op binnen te raken.
 
Ik merk dat de lenigheid en de krachtoefeningen voor de core weer helemaal vergeten zijn door mijn lichaam (maar verwacht dat dat wel sneller terug zal komen nu), dus die oefeningen weer. Ik kom dus net uit een maand of 3 waarbij ik ze quasi dagelijks een halfuur deed, en daarna 2 mnd om de paar dagen. Nog even en ik kan hier een kinesiepraktijk beginnen :D
Ik ben ervaringsdeskundige in frequent core doen en dan weer een tijd niet 😄.
Je verliest het ontzettend snel maar gelukkig komt het inderdaad wel wat sneller terug. Het is wel zuur om terug te sukkelen met bepaalde oefeningen die je een maand eerder vlekkeloos kon.
 
Die kunt ge toch in die lusjes wegsteken aan de achterzijde?
Vandaag geprobeerd. De stokken vielen er bij het bergaf lopen iets te vaak uit naar mijn zin, dus heb ze na een tijd gewoon gedragen. Misschien zijn mijn stokken iets te dun dat ze niet strak genoeg zitten....
De nieuwe 15L trailrugzak bij de decathlon hebben blijkbaar de mogelijk om de quiver van decathlon te dragen. Waarschijnlijk wordt dat mijn volgende aankoop.

Wou vandaag de Ohm trail volgen.
Wegens teveel op mijn gemak en teveel treuzelen rond 50km besloten om te stoppen omdat ik toen dicht bij de auto was. Had nog wat verplichtingen vandaag waardoor ik anders te laat thuis ging zijn.

Verschil met stokken is wel enorm groot. Wandelhouding bergop is veel beter en met veel minder moeite. Bovenbenen voelen niet alsof ze vandaag veel hebben gewerkt.
Werken beter dan verwacht! :)
 
Vandaag geprobeerd. De stokken vielen er bij het bergaf lopen iets te vaak uit naar mijn zin, dus heb ze na een tijd gewoon gedragen. Misschien zijn mijn stokken iets te dun dat ze niet strak genoeg zitten....
De nieuwe 15L trailrugzak bij de decathlon hebben blijkbaar de mogelijk om de quiver van decathlon te dragen. Waarschijnlijk wordt dat mijn volgende aankoop.

Wou vandaag de Ohm trail volgen.
Wegens teveel op mijn gemak en teveel treuzelen rond 50km besloten om te stoppen omdat ik toen dicht bij de auto was. Had nog wat verplichtingen vandaag waardoor ik anders te laat thuis ging zijn.

Verschil met stokken is wel enorm groot. Wandelhouding bergop is veel beter en met veel minder moeite. Bovenbenen voelen niet alsof ze vandaag veel hebben gewerkt.

Werken beter dan verwacht! :)
Ah oei, ik ben in mei in de Alpen gaan lopen/wandelen en als ik m'n stokken er in wegstak (ondersteboven, met dat cirkeltje boven de pin boven de bovenste lus) heb ik het nooit voor gehad. En die rekkers spanden eigenlijk best hard rond de opgevouwen stok.
 
Terug
Bovenaan