Algemene Loopthread

Maar echt ZO lelijk HOKA, man man man. Ik loop nog liever met een paar Rucanors rond dan met die kleurendrek van HOKA.

Ik vind die schitterend :D
Dit zijn de nieuwe (maar eerst de oude verslijten):

IMG_20211123_194326.jpg

Waar ergens? Ik heb met black friday nog rond gekeken en op hun officiële website waren er ook met korting, maar die stonden me niet aan.

Ik heb ze gekocht bij Runner's Lab.

Die kleuren vind ik nog mee! Maar weinig rubber, dat kan ik er toch niet uithalen als ik kijk naar de foto van DestorteD??

Het is niet omdat de zijkant wat bombastisch is, dat er onderaan een kilo rubber op ligt he :)
Vergis je ook niet in die zijkanten, de zool ziet er daardoor optisch wel wat dikker uit dan ze eigenlijk is.

Zie hieronder. De Rincon (2) bovenaan, de Clifton (7) daaronder. Enkel die zwarte stukken zijn rubber, de rest is slijtagegevoelig zacht dempend materiaal. Dat materiaal verliest snel het bovenste laagje en dat ziet er nogal snel heel versleten uit, maar ze lopen daarna natuurlijk nog lang uitstekend.

Rincon 2:

1110514_BMWH_4_295b.jpg

Clifton 7:

1110508-MOAN_6.jpg

Iemand ervaring met goede 16 weken trainingsschema's voor een marathon? Ik ben nog op zoek naar eentje tegen 10 april (Rotterdam).

Iemand ervaring met goede 16 weken trainingsschema's voor een marathon? Ik ben nog op zoek naar eentje tegen 10 april (Rotterdam).

Ik weet niet wat je niveau of doel is... Ik werk met Garmin schema's, goed gelukt voor m'n eerste marathon en nu opgestart voor m'n volgende. Heel handig door de uitstekende integratie met Garmin watches, want de trainingen worden op Connect gewoon in je agenda ingepland en op elke trainingdag staat de run dan klaar op je watch.

Trenara wordt ook vaak genoemd, maar geen ervaring met de integratie met watches.

Expensive maar enorm goeie schemas.

Level 0 is wel al 5 trainingen/week. Trainingen zijn op trainingspeaks en kunnen gemakkelijk naar de meeste smartwatches gedownload worden. Is wel 18 weken maar als ge week 16 en 17 skipped komt het mooi uit.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je niveau of doel is... Ik werk met Garmin schema's, goed gelukt voor m'n eerste marathon en nu opgestart voor m'n volgende. Heel handig door de uitstekende integratie met Garmin watches, want de trainingen worden op Connect gewoon in je agenda ingepland en op elke trainingdag staat de run dan klaar op je watch.

Trenara wordt ook vaak genoemd, maar geen ervaring met de integratie met watches.
Zijn dat dan die schema's online? Want in de Garmin app gaan die trainingprogramma's "maar" tot een halve marathon.
Ik heb destijds mijn eerste marathon gelopen met een trainingsschema van Asics (myasics) maar dat is nu precies allemaal veranderd dus ben mss wel eens op zoek naar iets anders.
Doel is 4u15. Dus de lat ligt niet onmetelijk hoog.

Zijn dat dan die schema's online? Want in de Garmin app gaan die trainingprogramma's "maar" tot een halve marathon.
Ik heb destijds mijn eerste marathon gelopen met een trainingsschema van Asics (myasics) maar dat is nu precies allemaal veranderd dus ben mss wel eens op zoek naar iets anders.
Op connect.garmin.com vind je alle training schema's terug en daar heb je verschillende marathon programma's. Inplannen en deze worden dan via de app mooi naar de horloge gesynced

Gewoon om je wat richting te geven: in september deed ik een HM van 1u55 rond, eind oktober marathon van Brugge in 4u09.

