Iemand aanbevelingen voor een snelle trail wedstrijdschoen (bossen en kortere afstand) ?
Salomon s/lab sense 7/8 (SG versie of standaard versie). Ik heb vandaag voor de eerste keer gelopen met de sense 7 SG en die zijn super licht, ontzettend responsief en de SG versie heeft een fenomenale grip. Versie 7 vond je tijdens de Black Friday weken aan interessante prijzen, aan de volle retail prijs zijn die wel zeer kostelijk.
Vandaag dus nog eens een trailtje gelopen, met het oog op de Bello Gallico wilde ik nog een laatste deftige test doen. Het is uiteindelijk de trail de la Soupe in La Roche geworden, de 45km (eigenlijk 44,5) met 1700hm (ik had er 1640). Ik ken de streek uiteraard wel, maar ik had deze nog nooit gelopen.
Gisteren al naar onze buitenverblijf gegaan omdat ik deze ochtend dan slechts 30min moest rijden ipv 1u50. Gisterenmiddag ook nog even gaan loslopen, zoals vaak is dat wat uit de hand gelopen, uiteindelijk 2u gelopen, niet slim.
Deze ochtend dan naar La Roche gegaan, zeer veel zin om nog eens wat te kunnen doorlopen op een voor mij korte afstand. Om 8u gestart en er is furieus gestart door een groot deel van de deelnemers. Ik heb mij bewust niet laten meeslepen, na 1km liep ik rond de 20e positie, maar ik wist dat er wel wat zouden zijn die zich zouden opblazen. Uiteindelijk zeer constant blijven vorderen en bij elke checkpoint schoof ik enkele plaatsen op. Uiteindelijk na 4u35 aangekomen op een 12e plaats, voor mij een mooi resultaat, zeer tevreden 2 weken voor de Bello Gallico!
De trail zelf was echt top, helemaal mijn ding! Heel veel variatie, prachtige vergezichten, zeer technische stukken die gevolgd werden door wat stukken waar je op kon recupereren. Zwaar, maar niet te zwaar, zo heb ik het eigenlijk graag. Ik heb wel deftig gelopen, maar heb toch de tijd genomen om foto’s te nemen en ja, ook van koeien

.
Soit, weer een geslaagd dagje, nu het deel dat ik haat, taperen…
EDIT: Net ingeschreven voor deze ook:
https://www.betrail.run/race/trail.du.hoyoux/2021/overview
Volgende week zondag, 33km met 1200hm regio Huy. Dan wordt dat de laatste test voor de Bello

.