Algemene fora

Bij mij is het iedere keer de kleurenroulette, ik probeer gewoon telkens bij *een* rode tint uit te komen. :unsure: Maar ik zal nu ook erop letten dat ik een licht genoege kleur neem.

AAAA
AAAA
AAAA
AAAA

Het eerste graag. #D1D5D8
Die is wel erg licht voor de light layout. Die tweede in je rijtje is net bij ons ook naar boven gekomen.
Daarvoor was het simpelweg #FF0000, maar ik verwissel soms de F en de 0...

(Edit: warn voor gebruik rode tekst!)

Die is wel erg licht voor de light layout. Die tweede in je rijtje is net bij ons ook naar boven gekomen.
Is er geen kleur die op beide layouts pakt en jullie dan ook als standaardkleur kunnen nemen?

Is er geen kleur die op beide layouts pakt en jullie dan ook als standaardkleur kunnen nemen?
Er is geen automatische manier om dat te doen. Behalve dat kadertje dat we nu zo veel mogelijk proberen te gebruiken in plaats van rode tekst, maar soms is het onvermijdbaar. Dus de mod moet zelf gewoon de kleur kiezen, zoals jullie dat ook doen.

We kwamen ook al uit bij diezelfde keuze uit het kleurenpallet als hierboven, maar we gaan het nog even nakijken met de nodige tools om te zien of het contrast hoog genoeg is. We zullen erop letten om het zo leesbaar mogelijk te doen.

(Edit: warn voor gebruik rode tekst!)
Sorry, ik zal het nooit meer doen.

Het tweede is idd ook goed te doen, dus als dat op beide skins leesbaar is, mag dat imo gerust de standaard zijn.

Het is er toch wel zwaar over aan het gaan dat er de laatste tijd voor elke prul een apart topic aangemaakt moet worden.

idd ... een forum moet leven, maar t'is er soms wat over nu.
Kunnen jullie eventueel een beetje verhelderen wat de storende factor van een nieuwe thread is hier?

In dit geval ging het om een discussie die al enkele pagina's in de ergernissenthread overspande. Het leek mij een topic waar wel wat rond te vertellen valt en de nieuwe thread in het economie forum trekt toch tamelijk wat posters aan.

Niet alle afgesplitste topics zijn wat teveel. Maar die van bv de rant over de action en zn brol naar een een apart topic over levensduurte vond ik dan wat teveel. Er was al een inflatie topic bvb. Ik word ouder en heb misschien zo veel zin of geen zin meer om zoveel topics te volgen, meer topics negeren dan maar zeker. Was niet echt op mods gericht van mijn kant uit hoor. Moest het echt teveel worden voor de grote groep zullen jullie wel ingrijpen denk ik ;)

Voor mij min of meer hetzelfde als @Yo-Han. Geen gigantisch ergernis, en sommige zaken mogen / moeten ook afgesplitst worden.

Maar het voelt alsof momenteel wel heel erg snel afgesplitst wordt. En dan zit je uiteindelijk met een hoop gefragmenteerde topics die niet zo interessant zijn en/of snel doodbloeden en/of gewoon eindeloos rond hetzelfde boompje draaien (omdat er gewoon niet bijster veel te zeggen valt, en de nieuwe posters gewoon hetzelfde herhalen als degenen ervoor).
Maw... een hoop nutteloze topics on op te volgen.

Het klopt dat we proberen sneller topics af te splitsen naar een nieuwe thread dan vroeger, toen we veel meer uiteenlopende onderwerpen in megathreads lieten staan. Die grotere overkoepelende threads hebben zeker nog hun plaats en nut als het over onderwerpen of verhalen gaat waar weinig interactie bij komt kijken, maar in sommige gevallen trekt een kleine ergernis, anekdote of nieuwsitem in de marge toch een bredere discussie op gang die dan meerdere pagina's inneemt, en andere posts ten gevolge daarvan quasi meteen ondergesneeuwd worden.

Ik maak uit jullie reacties op dat jullie het voornamelijk hebben over het afsplitsen van topics waar nog niet superveel reactie op is gekomen. We willen graag dat het forum blijft groeien, en een goede manier om dat te bewerkstelligen is door het gemakkelijker te maken voor nieuwe bezoekers om ons forum terug te vinden. Meer info over die extra instroom via google staat in de FAQ vermeld. In sommige gevallen kan het dan inderdaad gebeuren dat er al snel een nieuwe thread wordt gemaakt naar aanleiding van een paar posts in een algemenere overzichtsthread, die dan uiteindelijk niet zo populair blijkt te zijn. Ik zie het zo: in het slechtste geval is er een extra thread gemaakt voor een onderwerp waar vanuit de community weinig interesse naar is, maar daartegenover kan je wel zetten dat het ook voor extra aantrek zorgt van posters/nieuwe bezoekers die zich anders niet in dat subforum zouden begeven. Iemand die geinteresseerd is in de eindtermproblematiek in het onderwijs gaat sneller een thread openklikken met een duidelijk afgebakende titel dan de algemene nieuwsthread te beginnen doorspitten.

