Algemene Loopthread

Zondag nog eens de Meerdaalwoudtrail lopen, opnieuw de 18k dit jaar.
Benieuwd of het er nog vettiger gaat bijliggen dan vorig jaar :D Het zal alleszins droog zijn qua weer, dat is al iets. Vorig jaar was het ijskoud, regen en strakke wind. Helse loop toen :D

Zondag nog eens de Meerdaalwoudtrail lopen, opnieuw de 18k dit jaar.
Benieuwd of het er nog vettiger gaat bijliggen dan vorig jaar :D Het zal alleszins droog zijn qua weer, dat is al iets. Vorig jaar was het ijskoud, regen en strakke wind. Helse loop toen :D

Het zal dit jaar wel meevallen denk ik, het parcours van de Bello Gallico (zelfde regio) ligt er in ieder geval een pak beter bij dan vorig jaar.

Daarstraks na een rotdag gaan “loslopen” om de trail van gisteren wat uit de benen te schudden. 8km vlotjes gelopen en dan de laatste 3km wat sneller om de benen te prikkelen (3:41 / 3:43 / 3:34). Fysiek ben ik echt super sterk en zeker klaar voor de Bello, maar de zin ontbreekt echt volledig, zeer vervelend…

Komaan Karry, doe het voor ons! :shy: :tongue:

2e loopke met nieuwe schoenen en direct de modder in, had beter een deftige trailschoen gekocht waar de upper mesh niet zo open is want ik loop hier bijna altijd in binnen/veldbanen dus die hangen meteen vol :angry:

Even ventileren;
Heb wat schrik dat ik last aan mijn scheen aan het krijgen ben.
Tijdens het lopen voel ik nooit pijn, maar nu ineens overdag (dag na een rustdag) begon ik heel af en toe zo een steekje waar te nemen in mijn scheenbeen (voorkant), echt maar om het uur zo eens 'dju wat is dat'. Als ik aftast is er een kleine plek waar het wat weg heeft van een blauwe plek als ik er op duw. Kan het wel plaatsen dat het allemaal wat snel is gegaan met die trail de la soupe enzo, maar hoop dan ook wel dat dat snel terug weg is. Komende dagen wat afwachten en kijken wat/hoe het voelt en anders even rust inlassen :headshake:

Het zal dit jaar wel meevallen denk ik, het parcours van de Bello Gallico (zelfde regio) ligt er in ieder geval een pak beter bij dan vorig jaar.

Daarstraks na een rotdag gaan “loslopen” om de trail van gisteren wat uit de benen te schudden. 8km vlotjes gelopen en dan de laatste 3km wat sneller om de benen te prikkelen (3:41 / 3:43 / 3:34). Fysiek ben ik echt super sterk en zeker klaar voor de Bello, maar de zin ontbreekt echt volledig, zeer vervelend…
Ha just, was ik compleet uit het oog verloren dat dat ook in en rondom Meerdaalwoud is. In de briefing van Sportevents stond al dat er nog een ander event doorgaat komend weekend en DAT WE ZEKER DE GELE PIJLEN NIET MOGEN VOLGEN. (oranje pijlen voor de Meerdaalwoud trail).
Misschien kom ik u wel ergens tegen dan :D

Hier niet veel aan het lopen, sinds de halve marathon van Kasterlee last van plantar fasciitis. Te snel herbegonnen na marathon van Rotterdam, stom van mij.

Ik moet nog bekijken of ik het zelf kan oplossen door even alleen te zwemmen, fietsen en oefeningen te doen of ik professionele hulp nodig zal hebben.

Nu ben ik benieuwd! :D Kunt ge de eerste twee weken volgens dat schema eens posten?
Ik heb de boek hier nu niet bij, maar om een idee te geven.
Eerste week van 18 weken schema (2 kwaliteitstrainingen en peak van 90km) dan zou je in eerste week al aan 80% peak moeten zitten, met 2 kwaliteitstrainingen die telkens rond de 24km waren. Dat ging in de buurt van 3mijl opwarming, 8mijl marathontempo (weliswaar eerste fase in mijn geval 4m22s per km/ mijn marathontempo zal 4m14s)
Ik heb het wat aangepast, met een weektotaal van 54km. Mijn training zondag ging zeer vlot, 3km opwarming, 10km aan ca 4m18s/km, vervolgens 4 kilometers uitlopen.

