Algemene Loopthread

Welke apps gebruiken jullie om de vooruitgang bij te houden? Echt het enige nadeel aan mijn Polar wat ik kan bedenken, vind ik het ecosysteem. De customizability, met watch faces en apps, maar vooral de trainingsstatistieken en omkadering daarvan. De jaarlijkse groei, al die dingen. Ik heb de indruk dat het ofwel hypergeavanceerd is (zoals die seizoensplanner), ofwel echt te basis.
Ik heb Runalyze al, en dat vind ik wel een goeie. En TrainingPeaks heb ik eens bekeken, maar vond ik niet echt iets. Beetje duur en vooral gericht op trainingen. Daar heb ik Trenara voor. Wat gebruiken jullie? De Strava Pro?

Welke apps gebruiken jullie om de vooruitgang bij te houden? Echt het enige nadeel aan mijn Polar wat ik kan bedenken, vind ik het ecosysteem. De customizability, met watch faces en apps, maar vooral de trainingsstatistieken en omkadering daarvan. De jaarlijkse groei, al die dingen. Ik heb de indruk dat het ofwel hypergeavanceerd is (zoals die seizoensplanner), ofwel echt te basis.
Ik heb Runalyze al, en dat vind ik wel een goeie. En TrainingPeaks heb ik eens bekeken, maar vond ik niet echt iets. Beetje duur en vooral gericht op trainingen. Daar heb ik Trenara voor. Wat gebruiken jullie? De Strava Pro?
Runalyze, van de gratis tools toch wel het beste dat er is vind ik

Elevate chrome plugin importeert jouw data uit Strava en analyseert die. Volledig gratis

Ingeschreven voor de traile Côte d'Opale in Frankrijk die op 11 september plaatsvindt. Heb voor de 18km gekozen (er zijn nog andere afstanden met de maximale 75km). Mooie streek ginder. Via cap gris nez en Ambleteuse naar Wimereux.

In Frankrijk heb je wel verplicht een medisch attest nodig.
Afgelopen zaterdag de trail Côte d'Opale (18km) gelopen. Mooie streek. Handig ook wel dat men ouders een appartement hebben dicht bij de finish :)

Wel veel volk ondanks ze de verschillende afstanden hebben laten doorgaan op verschillende startplaatsen. Jammer dat één met een handicap die 3min voor de start vertrok voor heel wat opstropping zorgde omdat het moeilijk was om op die smalle paadjes in te halen. Maar goed, toch respect voor de mannen die die gast droegen.

In totaal een 300-tal hoogtemeters dus viel best wel mee. Wel lastige ondergrond. Die trail bovenaan de kliffen héél oneffen met niveauverschils in het pad van 30-50cm en rotsen, dan een heel stuk over een keienstrand met eerst grote keien die lastig waren om op te lopen en daarna nog kleine keitjes waarin je wegzakte. Daarna nog een serieus stevige stuk door diep zand in de duinen waar het serieus op en neer ging, heel lastig. Laatste 2 km bijna steeds omhoog. Best wel lastige trail maar ging al bij al vrij vlot. Trail du barrage was heel wat lastiger met die steile hellingen en afdalingen.

Afgelopen zondag ook nog de 20km van Brussel gedaan. Benen waren leeg van de dag ervoor maar toch nog een redelijke tijd gelopen van +/- 1u47.

Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag de trail Côte d'Opale (18km) gelopen. Mooie streek. Handig ook wel dat men ouders een appartement hebben dicht bij de finish :)

Wel veel volk ondanks ze de verschillende afstanden hebben laten doorgaan op verschillende startplaatsen. Jammer dat één met een handicap die 3min voor de start vertrok voor heel wat opstropping zorgde omdat het moeilijk was om op die smalle paadjes in te halen. Maar goed, toch respect voor de mannen die die gast droegen.

In totaal een 300-tal hoogtemeters dus viel best wel mee. Wel lastige ondergrond. Die trail bovenaan de kliffen héél oneffen met niveauverschils in het pad van 30-50cm en rotsen, dan een heel stuk over een keienstrand met eerst grote keien die lastig waren om op te lopen en daarna nog kleine keitjes waarin je wegzakte. Daarna nog een serieus stevige stuk door diep zand in de duinen waar het serieus op en neer ging, heel lastig. Laatste 2 km bijna steeds omhoog. Best wel lastige trail maar ging al bij al vrij vlot. Trail du barrage was heel wat lastiger met die steile hellingen en afdalingen.

