Algemene Loopthread

Zag er precies wel een vrij snel parcours uit op de marathon.
Iemand van de club net 2de geworden en dan twee man op 2u47 en 2u54.

Maar als ik de horrorverhalen hier lees dan ging het niet bij iedereen zo vlot.

Ik kan me inderdaad wel inbeelden dat dit een vrij snel parcours is.
Op het einde redelijk veel 90° bochten die vooral pijnlijk waren.
En persoonlijk had ik het echt zwaar met die kasseien... Vooral in het begin.

Gebrek aan dixies bij de start was idd al bizar, in een grote stadsmarathon heb je die in de startvakken, hier niks, maar gelukkig mocht je er wel effe uitglippen.

parcours zelf vond ik super qua sightseeing en beleving, echt wel bizar hoe verschillend de wijken zijn, maar heb wel het gevoel dat ik de stad gezien heb. Ook randanimatie, muziek en supporters dik top 👍
Heb wel enorm afgezien op al die kasseien en man, hoe pijnlijk waren die tunnels en dan vooral die lange op het einde…

Het lopen zelf dan: rustig gestart aan 5:30/km en probleemloos kunnen aanhouden tot pakweg km 30 maar dan verschrikkelijke krampen gekregen in mijn kuiten, dus noodgedwongen wat trager beginnen lopen, maar supporters hadden me toen al gezegd dat ik meer dan 2km voorsprong had op Bart De Wever. Uiteindelijk wel spijtig dat ik hem nooit ben tegengekomen want ambiance moet geweldig geweest zijn en had graag gehoord hoe ze in de verschillende wijken naar hem hadden geroepen

heb uiteindelijk nog spannend gevecht moeten leveren met de pacers van 3u59 maar hen toch nog net voor kunnen blijven aan de finish !

Supeecontent dat ik het gered heb, zeker met mijn bloedwaarden die almaar slechter worden. Was mijn 8e marathon en dus vermoedelijk ook wel de laatste

Parcours viel eigenlijk beter mee dan verwacht, wel redelijk veel draaien en keren, maar als je daar niet in een te grote groep zit valt het wel mee. 5 tunnels, maar eigenlijk is zelfs dat verwaarloosbaar. Zoals @Ghisallo aangeeft zijn de kasseien bij momenten nog het lastigste. Eigenlijk zeker wel een cava parcours, al ziet het er op kaart echt niet uit 😂.

Ik was mijne kluts toch kwijt op heg einde, had echt geen idee meer waar ik zat… bleek naderhand het Sint-Jansplein geweest te zijn

Het parcours was voor mij toch ook een pluspunt. Leuk in elkaar gestoken en ge hebt, zelfs met de halve marathon, ongeveer alles gezien wat ge moet zien int stad.
Sanitair is sowieso altijd een probleem bij loopwedstrijden vind ik. Altijd te weinig.

Het parcours was voor mij toch ook een pluspunt. Leuk in elkaar gestoken en ge hebt, zelfs met de halve marathon, ongeveer alles gezien wat ge moet zien int stad.
Sanitair is sowieso altijd een probleem bij loopwedstrijden vind ik. Altijd te weinig.

Ik vind dat een schande. Op de GTLC hadden ze bvb wel dixies geplaatst aan de bevoorradingen. Dat is dan nog eens in the middle of nowhere, dus daar kan ik de bosjes in duiken. Kost evenveel als de marathon van Antwerpen voor een 100 mijler met alles erop en eraan.

Golazo zal er niet van wakker liggen, maar ik ga mijn gal toch eens spuwen.

Ik vind dat een schande. Op de GTLC hadden ze bvb wel dixies geplaatst aan de bevoorradingen. Dat is dan nog eens in the middle of nowhere, dus daar kan ik de bosjes in duiken. Kost evenveel als de marathon van Antwerpen voor een 100 mijler met alles erop en eraan.

Golazo zal er niet van wakker liggen, maar ik ga mijn gal toch eens spuwen.
Golazo is de mafia van de sportwereld. Niet meer dan dat.
Ik heb echt nog geen enkel loopevenement van hun gedaan waar ik echt onder de indruk was van wat ik voor mijn geld kreeg.
De prijzen die ze hanteren zijn ronduit belachelijk, en zoals je zegt is iets simpels zoals een toilet dan nog te veel gevraagd. Het is bij hun ook al lang niet meer te doen om de liefde voor de sport, het is keiharde business en winst maken.