Hier niet veel aan het lopen, sinds de halve marathon van Kasterlee last van plantar fasciitis. Te snel herbegonnen na marathon van Rotterdam, stom van mij.

Ik moet nog bekijken of ik het zelf kan oplossen door even alleen te zwemmen, fietsen en oefeningen te doen of ik professionele hulp nodig zal hebben.
Ik zou meteen professionele hulp zoeken!
Ik zit er zelf nu al 1,5j mee te kloten en al een jaar niets gelopen (hielspoor) dus laat het zeker niet verergeren en best snel goed aanpakken.
Het wachten is de extra miserie niet waard.

Ik zit nog tien dagen aan de kant op een dieet van Diclofenac en wat kine. Rug- en nekspieren zaten muurvast, neem een bureaujobke zeggen ze dan...

Wat me wel iets meer zorgen baart, is dat m'n bloeddruk na het lopen hoogstwaarschijnlijk hard zakt. Nu moet ik, van zodra het terug mag, mijn bloeddruk opvolgen na elk loopje. :sop:

Ik heb helaas ook een kleine nieuwe blessure: mijn enkel verstuikt, gisteren gaan lopen en domweg neergekomen en omgeklonken in een putje in het pad, dus dat is minstens een week rust en eventjes terug heropbouwen, jammer want ik was net goed op schema om opnieuw de halve marathon te lopen, maar wil mijn blessure niet verergeren en wil volgend jaar graag (eerst nog een keer de halve marathon (al twee keer gedaan nu) voor de hele beginnen trainen), beter slow and steady denk ik dan.

Ik denk dat de verstuiking wel meevalt, omdat ik geen bloeduitstorting had, wel een stevige zwelling en intussen al wel weer mankend wat kan wandelen. Moest ook wel: bij de apotheek een coldpack bij gaan halen (had er geen goed) en straks ook nog even langs de supermarkt, want ik wil wel nog kunnen eten, slechte timing: net een blessure wanneer ik weinig in huis had.

Sowieso nu 48h rust aan het nemen met been omhoog (en werklaptop in de schoot), maar heeft iemand eigenlijk enig idee of het kwaad zou kunnen als ik wel nog zou gaan fitnessen de komende week? Uiteraard geen loopband en waarschijnlijk zelfs geen fiets of andere cardio. Maar misschien wel nog wat bench presses of andere oefeningen die enkel het bovenlichaam trainen? Mij lijkt het zolang ik m'n enkel niet belast geen kwaad te kunnen?

Ik heb helaas ook een kleine nieuwe blessure: mijn enkel verstuikt, gisteren gaan lopen en domweg neergekomen en omgeklonken in een putje in het pad, dus dat is minstens een week rust en eventjes terug heropbouwen, jammer want ik was net goed op schema om opnieuw de halve marathon te lopen, maar wil mijn blessure niet verergeren en wil volgend jaar graag (eerst nog een keer de halve marathon (al twee keer gedaan nu) voor de hele beginnen trainen), beter slow and steady denk ik dan.

Ik denk dat de verstuiking wel meevalt, omdat ik geen bloeduitstorting had, wel een stevige zwelling en intussen al wel weer mankend wat kan wandelen. Moest ook wel: bij de apotheek een coldpack bij gaan halen (had er geen goed) en straks ook nog even langs de supermarkt, want ik wil wel nog kunnen eten, slechte timing: net een blessure wanneer ik weinig in huis had.

Sowieso nu 48h rust aan het nemen met been omhoog (en werklaptop in de schoot), maar heeft iemand eigenlijk enig idee of het kwaad zou kunnen als ik wel nog zou gaan fitnessen de komende week? Uiteraard geen loopband en waarschijnlijk zelfs geen fiets of andere cardio. Maar misschien wel nog wat bench presses of andere oefeningen die enkel het bovenlichaam trainen? Mij lijkt het zolang ik m'n enkel niet belast geen kwaad te kunnen?
In augustus men enkel verstuikt. Na een paar dagen zag men voet pas blauw, dus kan nog komen.

