Het is al eens gepermitteerd na 80+ km heKzit echt wel in een dipke, maar ik ga ervoor!

Nog 12.5, dat gaat je lukken nu!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is al eens gepermitteerd na 80+ km heKzit echt wel in een dipke, maar ik ga ervoor!

Ben ook al even binnen op de 100K maar enkel Vlitser hier weet wie ik ben
Go Vlitser! Almost there. Trouwens, zeggen dat het naar beneden gaat is niet per se a good thing. Ik geraakte op het einde beter naar boven dan naar beneden.
Ben ook al even binnen op de 100K maar enkel Vlitser hier weet wie ik ben
Go Vlitser! Almost there. Trouwens, zeggen dat het naar beneden gaat is niet per se a good thing. Ik geraakte op het einde beter naar boven dan naar beneden.

Proficiat @Karry98 , @Vlitser (langer onderweg zijn maakt het alleen maar zwaarder, respect) en @parabellum (met je finish?) !
Was me een dagje wel
Gefinished in 13H25.
Men eerste ultra wedstrijd en meteen het zwaarste wat ik ooit al heb gedaan (hoewel dat na elke ultra afstand wel lijkt)
Veel modder, en voortdurend op en af waardoor een goed ritme moeilijk te lopen was voor mij. Ook al waren de hellingen helemaal niet zo steil.
Ik wist dat de hoogtemeters me parten ging spelen maar zo erg als nu heb ik het nog niet gehad.
Vanaf 50km waren de bovenbenen al helemaal pap waardoor de knieën veel te verduren kregen en ik echt veel ben gaan wandelen.
Rond km 35 ofzo zag ik iemand foto's trekken van een koe. Kon maar 1 iemand zijn natuurlijk
Prachtig hoe Karry kan bezig zijn met sightseeing terwijl ik lig af te zien.
Nu is het aftellen naar de Bello Gallico 160.
Na vandaag al wat minder vertrouwen in.

Ik heb ondertussen al wel wat ervaring, maar de Bello Gallico is mijn zwarte beest. Zie ook zeker dat ne daar trager start dan vandaag. Het verschil tussen 100km en 100mijl is krankzinnig groot.Rond km 35 ofzo zag ik iemand foto's trekken van een koe

Ik kijk er al naar uit!Knappe prestatie man! Ik ben ongeveer 50 foto’s getrokken om mij bezig te houden omdat de zin er lang niet was.
1 tip voor de Bello: Begin nu al maar schrik te krijgen!Ik heb ondertussen al wel wat ervaring, maar de Bello Gallico is mijn zwarte beest. Zie ook zeker dat ne daar trager start dan vandaag. Het verschil tussen 100km en 100mijl is krankzinnig groot.

Ondertussen moet hij in de laatste 5 zitten, maar z'n tracker laat het al meer dan een kwartier afweten...

Helemaal vergeten dat jij ook liep, knap gedaan! Hoelang heb je erover gedaan (mag met een zeer ruime vork om uw privacy te respecteren)
Nee, wat een gekke vraag?Tussen de 13:30 en 14:30, zal u de exacte tijd wel sturen. Geen probleem als mensen weten wie ik ben maar ik zet het liever niet ‘publiek’.
Ben geëindigd buiten de vork die ik mijzelf had voorgenomen, maar slechts nipt. Maar beter zat er vandaag niet in, door verschillende omstandigheden was ik gewoon niet top. Mijn zwaarste trainingen gingen een pak beter dan vandaag, en het weer zat er maar voor een deel tussen.
@Semi : waren jouw ouders toevallig bij de bevoorrading met de dropbags?
Nee, wat een gekke vraag?
Had je mij daar gezien?
Mooie tijd ook
Ondertussen al een uur geen update van de tracker.Ondertussen moet hij in de laatste 5 zitten, maar z'n tracker laat het al meer dan een kwartier afweten...
Die heeft het ondertussen gewoon begeven hé. Vlitser is dus beter dan zijne GPS tracker! Dat is een grapje hé om hem aan te moedigenOndertussen al een uur geen update van de tracker.
Same. Ondanks dat ik den 'idioot' van dan hoop benGeen probleem als mensen weten wie ik ben maar ik zet het liever niet ‘publiek’.
, sommigen mijn echte naam wel weten en ik oa Spooky en Karry in het echt allebei even gesproken heb (Allebei doodnormale gasten net zoals ikzelf
) wens ik publiek hier niet mijn echte naam te posten.Hoe zet je dat om als je niet goed weet waar vertrekken?Frequentie > Duur > Intensiteit
Eerst verschillende keren per week kort lopen (20-30') zonder last of pijntjes de dag nadien.
Dat mag zelfs tot 5-6x per week zijn.
Indien dit lukt verlengen naar 30-40-50', allemaal rustige duur.
Dan pas de intensiteit af en toe gaan verhogen volgens ideaal 80/20 verhouding.
80% rustig onder of rond aërobe drempel
20% intensiever onder/rond/boven anaerobe drempel.
Google maar eens op Barry P running plan:
Here’s how the structure of the Barry P program works… take your CURRENT running volume per week (not your target or maximum weekly total!). This weekly run volume is divided into 6 days of running per week as follows:
A medium and/or longer length runs should never be on consecutive days to give the body an opportunity to recover. The precise schedule is flexible to suit your time availability; the longer run could be any day you choose. For example, for someone who currently runs 40km / 25 miles per week, their BarryP running schedule could look something like this:
- 3 days per week of short runs (each short run is 10% of your total weekly distance).
- 2 days per week of medium length runs (each medium length run is 20% of your total weekly distance).
- 1 day per week of a longer run (the longer run is 30% of your total weekly distance).
![]()
Over time, slowly increase running volume (keeping the same general structure of shorter, medium and longer length runs) in order to increase training stress and get faster.
The pace of these runs should be relatively easy. If you go to the Jack Daniels (not that JD!) running calculator here and pop in a recent race time, you want to be running around the slowest end of the “easy pace” stated under the “training” tab. You may be surprised at how slow this is; I was definitely doubtful that running at this speed would result in me getting faster.
The BarryP plan encourages long-term, conservative thinking with your running. If you can’t run 5-7 days per week then you’re running too fast.