Parcours viel eigenlijk beter mee dan verwacht, wel redelijk veel draaien en keren, maar als je daar niet in een te grote groep zit valt het wel mee. 5 tunnels, maar eigenlijk is zelfs dat verwaarloosbaar. Zoals @Ghisallo aangeeft zijn de kasseien bij momenten nog het lastigste. Eigenlijk zeker wel een cava parcours, al ziet het er op kaart echt niet uit 😂.
Da's de schaal, hè. Antwerpen is groter dan je denkt ;)

Maar toiletten was echt redelijk schandalig. Minder dan op KOTK, en daar was het al een probleem :D Maar dan onderweg echt nul. Ik vond het ook wel erg karig bewegwijzerd. Waar de bagage moest, waar de startvakken waren van daaruit... Ofwel ben ik net de verkeerde straten ingegaan, maar het was wat chaotisch. Al de rest was wel super georganiseerd. Alles afgezet, seingevers op gevaarlijke punten, veel supporters (die wel stiller waren dan bij KOTK 🙈 , en een mooi parcours inderdaad! Al had ik wel hetzelfde als Spooky, en was ik rond km 17 echt even dolgedraaid. Het is nochtans mijn vaste loopbuurt allemaal!

Over mijn prestatie, tja... Ik was gestart met dezelde "goud, zilver, brons" gedachte van altijd: 1u50, 1u55, 2u. En het is geen van de drie geworden. 2:03:06. Ik was nochtans goed, alles voelde hersteld na vorige week. Het zeurtje in mijn enkel was eruit. Het eten was wat lastiger voor zo'n night marathon, die sandwiches op een raar uur moeten binnengooien. En een beetje een verloren dag. En dan wat stress en gedoe om alles te vinden, stond ik met HR95 in het startvak :D

Maar het grootste probleem was dat ik echt veel te snel gestart was. Ik wou de pacers voor m'n "goud" volgen, maar had beter die voor brons gekozen en dan achteraf nog weglopen als ik kon. Zeker als je de tijden ziet voor de pacers van 1u50 (5:12) in het begin!!
WhatsApp_Image_2021-09-11_at_22.42.24.jpeg

De eerste 10-11 kon ik eraan blijven hangen, en omdat alles goed leek te gaan, leek dat ook een goed idee. Trenara had ook al 1u49 aangegeven, dus wie weet. Maar op km 17 kwam dan de hamer. En die kwam hard. Dat had ik nog nooit gehad, moet ik zeggen. Iets te weinig gedronken misschien, mijn eerste gelleke was echt een slecht en viel als een steen. Dat heb ik dan nog proberen recht te trekken met wat drinken, maar ik merkte dat dat nog meespeelde. En durfde dan het laatste niet meer te nemen. Maar eerlijk, dat zal het grote verschil niet gemaakt hebben.

Totaal opgeblazen in de eerste 10km (raar genoeg wel minder snel dan in mijn eigen PR-poging op de HM!) en moeten lossen. Tegen km18 kon ik niet meer rekenen in mijn hoofd, ik had uitgeteld dat ik pas op 2u25 zou binnenkomen, en ik was redelijk overtuigd dat lopen een kaksport was en ik nooit meer boven de 10M zou gaan :D En een finale klop toen op 19km de pacers van de 2u aan me voorbij kwam. En met geen stokken kon ik die nog bijhouden. Een paar keer moeten stappen, ook omdat dat dan in je kop zit natuurlijk. Als ik het verhaal van @Ghisallo lees, denk ik dat mijn spieren wel hersteld waren na KOTK, maar dat het vat nog niet helemaal gevuld was.

En dan hebben we dat maar aan te nemen, hè. Echt wel een kaksport, maar een geweldige kaksport. Die mensen waren wel fijn (al konden ze me gestolen worden vanaf km17, ik hoop dat ik niet al te boos keek naar ze!), het parcours was ook heel tof en het is inderdaad de mooiste medaille die ik hier heb liggen. Echt ferm!

Achteraf ben ik dan nog een beetje gaan supporteren voor de marathonners, en eigenlijk meer toevallig dan niet stond ik net aan km30 toen de top 15 daar doorkwam. Even gerekend en gekeken, en inderdaad, Karry was nog 7km weg. Dus die heb ik ook nog in zijn oor geschreeuwd :D

Dus een heel gemengd gevoel: Ik wil hem graag over 2 weken nog eens proberen, maar dat mag niet. En ik heb mijn eerste man met de hamer overleefd.