Afgelopen zondag ook nog de 20km van Brussel gedaan. Benen waren leeg van de dag ervoor maar toch nog een redelijke tijd gelopen van +/- 1u47.

Knap gedaan! Ook geweldig om de disciplines van het trailen en lopen op de weg te combineren, zo hoort het!

Zelf heb ik weer een pittig weekend in de Ardennen voor de boeg. Morgen 42km met 1950hm en zondag 35km met 1400hm. Op zeer technisch terrein waarvan ik nu al weet dat er sommige paden verdwenen zullen zijn, heerlijk gewoon!

Ik kreeg vandaag een email binnen van Runner's lab met de mededeling dat er een nieuwe winkel opent, in het gebouw van het zwembad Sportoase naast het Rivierenhof en Groot Schijn. Gevaarlijk om zo'n winkel zo dichtbij te hebben!

Op 2 en 3 oktober is de grote opening. Ik ga op zaterdag 2/10 eens een kijkje nemen. De eerste 1000 krijgen een technisch loopshirt van HOKA. Iemand die ook gaat?

Ik kreeg vandaag een email binnen van Runner's lab met de mededeling dat er een nieuwe winkel opent, in het gebouw van het zwembad Sportoase naast het Rivierenhof en Groot Schijn. Gevaarlijk om zo'n winkel zo dichtbij te hebben!

Op 2 en 3 oktober is de grote opening. Ik ga op zaterdag 2/10 eens een kijkje nemen. De eerste 1000 krijgen een technisch loopshirt van HOKA. Iemand die ook gaat?
Ben nog aan het twijfelen. Heb mee de winkel in Zwijndrecht geopend, Allez meegelopen :P

Was toen wel fun. Maar toen was de naam nog bijlange niet zo groot als nu.

toevallig deze middag langs de sportoase gelopen en toen zag ik dat ze daar een Runners lab openen en een foodmaker. ik vermoed dat ook iedereen zonder mail zo'n shirt krijgt? zonder aankoopverplichting?

@Zubrowka Loop mee​
Geen Runners' lab opening zonder een run, toch? Onze vijfde vestiging grenst aan het provinciaal domein Rivierenhof. Een 135 hectare groot park vol kronkelende wegeltjes en paden. Ideaal voor een 'schoon' looptochtje. Daarom stippelden we enkele parcours uit zodat je naast jouw bezoek aan onze nieuwe vestiging ook vrijblijvend kan deelnemen aan onze openingsrun.

Programma openingsrun:​
  • 5 km, 10 km of 5 km orienteering
  • Inclusief Strava segment. De man en vrouw die tijdens het openingsweekend de snelste tijd neerzetten op dit 200m lang segment, lopen met een prijs naar huis.
  • Starten kan tussen 10u en 18u. Je kiest zelf wanneer je begint.
  • Meld je voor je run aan bij het Runners' lab Experience Center en de eerste 1.000 lopers ontvangen een GRATIS technisch T-shirt van HOKA.
  • HOKA geeft je nog een extra zetje. Je kan tijdens deze openingsrun een paar HOKA loopschoenen uittesten.
  • Tag @runnerslab in je runfie post op Instagram of Facebook in het Rivierenhof en maak kans op één van de 20 andere prijzen.

Recuploop vandaag. Aangenaam verrast dat ik blijkbaar tegenwoordig kan lopen aan hartslag sub 130.
Ook al was het super traag, vroeger lukte mij dat nooit. Altijd minstens 140.

Net de 'Go dare' site/app ontdekt. Ideaal ook voor trails blijkbaar. Staan er toch veel op die ik anders niet zou kennen 🙂

Ook interessant voor andere sporten.

T'was afzien vandaag, het gevoel was wél goed. HR was iets te hoog maar bon ... Maar ik voelde toch weer spieren strak gespannen staan, die ik al een tijdje niet meer gevoeld had.

Voor het eerst toch weer 15km gelopen sinds 4 april (toen waren het er wel 18 km)

5km loopje maar de motor sloeg niet aan, direct hoge hr en slecht gevoel.
Benen wouden wel meer maar het ging niet. Mindere dag? Of valt dat te trainen?

5km loopje maar de motor sloeg niet aan, direct hoge hr en slecht gevoel.
Benen wouden wel meer maar het ging niet. Mindere dag? Of valt dat te trainen?

Uiteraard moeilijk om hierover te oordelen zonder uw conditie/achtergrond echt te kennen, maar weet wel dat een slechte/mindere dag iedereen overkomt. Je moet daar soms niet meer achter zoeken dan wat het is.

