Algemene Loopthread

Zaterdag eens naar runnerslab om andere schoenen. In de voormiddag nog eerst eens een loopje (5km) na corona te hebben gehad...
Om dan hopelijk terug weer wat te kunnen gaan lopen gans de winter door.

Ik vind het jammer voor je @Karry98 , maar als je er zelf vrede mee hebt zal het wel een goede beslissing zijn.

Ik heb er wel volledig zin in. Voel me er totaal niet klaar voor. Heb het gevoel dat ik totaal niet genoeg gelopen heb.
2de week wat aan het uitlopen. Gisteren op kort en easy loopje opeens pijn aan zijkant van men onderbeen. Lijkt wel op shin splints :S
Vandaag wat ijs op gelegd.
"Taperen" doet me precies meer slecht dan goed, bij de Beartrail had ik er ook geen goed gevoel bij.

Maar het zal wel meevallen en ben aan het aftellen :D

Voor mij moet je het echt niet jammer vinden hoor, ik ben heel gelukkig dat ik niet moet lopen.

Succes in ieder geval e!

Zeker niet tegen je zin lopen, en al helemaal geen 160k :D.
Met uw aantal kilometers zou je al eens voor minder 'uitgeblust' geraken :p

Ik hou me voorlopig ook kalmer de laatste weken qua lopen (rond de 40-50/week). Maar ik doe wel wat gerichtere indoortrainingen op de fiets met het oog op enkele (wieler)doelen later in het jaar. En ook om daar niet volledig stil te vallen. Maar ik merk dat ik erg veel aan beenkracht aan het winnen ben die me ook wel zal helpen bij het (trail)lopen.

Van mijn loopjaar kan ik ook niet anders dan tevreden zijn want ik loop mijn hoogste volume ooit en ben bij wonder (hout vasthouden), blessurevrij gebleven!
Concrete loopdoelen zijn er nog niet, maar ik wil mijn snelheid ook wel eens testen op een 1/2 marathon met het oog op een volledige. Om te zien wat ik realistisch gezien waard ben. Maar het risico van een blessure op te lopen is dan ook wel reëler.

Mijn 5k tijd en uiteraard het verkeerd lopen op de Beartrail (64k dus:p) vormen het hoogtepunt.

Vandaag ne halve gelopen.
De eerste 15-16km aan 5:24 erna naar tussen de 4:50 en 5:00 met af en toe een periode terug naar 5:24.

Op 5:18 gemiddeld geëindigd (1:51:44).
Dat ging eigenlijk vlot, ondanks dat ik zware benen had van mn leg workout woensdag.
Laatste 3km waren wel echt doorbijten.

Ik heb mijn doel van dit jaar in totaal 500 km te lopen bereikt.

Ik ben er wel trots op. Volgend jaar ga ik proberen 750 km te lopen. Aangezien ik dit jaar pas in april begonnen ben, moet dat wel lukken denk ik.

Vandaag ne halve gelopen.
De eerste 15-16km aan 5:24 erna naar tussen de 4:50 en 5:00 met af en toe een periode terug naar 5:24.

Op 5:18 gemiddeld geëindigd (1:51:44).
Dat ging eigenlijk vlot, ondanks dat ik zware benen had van mn leg workout woensdag.
Laatste 3km waren wel echt doorbijten.
Stevig tempo, zo heel veel loop je toch eigenlijk niet?

Stevig tempo, zo heel veel loop je toch eigenlijk niet?

Thanks.
Goh, na mijn partij midden oktober is dat wat geminderd.
Maar toen liep ik toch ook 3 keer in de week bovenop mijn trainingen.
De laatste maand ook terug 3 keer in de week tussen de 20-40km ongeveer.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn doel van dit jaar in totaal 500 km te lopen bereikt.

Ik ben er wel trots op. Volgend jaar ga ik proberen 750 km te lopen. Aangezien ik dit jaar pas in april begonnen ben, moet dat wel lukken denk ik.

Nice!

Ik hoop nog 250 km voor dit jaar te halen. :D Volgend jaar hopelijk meteen 1000+ en 8k+ fietsen.

Vier deze week de eerste keer dat ik pijnvrij 4x/week kan lopen. Weekvolume nu op circa 25km gemiddeld. Zalig!

Gisteren 6km heel traag gelopen (6:35 à 120 avg HR) en dan 2,5km à 10:55 met niet teveel overschot. Bij start 3 maanden terug deed ik er 12:28 over dus wel tevreden. Weeg wel terug 85,5 ipv 83kg even terug. Vervloekte winter! :headshake:

Vandaag stelde de Garmin wat interval voor (15’ warmup 5:45 en dan 7x 1’ aan 4:00 en 3’ aan 6:30 en 10’ uitlopen).
Mijn normale training is meestal een keer rustig en een keer doorlopen, dus dit was wel een leuke afwisseling.

