Algemene Loopthread

De motivatie voor de Bello Gallico is serieus gezakt bij mij. Gisteren een mail gekregen met richtlijnen en de bevoorradingen mogen niet binnen plaatsvinden, maar in tentjes… 🙄. Van echt opwarmen zal er geen sprake zijn, omkleden wordt al helemaal een drama. Mijn Française komt wel af om te crewen en ze zal met mijn wagen rijden, ik kan mij altijd wat opwarmen in de auto (die gelukkig zeer ruim is). Zetelverwarming volle bak! De Bello is zo al een drama, dit maakt het er niet beter op.

Kameraad en kandidaat voor het podium heeft vandaag alvast beslist om niet te starten om die reden. 1 ding staat al vast, het wordt een slijtageslag op deze manier.
Noob question ... maar zolang ge niet als een raket vertrekt lijkt mij opwarming in een race van 150km niet zo belangrijk?

Ik denk letterlijk weer warm krijgen na het afkoelen door in de regen te lopen :D

giphy.gif

Noob question ... maar zolang ge niet als een raket vertrekt lijkt mij opwarming in een race van 150km niet zo belangrijk?

Zoals @Loser zegt, gaat het inderdaad niet om de opwarming na de start, maar gewoon het terug opwarmen na een pauze aan een bevoorrading of na u om te kleden. Als je dat binnen kan doen kom je daar terug wat op krachten, doe je dat buiten is dat een heel ander verhaal.

@NemesisBE Ik leef als een echte prof, geen seks de dagen voor een wedstrijd en zo… 🙈 (grapje e 😁).

Deze zijn deze ochtend toegekomen:

Hoka-One-One-Rincon-3-Lateral-Side.jpg

Dit maakt mij zoo gelukkig 🥳

Ter vervanging van mijn Brooks Ghost 13 die end of mileage waren. Is voornamelijk voor recovery and easy runs.

Welk type is dat en hoeveel km heb je met uw Brooks gelopen? Heb dezelfde.
Hoka Rincon 3.

Met mijn Ghosts hebt ik 735km gelopen. Als ik de rubber bekijk moet ik toegeven dat ze niet echt end of mileage waren en dat ik er nog gemakkelijk 900km mee had kunnen halen. Maar ik merkte de laatste weken dat ik echt niet graag meer met die schoen liep. De gigantische heeldrop ten opzichte van mijn andere schoenen en de toch wel zware schoen begonnen echt tegen te steken.

Maar heb hem nog niet volledig afgeschreven. Ga de schoen nu eerder gebruiken voor indoor trainingen (kracht, mobiliteit, etc.)

Laatst bewerkt:
Niet enkel naar de zool kijken hé, de zolen van mijn Ghost 13's zagen er perfect uit maar mijn knieën zeiden wat anders.

Nog geen ervaring met de Rincon 3, maar ik loop echt graag op de 2, net nog een paartje opgepikt voor €79.

Enjoy :)

Hoeveel km krijg je eruit? De zool van mijn Hoka's zien er na +-200k al uit alsof ze klaar zijn.

Paartje Clifton 6 na 870km uit roulatie genomen. Clifton 7 zitten nu op 650km en kunnen nog een heel eind, Rincon 2 op 430km en zijn ook nog wel even goed.
Die Rincons slijten zichtbaar wel harder omdat er minder rubber ligt op bepaalde plaatsen, maar ik heb de indruk dat ze nog een tijd meekunnen hoor. Waar er wel rubber ligt is het nog in orde en het dempend vermogen is zeker nog OK. Ik verwacht zeker niet dat ik er ook 850km mee ga doen, ik denk eerder richting 600-650. Dat is niet echt veel, maar ik loop er te graag op, dus het kan me weinig schelen. :)

Laatst bewerkt:
Ik hoor van veel mensen dat Hokas hun leukste schoenen zijn maar dat ze enorm snel voor de vuilbak zijn.
Eigenlijk ideaal voor iemand zoals mij die niet zoveel kms op een jaar klokt, dan heb je meteen een excuus om toch elk jaar een nieuwe schoen te kopen :tongue:

Ik had altijd Asics gehad en sinds vorig jaar Hoka Clifton 7 (nu loop ik afwisselen met de Hoka's en de Asics).

De Hoka's zijn goed, beter dan de Asics naar mijn mening, maar ze slijten idd sneller. Als je zo als mij 1x (tot 2x) per week een long distance run doet zijn die hoka's goed, maar als ik nu 4x tot 5x week ermee zou gaan lopen, dan zouden ze idd niet lang meegaan. Mijn Asics zien er na 3x zoveel km nog nieuwer uit dan mijn Hoka's.

Laatst bewerkt:
Die kleuren vind ik nog mee! Maar weinig rubber, dat kan ik er toch niet uithalen als ik kijk naar de foto van DestorteD??

Hier trouwens net de tickets voor de Antwerp 10M binnen!

Terug
Bovenaan