Ik kan ondertussen wel stellen dat ik op Belgisch grondgebied ondertussen wel al wat heb gezien op trail gebied, maar gisteren hebben we toch weer iets nieuws meegemaakt. Ik had een rondje in elkaar geknutseld niet ver van ons buitenverblijf, waar ik het dus wel goed ken, gebaseerd op de Tharée trail van 2019. Gisteren dan aan begonnen met op de planning 42km en 1950hm. De eerste 8km gingen zeer vlot, omdat dat ook paden waren waar ik regelmatig op loop en dus goed ken. Nadien is dan geleidelijk aan de hel losgebarsten. Paden waren steeds vaker afwezig of compleet overwoekerd waardoor we onze track steeds meer moesten verlaten. Zeer vaak een weg moeten banen door bramen, brandnetels en zeer dichte begroeiing. Uit pure miserie zelfs soms door de Ourthe gewandeld omdat dat het meest begaanbare was (dan weet je al hoe laat het is). In totaal meer dan 10x de Ourthe overgestoken om een pad aan de andere kant te pakken te krijgen en eenmaal water tot aan mijn tepels gehad door omgevallen bomen die de Ourthe een pak dieper hadden gemaakt dan ik ooit heb gezien (damvorming). Na ongeveer 25km waren wen al bijna 4u onderweg en dan maar beslist in te korten en huiswaarts genavigeerd. Uiteraard kapot gelachen met 2 maten, maar ik zou het toch niet aanraden, heeft niet veel te maken met lopen. Mijn benen zien er nu trouwens zo’n beetje uit als de benen van deelnemers aan de Barkley Marathons,
vol schrammen en wonden.

Afgelopen nacht dan geen oog dicht gedaan door benen die ontzettend jeuken door de brandnetels, altijd gezellig 😂. Deze ochtend dan opgestaan en beslist op niet te zot te doen en gewoon los te lopen. Uiteindelijk dan nog 23km (met slechts 500hm) gedaan aan 5:05/km om wat te bekomen.

Weer een memorabel weekendje, maar volgende week toch maar een tochtje doen met wat paden 😁.

Ik zal nooit een snelle loper zijn, maar verdomme, wat kan ik er toch van genieten. Vanmorgen om 5u opgestaan om om 6u op tocht te gaan in het pikdonker. Looplamp aan, rugzakje gevuld met eten en drinken en gaan. Hard genoten van de natuur en de opkomende zon, en na 3u20 en 33.6km terug thuis.

Nieuwe persoonlijk afstandsrecord, en minstens even belangrijk: de hartslag de hele tijd onder controle gehouden, heel vlak en laag (voor mij) en eigenlijk ook qua snelheid heel vlak kunnen lopen.

Heerlijk gewoon.

Ik zal nooit een snelle loper zijn, maar verdomme, wat kan ik er toch van genieten. Vanmorgen om 5u opgestaan om om 6u op tocht te gaan in het pikdonker. Looplamp aan, rugzakje gevuld met eten en drinken en gaan. Hard genoten van de natuur en de opkomende zon, en na 3u20 en 33.6km terug thuis.

Nieuwe persoonlijk afstandsrecord, en minstens even belangrijk: de hartslag de hele tijd onder controle gehouden, heel vlak en laag (voor mij) en eigenlijk ook qua snelheid heel vlak kunnen lopen.

Heerlijk gewoon.

Er heeft er ene de smaak goed te pakken 😁. Binnen het jaar loop jij uw eerste ultra, mark my words.

Ik vind dat anders wel een zeer verdienstelijk tempo op zo'n afstand! Ik zou jezelf niet te kort doen! Knap werk!

Ik vind dat anders wel een zeer verdienstelijk tempo op zo'n afstand! Ik zou jezelf niet te kort doen! Knap werk!

Thx. Maar er zit hier nog wel heel ander geweld he :)

Nu is het wel zo dat daarin nog 4 (door m'n programma verplichte) wandelpauzes van 5 minuten verwerkt zitten, waardoor het tempo nog wat gedrukt werd. Het voelde niet alsof ik die wandelpauzes echt nodig had, al waren ze wel handig om te eten. Als ik die 20 minuten en bijhorende afstand even aftrek kom ik op 5:43 gemiddeld. Dat is nagenoeg exacte tempo voor een marathon in 4u. Gezien gisteren vooral draaide rond steady tempo aan lagere hartslag, zou met deze conditie die 4u misschien wel haalbaar zijn...

Nu goed, het is ook echt niet van moeten wat mij betreft, gewoon genieten op mijn niveau ben ik al heel tevreden mee.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan