Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zondag nog eens de Meerdaalwoudtrail lopen, opnieuw de 18k dit jaar.
Benieuwd of het er nog vettiger gaat bijliggen dan vorig jaarHet zal alleszins droog zijn qua weer, dat is al iets. Vorig jaar was het ijskoud, regen en strakke wind. Helse loop toen
![]()

Ha just, was ik compleet uit het oog verloren dat dat ook in en rondom Meerdaalwoud is. In de briefing van Sportevents stond al dat er nog een ander event doorgaat komend weekend en DAT WE ZEKER DE GELE PIJLEN NIET MOGEN VOLGEN. (oranje pijlen voor de Meerdaalwoud trail).Het zal dit jaar wel meevallen denk ik, het parcours van de Bello Gallico (zelfde regio) ligt er in ieder geval een pak beter bij dan vorig jaar.
Daarstraks na een rotdag gaan “loslopen” om de trail van gisteren wat uit de benen te schudden. 8km vlotjes gelopen en dan de laatste 3km wat sneller om de benen te prikkelen (3:41 / 3:43 / 3:34). Fysiek ben ik echt super sterk en zeker klaar voor de Bello, maar de zin ontbreekt echt volledig, zeer vervelend…

maar de zin ontbreekt echt volledig, zeer vervelend…

Ik heb de boek hier nu niet bij, maar om een idee te geven.Nu ben ik benieuwd!Kunt ge de eerste twee weken volgens dat schema eens posten?
Ik zou meteen professionele hulp zoeken!Hier niet veel aan het lopen, sinds de halve marathon van Kasterlee last van plantar fasciitis. Te snel herbegonnen na marathon van Rotterdam, stom van mij.
Ik moet nog bekijken of ik het zelf kan oplossen door even alleen te zwemmen, fietsen en oefeningen te doen of ik professionele hulp nodig zal hebben.

In augustus men enkel verstuikt. Na een paar dagen zag men voet pas blauw, dus kan nog komen.Ik heb helaas ook een kleine nieuwe blessure: mijn enkel verstuikt, gisteren gaan lopen en domweg neergekomen en omgeklonken in een putje in het pad, dus dat is minstens een week rust en eventjes terug heropbouwen, jammer want ik was net goed op schema om opnieuw de halve marathon te lopen, maar wil mijn blessure niet verergeren en wil volgend jaar graag (eerst nog een keer de halve marathon (al twee keer gedaan nu) voor de hele beginnen trainen), beter slow and steady denk ik dan.
Ik denk dat de verstuiking wel meevalt, omdat ik geen bloeduitstorting had, wel een stevige zwelling en intussen al wel weer mankend wat kan wandelen. Moest ook wel: bij de apotheek een coldpack bij gaan halen (had er geen goed) en straks ook nog even langs de supermarkt, want ik wil wel nog kunnen eten, slechte timing: net een blessure wanneer ik weinig in huis had.
Sowieso nu 48h rust aan het nemen met been omhoog (en werklaptop in de schoot), maar heeft iemand eigenlijk enig idee of het kwaad zou kunnen als ik wel nog zou gaan fitnessen de komende week? Uiteraard geen loopband en waarschijnlijk zelfs geen fiets of andere cardio. Maar misschien wel nog wat bench presses of andere oefeningen die enkel het bovenlichaam trainen? Mij lijkt het zolang ik m'n enkel niet belast geen kwaad te kunnen?
Zalig, veel succes met de voorbereiding!Voila. Nu is het voor echt... me ingeschreven om met 4 de utds te lopen op 13 augustus.
Ik zit in het fun groepje dus "op het gemak" uitlopen is de doelstelling.
Best wel gemotiveerd om er terug in te vliegen.

Voila. Nu is het voor echt... me ingeschreven om met 4 de utds te lopen op 13 augustus.
Ik zit in het fun groepje dus "op het gemak" uitlopen is de doelstelling.
Best wel gemotiveerd om er terug in te vliegen.
. In ieder geval succes, ziet er leuk uit!Vanavond een laatste hartslagloopje en dan zaterdag de Natuurloop in Zonnebeke van 48km. Dat zou in mijn geval ook de langste afstand ooit zijn die ik zal gelopen hebben, hopelijk lukt het. De weersvoorspellingen zien er gunstig uit.
Verleden week een paar Speedgoat4 aangeschaft en ze gisteren geprobeerd, ze lopen aangenaam iig.
het moet nog leuk blijven ook héDe knoop is doorgehakt bij mij: Ik start niet op de Bello Gallico en ik ben nooit zo blij geweest om ergens niet te gaan lopen. Echt 0,0 zin en motivatie voor zoiets momenteel.

het moet nog leuk blijven ook hé
want het is en blijft een zware fysieke, maar zeker ook mentale onderneming
ik zelf start ook niet op de 80km
op zich ook wel tevreden van dit jaar, daar zal de grizzly m'n hoogte punt zijn![]()