De pacers waren zoals gewoonlijk niet te vertrouwen int begin. Ik stond zelf een 50m achter die van 1u40 en dacht die zo lang mogelijk te volgen omdat m'n conditie op een HM een groot vraagteken was na 2 maand problemen met een darmparasiet. Na 1 km hadden we 4'34" afgewerkt, na 2 km was het gemiddeld 4'37" en na 5 km was het 4'40" denk ik, terwijl het gewenste tempo 4'44" was. Ik dacht dus dat ik mij kapot aant lopen was, maar niet dus. Net voor de eerste tunnel ben ik hen voorbij gestoken omdat het daar serieus aant opstroppen was en ik sowieso grote groepen mensen die samenzwermen haat. Vanaf dan heb ik ze eigenlijk niet meer gezien met hun stomme vlaggen, tot ik een klein dipje had onder het Operaplein. En toen kwamen ze terug akelig dicht. Maar dat was wel een motivatie om me te herpakken en helemaal los te gaan 🤣
Uiteindelijk heb ik ze niet meer gezien door het bochtenwerk in het laatste deel, dus missie geslaagd 😏

Mijn darmkrampen zijn precies nog niet verteerd ;)
Eens de uitslagen bekeken, er zijn er precies wel meer die een monumentale inzinking hebben gekend ;)

Om niet bij te pakken te blijven zitten ga ik mij inschrijven voor de marathon van Brugge. Ik moet en zal dit najaar nog een deftige tijd neerzetten.

Dat doet er mij aan denken, waar vinden jullie de informatie terug over wedstrijden? best versnipper is die informatie, loop eigenlijk al jaren dezelfde wedstrijden, dit jaar staan er in november nog een aantal halve marathons op het programma (Berlare, Valkenswaard, mss linkeroever halve) en dan nog een 'trailwedstrijd' van het werk ;) Ik zou in oktober nog een of twee korte wedstrijden lopen, maximaal 15km maar vind niet echt iets.

Die pacers zijn dan ook geen professionelen of mensen die specifiek voorbereid zijn om te pacen. Nee dat zijn vrijwilligers die het tempo vlot kunnen lopen en met een horloge een pace kunnen aflezen. Maar 9/10 lopen ze te snel in het begin of gewoon te snel algemeen. Je mag niet kwaad zijn op die mensen, die doen ook maar hun best uiteindelijk.
Om niet bij te pakken te blijven zitten ga ik mij inschrijven voor de marathon van Brugge. Ik moet en zal dit najaar nog een deftige tijd neerzetten.

Ging jij uw loopschoenen niet aan de haak hangen? :P

Ging jij uw loopschoenen niet aan de haak hangen? :p

Ja, die beslissing heeft lang standgehouden e 😂. Mijn leven is gewoon te leeg zonder het lopen, wat moet ik anders doen. Nu eerst Brugge lopen, nadien de Grizzly 100 eind oktober, dan de Bello Gallico midden december en dan het Belgische beest der beesten eind februari, de Legends trail (250km). Buiten Brugge wel allemaal zaken waar ik al voor ben ingeschreven, anders zou ik die niet allemaal doen.

Het is momenteel wel echt niet met veel plezier, ik sukkel de laatste maanden ook van ontgoocheling naar ontgoocheling, dat helpt ook niet. Moet gewoon nog eens een degelijke prestatie neerzetten van waaruit ik kan verder bouwen.

Dat doet er mij aan denken, waar vinden jullie de informatie terug over wedstrijden? best versnipper is die informatie, loop eigenlijk al jaren dezelfde wedstrijden, dit jaar staan er in november nog een aantal halve marathons op het programma (Berlare, Valkenswaard, mss linkeroever halve) en dan nog een 'trailwedstrijd' van het werk ;) Ik zou in oktober nog een of twee korte wedstrijden lopen, maximaal 15km maar vind niet echt iets.

Goeie vraag, als ‘recente’ loper heb ik het daar ook lastig mee. Zo leer ik nu bij dat er een m/hm op Linkeroever is…had ik dat geweten had ik misschien mijn gefaalde voorbereiding van de Port Of Antwerp kunnen hervatten tegen November.

Moet gewoon nog eens een degelijke prestatie neerzetten van waaruit ik kan verder bouwen.

En eens leren Imodium op zak te hebben? Of is het nog te vroeg voor zo’n mopjes? :biglaugh:

En eens leren Imodium op zak te hebben? Of is het nog te vroeg voor zo’n mopjes? :biglaugh:

We moeten als recreatief loper alles relativeren e, dus neen, het is zeker niet te vroeg voor zo’n mopje 😂.

Volgende keer laat ik gewoon alles lopen en zet ik iemand aan de finish met een nieuwe short.

toch gewoon via https://www.loopkalender.be/nl ???

Terug
Bovenaan