Ik heb 4 dagen rust gehouden en dan voorzichtig weer gaan lopen. Enkel was toen nog dik maar de pijn was voldoende weg om weer te lopen.
Proberen niets te forceren en kan normaal gezien wel weinig kwaad. Moet je zelf wat aanvoelen.

Heeft hier toch een twee maand geduurd voor men enkel weer goed stevig voelde zoals ervoor.

Voila. Nu is het voor echt... me ingeschreven om met 4 de utds te lopen op 13 augustus.

Ik zit in het fun groepje dus "op het gemak" uitlopen is de doelstelling.

Best wel gemotiveerd om er terug in te vliegen.

Voila. Nu is het voor echt... me ingeschreven om met 4 de utds te lopen op 13 augustus.

Zalig, veel succes met de voorbereiding! :)

Vanavond een laatste hartslagloopje en dan zaterdag de Natuurloop in Zonnebeke van 48km. Dat zou in mijn geval ook de langste afstand ooit zijn die ik zal gelopen hebben, hopelijk lukt het. De weersvoorspellingen zien er gunstig uit.

Verleden week een paar Speedgoat4 aangeschaft en ze gisteren geprobeerd, ze lopen aangenaam iig.

Het aantal trailwedstrijden in België is toch echt enorm :eek:. In ieder geval succes, ziet er leuk uit!

e
Vanavond een laatste hartslagloopje en dan zaterdag de Natuurloop in Zonnebeke van 48km. Dat zou in mijn geval ook de langste afstand ooit zijn die ik zal gelopen hebben, hopelijk lukt het. De weersvoorspellingen zien er gunstig uit.

Verleden week een paar Speedgoat4 aangeschaft en ze gisteren geprobeerd, ze lopen aangenaam iig.

Veel succes! Mooie afstand in ieder geval!

De knoop is doorgehakt bij mij: Ik start niet op de Bello Gallico en ik ben nooit zo blij geweest om ergens niet te gaan lopen. Echt 0,0 zin en motivatie voor zoiets momenteel.

Het grappige is dat het niet eens dat ik geen zin heb om te lopen, want ik trek waarschijnlijk naar de Ardennen dit weekend om daar wat te lopen, maar gewoon geen zin in een ultra momenteel.

2021 zit er voor mij dan ook op qua wedstrijden, overzichtje van mijn prestaties volgt nog wel, maar al bij al weet zeer tevreden van mijn jaar.

Prestatie die met stip op 1 staat is sowieso de marathon van Brugge in 2u51.

De knoop is doorgehakt bij mij: Ik start niet op de Bello Gallico en ik ben nooit zo blij geweest om ergens niet te gaan lopen. Echt 0,0 zin en motivatie voor zoiets momenteel.
het moet nog leuk blijven ook hé
want het is en blijft een zware fysieke, maar zeker ook mentale onderneming

ik zelf start ook niet op de 80km
op zich ook wel tevreden van dit jaar, daar zal de grizzly m'n hoogte punt zijn ;)

het moet nog leuk blijven ook hé
want het is en blijft een zware fysieke, maar zeker ook mentale onderneming

ik zelf start ook niet op de 80km
op zich ook wel tevreden van dit jaar, daar zal de grizzly m'n hoogte punt zijn ;)

Voila, dat is het helemaal. Ik heb mij op de Grizzly 100 eigenlijk al niet geamuseerd en als ik nu al geen zin heb, heeft het geen zin om te starten.

Het is wat hetzelfde als bij u, ik heb zaken gedaan waar ik trots op ben, maar de vlam is wat uitgeblust.

Ik vind het jammer voor je @Karry98 , maar als je er zelf vrede mee hebt zal het wel een goede beslissing zijn.

Ik heb er wel volledig zin in. Voel me er totaal niet klaar voor. Heb het gevoel dat ik totaal niet genoeg gelopen heb.
2de week wat aan het uitlopen. Gisteren op kort en easy loopje opeens pijn aan zijkant van men onderbeen. Lijkt wel op shin splints :S
Vandaag wat ijs op gelegd.
"Taperen" doet me precies meer slecht dan goed, bij de Beartrail had ik er ook geen goed gevoel bij.

Maar het zal wel meevallen en ben aan het aftellen :D

Terug
Bovenaan