Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Descente de la Lesse, echt prachtig parcours (Dinant)Bon, ik heb gisteren nog meer de smaak te pakken gekregen en ik wil dit regelmatiger doen.
Vraagje als grote noob: wat zijn de leukere halve marathons (of 10 miles of iets daartussen) in België?
Mooie prestatie! Ik ga volgend jaar ook proberen, loop nu al maandje of 2 rond de 10 km, wil nog een jaartje trainen om er dan volop voor te gaan.Mensen die vandaag de 20 km van Brussel hebben gelopen?
Was mijn eerste 20km wedstrijd... Heb zelfs op mijn trainingsessies slechts ooit 1 keer meer dan 10 km gelopen. Loop sinds begin van de coronacrisis 2 a 3 keer per week 6-8 km (aan een gemiddeld tempo van 8-9,5 kilometer per uur)...
Mijn hartslag gaat daarbij zelden boven de 150.
Vorige donderdag toch 12 kilometer gelopen om eens te zien hoe ik dat zou verteren. E hoewel ik dat toch al wat voelde, ging dit al bij al vlotjes. Had er dus wel vertrouwen in dat 20 ook wel zou lukken. Dat is tenslotte slechts 67% meer
Had mij voorgenomen om de eerste 12-13 kilometer traag te lopen ( ik wou de wedstrijd immers zeker uitlopen) en dan nadien kijken wat er nog in de tank zat. Dit bleek een stuk meer dan gehoopt, waardoor ik echt - voor mijn doen - volle gas heb gegeven en niet meer naar mijn hartslag heb gekeken. Voelde mij wel badass toen ik iedereen voorbij knalde. Laatste 3 kilometer ging een stuk moeizamer en was echt op de tanden bijten...
Uiteindelijk afgeklokt op 2uur, 8 min. Ben hiermee zeer tevreden mee. Ik had als streefdoel onder de 2u30 blijven en stiekem gehoopt onder de 2u15. Dit is dus echt een onverhoopt resultaat. Gemiddelde hartslag was 161, al heb ik wel een vermoeden dat die hoger moet gelegen hebben, want ben op het laatste echt diep gegeaan en die ging van 180 ineens naar 169/165... Dat klopte volgens mij niet. Horloge registreert ook hartslag via de pols, dus dat is sowieso minder accuraat...
Als ik mijn tempo van de laatste 8 kilometer van in het begin had gehaald, dan was ik los onder de 2 u gebleven. Das dan een streefdoel voor volgend jaar.
Heb ik het goed aangepakt volgens jullie? Tips om het beter te doen?
Hierbij mijn rondetijden:
![]()
Screenshot-20210912-190009-Connect-1 hosted at ImgBB
Afbeelding Screenshot-20210912-190009-Connect-1 gehost op ImgBBibb.co
![]()
Screenshot-20210912-190002-Connect-1 hosted at ImgBB
Afbeelding Screenshot-20210912-190002-Connect-1 gehost op ImgBBibb.co
Bon, ik heb gisteren nog meer de smaak te pakken gekregen en ik wil dit regelmatiger doen.
Vraagje als grote noob: wat zijn de leukere halve marathons (of 10 miles of iets daartussen) in België?
Bon mijn gespot met de toiletverhalen van @Karry98 zijn zoals een boemerang terug in m'n gezicht gevlogen, zit al gans de dag op de pot![]()

Bon mijn gespot met de toiletverhalen van @Karry98 zijn zoals een boemerang terug in m'n gezicht gevlogen, zit al gans de dag op de pot![]()
Ik heb zelf de grote events afgezworen, omdat ze te duur zijn en omdat er te veel volk is.
En zo heb ik toch wel 3 dagen/week dat het gewoon echt niet gaat (of ik moet om 7u al gaan lopen of om 21u).

Ja, maar dan is bij mij de goesting er al vanaf + dan moet ik mijn vrouw alleen laten terwijl we mekaar al de hele dag niet gezien hebben.Ik ben gisteren om 21u nog vertrokken... De goesting was te groot. En lekker koel dan![]()

Ik dacht vandaag nog eens te gaan lopen, maar tot de conclusie gekomen dat het niet gaat.
Ik moest al vanaf deze morgen op kantoor werken, dan na het werk meteen de dochter van het school halen en de vrouw is pas om 20u30 thuis. Dan is de goesting er ook niet meer. Of ik moet de dochter ffkes naar iemand brengen, maar dat vind ik zo zonde voor "gewoon" maar te gaan lopen.
En zo heb ik toch wel 3 dagen/week dat het gewoon echt niet gaat (of ik moet om 7u al gaan lopen of om 21u).
Ik ben het absoluut eens met wat wordt gezegd maaaarrr... jullie zijn er wel gaan lopen natuurlijk. Het enige wat zo'n praktijken zal stoppen is als mensen er gewoon niet meer aan deelnemen.
Ik heb zelf de grote events afgezworen, omdat ze te duur zijn en omdat er te veel volk is. Ik kon vorige zondag gratis de 20K van Brussel lopen maar heb ook gepast. Sowieso loop ik niet veel wedstrijden, een paar per jaar en nu door corona zelfs al bijna twee jaar geen enkele.
Nu goed, ik weet ook wel dat het niet altijd makkelijk is om constant consequent te handelen, ik sluit ook niet uit dat ik toch ooit nog eens om welke reden dan ook een van de grote wedstrijden loop. Maar de populariteit van een sport gaat altijd in golven en eens de loop-golf aan momentum verliest gaan die organisaties er als eerste uitstappen.
Getuigenis van een first-timer met niet al te grootse prestaties: ik vond het eigenlijk net leuk om met redelijk wat volk te lopen. Het zorgde ervoor dat ik me daar niet alleen voelde, dat ik bepaalde richtpunten had, me op de lastige momenten naar het einde toe ook wat kon optrekken, en algemeen voegde het voor mij wel wat toe aan de ambiance en de gewaarwording van wat er gebeurde.
Het probleem is dat je voor wedstrijden op de weg bijna geen andere keuze hebt. Ik zou niet weten waar ik een snelle marathon zou moeten lopen als het niet op 1 van de grote evenementen is…. Met trails heb je dat probleem in België nog niet.
Ik ben gisteren om 21u nog vertrokken... De goesting was te groot. En lekker koel dan![]()