Het klopt dat we proberen sneller topics af te splitsen naar een nieuwe thread dan vroeger, toen we veel meer uiteenlopende onderwerpen in megathreads lieten staan. Die grotere overkoepelende threads hebben zeker nog hun plaats en nut als het over onderwerpen of verhalen gaat waar weinig interactie bij komt kijken, maar in sommige gevallen trekt een kleine ergernis, anekdote of nieuwsitem in de marge toch een bredere discussie op gang die dan meerdere pagina's inneemt, en andere posts ten gevolge daarvan quasi meteen ondergesneeuwd worden.
Ik maak uit jullie reacties op dat jullie het voornamelijk hebben over het afsplitsen van topics waar nog niet superveel reactie op is gekomen. We willen graag dat het forum blijft groeien, en een goede manier om dat te bewerkstelligen is door het gemakkelijker te maken voor nieuwe bezoekers om ons forum terug te vinden. Meer info over die extra instroom via google staat in de
FAQ vermeld. In sommige gevallen kan het dan inderdaad gebeuren dat er al snel een nieuwe thread wordt gemaakt naar aanleiding van een paar posts in een algemenere overzichtsthread, die dan uiteindelijk niet zo populair blijkt te zijn. Ik zie het zo: in het slechtste geval is er een extra thread gemaakt voor een onderwerp waar vanuit de community weinig interesse naar is, maar daartegenover kan je wel zetten dat het ook voor extra aantrek zorgt van posters/nieuwe bezoekers die zich anders niet in dat subforum zouden begeven. Iemand die geinteresseerd is in de eindtermproblematiek in het onderwijs gaat sneller een thread openklikken met een duidelijk afgebakende titel dan de algemene nieuwsthread te beginnen doorspitten.
Ik begrijp zeker jullie punt dat het minder nodig en wenselijk is voor users die al veel threads en subfora autonoom opvolgen. Het punt dat die onderwerpen al eens snel in cirkeltjes gaan, kan ik ook volgen, maar dat heb je volgens mij ook als je die posts gewoon in de grotere thread laat staan. Het voordeel van het afsplitsen is dan dat users die de discussie beu zijn, deze gemakkelijker kunnen negeren.