Ik begrijp zeker jullie punt dat het minder nodig en wenselijk is voor users die al veel threads en subfora autonoom opvolgen. Het punt dat die onderwerpen al eens snel in cirkeltjes gaan, kan ik ook volgen, maar dat heb je volgens mij ook als je die posts gewoon in de grotere thread laat staan. Het voordeel van het afsplitsen is dan dat users die de discussie beu zijn, deze gemakkelijker kunnen negeren.

Ik denk dat het voornamelijk nog wat balans zoeken is tussen niet te snel afsplitsen en teveel laten staan?

Nu bon, zoals ik zei, het is geen gigantische ergernis. Maar het is wel zeer visibel en soms "raar".

Ik denk niet dat ik veel akkoord ben gegaan
met iets dat mac-bc zei maar op zich vond ik dat hij het nog redelijk proper hield. Hij zei inderdaad 100 keer hetzelfde maar daar voor zit hier wel ergens een ignore knop op het forum.

Hij heeft een mening en hij weigerde die mening te herzien of tegenstanders te begrijpen. Er zijn ergere dingen zeker. Op den duur weet je dat en kies je zelf of je er nog op ingaat of niet.

Ik vindt het een overdreven beslissing die mij toch doet twijfelen of ik hier zelf nog veel tijd wil komen spenderen. Blijkbaar is al geen mogelijkheid om je account of al je berichten te verwijderen/anonimiseren. Hoe zit dat?

Het probleem is deels om de "agressieve" toon die hij zou gebruiken soms? Serieus, we zitten hier toch niet in een kleuterklas. De toon was soms hard maar quasi nooit op de man. Zwak om voor een "verhitte manier van discussiëren" strafpunten te geven.

Kaygell heeft de eer ook al aan zichzelf gehouden. Een icoon als forumgebruiker werd evengoed weggezet.

Erg spijtige evolutie.

Met het merendeel van de posts hadden we geen probleem, en daar hebben we dan ook niet tegen opgetreden. Ik kan wel begrip opbrengen voor jullie standpunt hierin, en mogelijks hebben jullie niet alle (originele) posts kunnen lezen, maar een aantal daarvan gingen wel over de grens van een respectvolle discussie die we in het verleden en in het heden ook voor andere users hebben getrokken.

Zoals eerder gezegd hebben we dan de keuze: de teugels voor iedereen loslaten, of de user vragen om zijn manier van in discussie gaan een beetje bij te stellen. Veel users staan open voor die tweede aanpak.

Daarnaast hebben we eigenlijk vooral iets willen doen aan het posten van ergernissen in threads waar dat niet of slechts in heel beperkte mate relevant was. Hoe wij het zagen is dat ingrijpen soms wel nodig was om threads niet te laten verzieken of in een doodlopend straatje te doen belanden. De eerste keren kunnen we dat met een oproep zonder onmiddelijke gevolgen doen, maar als we telkens hetzelfde soort posts zien terugkomen, dan leidt dat tot strafpunten en na een paar keer tot een tijdelijke ban. Het systeem is zo uitgewerkt dat users meerdere waarschuwingen krijgen vooraleer er genoeg punten zijn opgestapeld om een permban te krijgen.

Wat we ook wel beseffen is dat mac het regelmatig hard te verduren kreeg in reacties op hem zelf, en dat hebben we in onze beoordeling ook mee in rekening genomen. Maar uiteindelijk moet die tegemoetkoming van twee kanten komen.

Het probleem is deels om de "agressieve" toon die hij zou gebruiken soms? Serieus, we zitten hier toch niet in een kleuterklas. De toon was soms hard maar quasi nooit op de man. Zwak om voor een "verhitte manier van discussiëren" strafpunten te geven.

Kaygell heeft de eer ook al aan zichzelf gehouden. Een icoon als forumgebruiker werd evengoed weggezet.

Erg spijtige evolutie.

Dat hij gebanned is vind ik ook jammer want ik vond hem toch wel vaak amusant en had ook niet altijd ongelijk.

Maar als je dingen zegt zoals "ik zou die hond schoppen geven" over een collega die zijn hond mee brengt naar het werk. Dan is dat op zijn minst toch wel aanstootgevend tov dierenliefhebbers.

Forumgebruiker en Trump vind ik ook heel jammer. Die waren overduidelijk aan het trollen dus dan zou ik aan hun zever niet zwaar tillen. Maar ja langs de andere kant moetn je ook ergens een grens trekken zeker?

Ik vraag me toch af of zo'n permanente ban na vele kleinere inbreuken niet wat disruptief is.
Misschien moet de 4de ban, die nu 4 dagen duurt, gewoon opgetrokken worden naar bvb 14 dagen of een maand, om duidelijk te maken dat we hier echt over een laatste kans spreken?

Ik vraag me toch af of zo'n permanente ban na vele kleinere inbreuken niet wat disruptief is.
Misschien moet de 4de ban, die nu 4 dagen duurt, gewoon opgetrokken worden naar bvb 14 dagen of een maand, om duidelijk te maken dat we hier echt over een laatste kans spreken?

+1. Hadden ze dat vroeger niet op 9lives?

Terug
Bovenaan