Op connect.garmin.com vind je alle training schema's terug en daar heb je verschillende marathon programma's. Inplannen en deze worden dan via de app mooi naar de horloge gesynced

Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze deze plannen ook niet in de Coach gooien. De Coach past in theorie wel je schema on the fly aan terwijl de marathonschema's volledig vastliggen van bij het begin, maar dan nog zouden ze dat er gewoon kunnen bij aangeven dat het statisch is? Zou de integratie net wat verhogen en vooral ook duidelijk maken dat Garmin die schema's ook heeft, want in het begin wist ik dit ook niet doordat het in de app maar tot HM gaat.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze deze plannen ook niet in de Coach gooien. De Coach past in theorie wel je schema on the fly aan terwijl de marathonschema's volledig vastliggen van bij het begin, maar dan nog zouden ze dat er gewoon kunnen bij aangeven dat het statisch is? Zou de integratie net wat verhogen en vooral ook duidelijk maken dat Garmin die schema's ook heeft, want in het begin wist ik dit ook niet doordat het in de app maar tot HM gaat.
Ja ik begrijp ook niet goed waarom dat maar tot HM gaat. Ik wist idd van de schema's op Garmin Connect, maar die zijn minder mooi gepresenteerd :)

Nog eens in de lappenmand beland, helaas niets loop gerelateerd. Zit met wat rug-nek klachten waardoor lopen echt geen optie is, tijdens het lopen is het meestal geen probleem maar nadien moet ik het serieus bekopen...

:headshake:

Voila, heb mij net ingeschreven voor de marathon in Gent eind maart.
Maandag 24 januari start ik aan het 9 weken schema. Ik mik tussen de 3u25 en 3u20 als doel.

Iemand ervaring met die Trenara app? Ik heb wat schrik dat ze overschatten en een te zwaar schema presenteren. Als ik dat ps ondervind halverwege de voorbereiding voor de marathon zou het jammer zijn.
Moet je op jaarbasis betalen voor de extra features? Nu lijkt het gewoon per maand, maar ik heb al andere dingen gelezen in onlinereviews.

Iemand ervaring met die Trenara app? Ik heb wat schrik dat ze overschatten en een te zwaar schema presenteren. Als ik dat ps ondervind halverwege de voorbereiding voor de marathon zou het jammer zijn.
Moet je op jaarbasis betalen voor de extra features? Nu lijkt het gewoon per maand, maar ik heb al andere dingen gelezen in onlinereviews.
@Loser gevraagd aan de infobalie.

Je betaalt sowieso maar per maand. Maar de maand dat je het 10€-abo hebt lopen, kun je aan alle features. Het (adaptieve) schema heb je bij alle abo’s. Ik ben ook al op- en neer gegaan naar andere formules.

Maar het mooie is dat veranderen van plan halfweg ook geen kwaad zou kunnen, want het past toch aan.

In het begin moet de app nog zoeken naar wat snel is voor jou. Dus je begint best met een kalibratie en doet die best na een tijdje nog eens.

Ik ben er wel dan van, omdat hij rekening houdt met gepolariseerd trainen, beetje dezelfde aanpak volgt als ik, en wat ze zeggen klopt: zo’n adaptieve aanpak biedt geen andere app.

Nadelen zijn dat ze wel nogal veel kilometers maken, en bij het maken van een doel ervan uitgaan dat je weet wat je vraagt en dat je lichaam dat aankan :) Je kunt een marathon vragen over 10 weken zonder ooit 1 meter gelopen te hebben. En die volumes zijn dan gevaarlijk voor blessures. Dus wel je verstand blijven gebruiken.

Trenara is zeker aan te raden. Zeer goeie app met duidelijke en goede schema's.
Alles start met realistische doelen en een goede kalibratie voor je begint.
Het gratis gebruik is zeker goed, maar de opties die je bij peak (3,99€/maand) krijgt zijn het zeker waard.

In het begin moet de app nog zoeken naar wat snel is voor jou. Dus je begint best met een kalibratie en doet die best na een tijdje nog eens.
Moet die kalibratie echt alles geven zijn?

Want die zegt dat ik nu 6km moet lopen aan 8m45/km :unsure:

Dat is wel heel traag, als ik rustig loop zonder iets te forceren is dat aan 6m30 ofzo.

Moet die kalibratie echt alles geven zijn?

Want die zegt dat ik nu 6km moet lopen aan 8m45/km :unsure:

Dat is wel heel traag, als ik rustig loop zonder iets te forceren is dat aan 6m30 ofzo.
Ja, kalibratie is voluit, minstens 3km, geloof ik? Maximale inspanning, noemen zij het zelf.

Terug
Bovenaan