Right. The asshole switch.Je bezit dat spel sowieso niet, ook niet als je een disc hebt waar dat opstaat. Ze kunnen bij Sony evengoed de switch omzetten dat die niet meer geaccepteerd wordt.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Right. The asshole switch.Je bezit dat spel sowieso niet, ook niet als je een disc hebt waar dat opstaat. Ze kunnen bij Sony evengoed de switch omzetten dat die niet meer geaccepteerd wordt.

Herspelen zoveel mensen oudere games? Of gaat het alleen om het gedacht?
Ik denk dat ik van de hele ps4 en ps5 generatie geen enkel spel nog eens heb gespeeld later, nadat ik het eenmaal heb verwijderd van de interne schijf. Ik lig er met andere woorden niet echt van wakker moest er een moment komen dat je een eerder aangekochte game niet meer kan spelen. Ook de reden waarom ik destijds vol voor Stadia kon gaan.
Dat betekent niet dat ik heel de ophef niet snap, en dat ik het ook wel jammer vind dat je geen echte eigenaar meer bent van iets wat je aankoopt, maar het zal me weinig impacteren.
Vraag me af of diegene die nu klagen de minderheid is, ik zou de echte cijfers wel eens willen weten van hoeveel procent van gamers effectief nog opnieuw een eerder aangekochte game herinstalleerd als de game de eerste keer verwijderd is.
Het doet er toch niet toe hoeveel mensen dat doen? Het punt is dat ze die optie willen hebben.Herspelen zoveel mensen oudere games? Of gaat het alleen om het gedacht?
Ik denk dat ik van de hele ps4 en ps5 generatie geen enkel spel nog eens heb gespeeld later, nadat ik het eenmaal heb verwijderd van de interne schijf. Ik lig er met andere woorden niet echt van wakker moest er een moment komen dat je een eerder aangekochte game niet meer kan spelen. Ook de reden waarom ik destijds vol voor Stadia kon gaan.
Dat betekent niet dat ik heel de ophef niet snap, en dat ik het ook wel jammer vind dat je geen echte eigenaar meer bent van iets wat je aankoopt, maar het zal me weinig impacteren.
Vraag me af of diegene die nu klagen de minderheid is, ik zou de echte cijfers wel eens willen weten van hoeveel procent van gamers effectief nog opnieuw een eerder aangekochte game herinstalleerd als de game de eerste keer verwijderd is.
Ik heb het niet gelezen, maar nemen ze dan ook der verkocht losse disc drives mee in het resultaat die imo dubbel doortelt, want dat zijn mensen die bewust zeggen, ik wil een disc.Het topic zit in mijn hoofd... De getallen die ik gebruikte komen blijkbaar uit het financieel rapport van Sony. Doesitplay vatte het samen.
Interessante conclusie die ze trekken uit de verkochte consoles met en zonder diskdrive.
Zo diep gaan ze er niet op in.Ik heb het niet gelezen, maar nemen ze dan ook der verkocht losse disc drives mee in het resultaat die imo dubbel doortelt, want dat zijn mensen die bewust zeggen, ik wil een disc.
Dus niet heel duidelijk of een digitale console die gekocht is waarbij de disk drive apart gekocht werd bij de digital only worden geteld of dat er voor gecorrigeerd is bij de consoles met een disk drive. Ik ga er even van uit dat ze die al bij de disk versie tellen, lijkt me toch realistischer dan ze er nog niet bij tellen (en zelfs dan is het getal al duidelijk).Oh, and have we mentioned that the vaaaaaaast majority of all players own a console that can read discs? 82 % is the number floating around online. We take a page out of Sony's book and just run with it for now. Only, let's add that even the other 18 % might not be digital-only die-hards. After all, there were times when both the disc console and the detachable disc drive were sold out at some point.
What would you say does that show about consumer preference?
Less than 18 % actually prefer digital.
Een post die precies een totaal onvermogen etaleert om te begrijpen wat hier nu verandert, maar ook een post die simultaan wel moet oordelen over mensen die het wel begrijpen ...Idd, indertijd was er ook veel gezaag van video cassettes naar dvd, apple toestel zonder headphone jack, enz…
Leer er mee leven dat we ander tijdperk ingaan, waarschijnlijk ook veel minder rompslomp om een disc te maken en verzenden over de wereld.
Er zijn altijd mensen die in het verleden blijven leven, of niet tegen verandering kunnen. Alles draait om gewoontes.
ik heb misschien sinds PS3 honderden games gekocht en verkocht. Zou het eens moeten nagaan hoeveel exact precies. Want op mijn psnprofiles heb ik veel miskopen verborgen maar die zijn ook gekocht/verkocht. En ik dan Gavinik heb misschien sinds PS3 honderden games gekocht en verkocht. Zou het eens moeten nagaan hoeveel exact precies. Want op mijn psnprofiles heb ik veel miskopen verborgen maar die zijn ook gekocht/verkocht.
Dus kzou ervan niet veschieten dat ik op 9lives/tweedehands & nu vinted aan een serieus getal verkochte fysieke games zit.
Maar onlangs met de deal die ik nog kon scoren op de Pro, voor de prijsverhoging, toch gans digitaal gegaan. En ik mis het eigenlijk niet het fysieke disc aspect.
Maar ik snap uw redenering, moest de PS store meer leuke deals doen is het aagenamer.
En een systeem integreren van licentie doorverkoop zou het pak aangenamer zijn.
Dus EXCUSES aan iedereen (ook Gavin); de verzamelaars oa. Het was zo niet bedoeld.
Al snap ik ergens nog altijd waarom GTA het zo wel doet…
Ik had het niet over doorverkopen of tweedehands kopenSommige mensen kopen een spel nieuw voor 70-80 euro en verkopen het voor 45-50 als ze het uitgespeeld hebben. Dan heb je voor 30 euro een fonkelnieuw spel uitgespeeld.
En mensen die 2dehands kopen na 1-2 maanden gaan nu gewoon aan volle prijs moeten kopen omdat er pas kortingen zijn na 1 jaar ofzo.
En verzamelaars worden gewoon genaaid.
. Mijn vraag ging over de schrik dat als alles digitaal is, dat Sony dan kan zeggen we verwijderen access aan van alle aangekochte content van X jaar terug (zoals de films van studio canal).Daar heb ik dan eerder schrik van, dat bepaalde games zouden van de store verdwijnen of dat de store zelf offline wordt gehaald. Als je een spel digitaal koopt zou je moeten de garantie hebben dat je het binnen 30 jaar nog kunt spelen.Ik had het niet over doorverkopen of tweedehands kopen. Mijn vraag ging over de schrik dat als alles digitaal is, dat Sony dan kan zeggen we verwijderen access aan van alle aangekochte content van X jaar terug (zoals de films van studio canal).
Zijn er zoveel mensen die ge-impacteerd zouden zijn als ze oudere digitale games niet meer kunnen spelen.
Misschien een beetje random, maar dit doet me denken aan de E3 van xbox one toen Microsoft zei dat ge om de 24u online moest inchecken met uw console. Angryjoe interviewde Major Nelson en vroegRight. The asshole switch.
![]()

Weet iemand een goed adres om een ps3 fat te laten onderhouden/reviseren? Liefst beetje binnen Oost-Vlaanderen
Wat je zegt klopt niet gedeeltelijk. De PS Store heeft wel vaak kortingen, maar ze zijn meestal minder extreem en oude games blijven digitaal vaak langer duur dan op Steam..op de PS store is dat er bijna nooit kortingen of uitverkopen zijn zoals op Steam sales.
Het duurt ZEER lang voordat oude games afgeprijsd worden.