Nog snel:
De reden dat ik n**** aanhaalt is omdat mijn bericht in datzelfde topic verwijderd is en je het dus niet kan zien.
Goed, dat kon ik niet weten, waarvoor dan mijn excuses. Feit blijft wel dat je nog altijd goed genoeg weet welke woorden je zoal ter vervanging kan gebruiken, maar dan kwam het toch niet uit de lucht gevallen.
Verder:
Het is dat ik aan het wachten ben op een afspraak en tijd had om dit allemaal te typen, want uiteindelijk doet het er allemaal niet toe (het is slechts de mening van 1 persoon) en ik wil niet pretenderen dat ik de autoriteit ben over hoe het hier allemaal moet lopen, maar zo heb ik het toch eens gezegd. De mods doen er maar mee wat ze willen.
En ik vind dat jij een agressieve manier hebt van discussiëren. Je moet anders maar je laatste 10 berichten maar eens bekijken. Dat zijn allemaal zaken dat je ook op een andere manier kan zeggen.
Dat komt omdat ik vooral op P&A zit en de neiging heb om complete zever, ongeïnformeerde onzin, of valse debattechnieken te benoemen voor wat ze zijn. En dat klinkt dan niet meteen vriendelijk, nee. Ik ben echter lang niet de enige met een aggressieve stijl in dat deel van het forum. Ik zou eigenlijk beter weg blijven uit P&A want de manier van discussie daar doet mijn bloed koken, maar ik kan het vaak niet laten omdat er niemand anders reageert. Voorts reageer ik vrij weinig op luchtigere topics, dus is het nogal vanzelfsprekend dat mijn manier van posten anders is dan die van slowthread users of weet ik veel.
En neen, dat gaat heus niet over mensen met andere meningen die ik niet kan tolereren. Ik kan zo enkele accounts opnoemen waar ik het bijna nooit mee eens ben op P&A vlak (ik ga niet nutteloos aan het taggen slaan, maar Kay-Gell is de eerste die in me opkomt) maar waar ik wel al heel leerrijke discussies mee heb gehad omdat die tenminste hun standpunten op een eerlijke en heldere manier overbrengen.
Ik hoef het ook helemaal niet met mensen eens te zijn om iets uit een discussie te halen, maar vaker wel dan niet ontsporen die discussies in P&A zodanig hard dat je bijna niet anders kan dan aggressief zijn, anders word je toch weggespoeld. Het bewust negeren van kritische vragen of opmerkingen (of soms zelfs vragen om een bepaald standpunt te verduidelijken) wat zo de discussie enorm bemoeilijkt, het constante opzetten van stromannen, het willekeurig spuien van een maar heel vaag gerelateerde mening die eigenlijk een soort off-topic rant is, het maken van heel vage opmerkingen en weigeren om daar verder op in te gaan om dan beteuterd te doen als iemand die lege plaatsjes in een statement zelf invult, het posten van valse informatie, pagina's lang inzoomen op microscopische details om zo een bredere mening volledig af te breken, ...
Het moeten daar geen debatten op wereldniveau zijn, en ik zeg helemaal niet dat ik me zelf niet aan sommige van die dingen schuldig maak of heb gemaakt, maar dat is daar zo een modderpoel geworden door onder andere (vind ik) het gebrek aan moderatie in de 'oorspronkelijke zin van het woord' (dus het on-track houden van het debat en het eerlijk houden van de leden in discussie) dat ik me daar soms echt kapot erger. Waarvoor zijn die extra regels en die extra usergroup er dan terwijl iedereen weet dat dat het meest toxische, Twitterfight-achtige gedeelte van het forum is?
Ik merk vind ik ook dat gematigde leden meer en meer wegblijven uit dat forumgedeelte en dat dat meer en meer een soort moddergevecht tussen twee kampen aan het worden is, en ik vind dat jammer, want dat soort onderwerpen is waarom ik op dit forum zit. De glimlach van mensen die ik niet ken of welke film complete vreemden hebben gezien interesseert mij (met alle respect) niks; ik heb meer interesse in wat 'de medemens' denkt over bepaalde maatschappelijke onderwerpen. Ik lees dan misschien die andere onderwerpen soms wel, maar ik reageer er niet vaak op.
En opnieuw: dat gaat hier niet over het feit dat ik andere meningen het zwijgen wil opleggen of weet ik veel. [Edit] Ik weet echter wel dat die actievere stijl van modereren enorm veel meer tijd in beslag zou nemen voor de mods. Laat ik duidelijk zijn: ik heb enorm veel respect voor de moderatoren dat ze dat hier in hun vrije tijd (en met veel geduld en openheid) draaiende houden. Ik was gewoon even aan het klagen.