De tempo’s stellen nog niet zoveel voor maar ik ben nog maar enkele maanden terug aan het lopen.

Volgende doel zal HM worden maar marathon zie ik mezelf niet doen.

Nieuw paar schoenen mee, eigenlijk kerstkadoo maar morgen al eens testen.
Salomon sonic 4 confidence.

DSC00619_1_87d0.jpg

Precies dezelfde als mij ook waren aangeraden, en die ik nog wel zie zitten om eens af te wisselen met mijn New Balance 880.
Groot verschil tussen beide? Wel van plan van nog een paar aan te kopen, of misschien niet slim om 2 verschillende paren te kopen...
Ook geen idee hoelang het duurt om te 'wennen' aan nieuwe schoenen.

NB heb ik ook aan gehad maar die zaten 'te ruim' aan mijn tenen.

Zo, mijn eerste DNF is een feit op de Bello Gallico.

Tot 60k goed gelopen. Dan begon de knie weer te zeuren. Vanaf 90k ging lopen niet meer dus maar beginnen wandelen.
Toen wandelen vanaf 95k zelf pijn begon te doen maar besloten te stoppen aan 100k CP.
Begon ook kou te krijgen want was op wandelen niet echt gekleed.

Spijtig, want ik was nog altijd vrij fris en geen enkel dipje gehad.

Niet de eerste keer dat ik een lopersknie krijg bij ultra afstanden. En iedere keer hetgene me vertraagd. Tijd om dat eens onder handen te nemen. De pijn aan het scheenbeen werd wel niet erger, en rond 40k, was het helemaal weg, leek op shin splints, maar nu weet ik het niet meer.

Gezien wat ik dit jaar sinds juni heb gepresteerd toch wel blij.
Wat loopmoe nu. In januari begin ik er weer aan.

Groot verschil tussen beide? Wel van plan van nog een paar aan te kopen, of misschien niet slim om 2 verschillende paren te kopen...
Ook geen idee hoelang het duurt om te 'wennen' aan nieuwe schoenen.

NB heb ik ook aan gehad maar die zaten 'te ruim' aan mijn tenen.
Ik heb die Salomon alleen geprobeerd in de winkel zelf. Nog niet voor de rest. Die was iets stijver en idd smaller dan de NB. Maar beiden heel neutraal.

@kay-gell knappe tijd, zeg! Even een eerste poging op een HM tussendoor en meteen beter dan mijn PR… dat verbeteren zal voor 2022 zijn, maar ik ga het toch proberen :D

Zo, mijn eerste DNF is een feit op de Bello Gallico.

Tot 60k goed gelopen. Dan begon de knie weer te zeuren. Vanaf 90k ging lopen niet meer dus maar beginnen wandelen.
Toen wandelen vanaf 95k zelf pijn begon te doen maar besloten te stoppen aan 100k CP.
Begon ook kou te krijgen want was op wandelen niet echt gekleed.

Spijtig, want ik was nog altijd vrij fris en geen enkel dipje gehad.

Niet de eerste keer dat ik een lopersknie krijg bij ultra afstanden. En iedere keer hetgene me vertraagd. Tijd om dat eens onder handen te nemen. De pijn aan het scheenbeen werd wel niet erger, en rond 40k, was het helemaal weg, leek op shin splints, maar nu weet ik het niet meer.

Gezien wat ik dit jaar sinds juni heb gepresteerd toch wel blij.
Wat loopmoe nu. In januari begin ik er weer aan.

Toch knap gedaan, onderschat ook niet wat die modder doet met uw knieën en andere gewrichten, alle stabiliteit is dan weg. Het heeft geen zin om alles kapot te lopen. Je mag trots zijn op uw jaar. Je hebt een goede basis gelegd voor 2022!

Ivo heeft zoals verwacht de zege gepakt in een verbluffende tijd van 15u23. Kerel wordt sneller met de jaren. Hij wilde (samen met nog 8 anderen) om middernacht ook vertrekken voor de 50mijl, dus nog een derde lus met andere woorden, benieuwd of hij dat gaat doen. Weet met zekerheid dat sommigen het in ieder geval gaan presteren.

Ondertussen zelf super blij dat ik niet ben gestart. Heb momenteel zelfs geen zin om een uurtje te lopen, had daar niets te zoeken. Vandaag eens gewoon gewandeld voor de verandering, rust kan toch ook deugd doen 😁.

Mensen hier die nog TomTom hebben? Quick-GPS update niet meer en kan hem ook niet meer aan pc hangen precies (of is mss door pc van het werk kan ook).

Mss toch eens tijd voor een nieuwe dus :unsure:

Edit: en nu is het wel gelukt :lol:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan