algemene discussie | PlayStation

Ik hier geen probleem mee. Drives en discs verslijten na de jaren. Digitaal niet. Zolang ge uw aankopen 100% kunt blijven downloaden uiteraard. Ik koop bijna niks meer fysiek.
Idd, indertijd was er ook veel gezaag van video cassettes naar dvd, apple toestel zonder headphone jack, enz…
Leer er mee leven dat we ander tijdperk ingaan, waarschijnlijk ook veel minder rompslomp om een disc te maken en verzenden over de wereld.

Er zijn altijd mensen die in het verleden blijven leven, of niet tegen verandering kunnen. Alles draait om gewoontes.

Je hebt nu de keuze om het spel nu niet (digitaal) te kopen.
Maar mensen doen het toch, ook al komt er nog later een disc versie.
Dus tegen de tijd dat Ps6 komt zal dat niet anders het geval zijn

Is dat eigenlijk al officieel bevestigd dat er alsnog een disc versie zou komen op termijn? If so dan wacht ik wel tot die er is. Genoeg backlog om me bezig te houden

Is dat eigenlijk al officieel bevestigd dat er alsnog een disc versie zou komen op termijn? If so dan wacht ik wel tot die er is. Genoeg backlog om me bezig te houden
Nee, is niet bevestigd. Dat gerucht kwam er van 1 of andere kleine website... Kzou er weinig waarde aan hechten momenteel

Idd, indertijd was er ook veel gezaag van video cassettes naar dvd, apple toestel zonder headphone jack, enz…
Leer er mee leven dat we ander tijdperk ingaan, waarschijnlijk ook veel minder rompslomp om een disc te maken en verzenden over de wereld.

Er zijn altijd mensen die in het verleden blijven leven, of niet tegen verandering kunnen. Alles draait om gewoontes.
Vinyls en zelfs CD's worden nog steeds uitgebracht en zijn gegeerd omdat er genoeg mensen zijn die de hobby zodanig graag hebben of -God verbiedt- iets in hun handen willen hebben aan het einde van de dag. Ik weet dat het maar een voorbeeld is, maar opslagmedia die evolueren is niet hetzelfde als opslagmedia die eruit gepushed worden door bedrijven. Een headphonejack die verwijderd zodat er vandaag de dag nog steeds mensen zijn die een usb-c naar aux adapter kopen. Sony maakt het hier al echter zeer duidelijk dat we niet eens de luxe van een externe bluray-lezer mogen verwachten.

Het draait niet louter om archivering(of bewaren voor verzamelaars/gamers), het gaat om keuze. Games zijn duur genoeg (kom alsjeblieft niet af met irrelevante inflatie-vergelijkingen). Sony die de fysieke markt uitsluit betekent dat de digitale prijzen geheel door hen gedicteerd kunnen worden.

Het zal gedaan zijn met een playstation-exclusive na 1 jaar met een leuke korting te kunnen kopen via een bol.com of 2dehands. Enkel op PSN kunt ge het nog kopen en ge moogt hopen dat de kortingen deftig zijn en dat games nog altijd even frequent afgeprijsd worden. Is er hier iemand echt op het forum die vertrouwen heeft in Sony om niet gewoon prijzen te verhogen, kortingen te verlagen en sales minder frequent te maken?

En dan nog zeggen dat we het gewoon zullen worden... dat is het soort mentaliteit waarop bedrijven rekenen en zo zullen ze alleen maar meer bullshit pushen tot er iemand uiteindelijk vraagt "Tiens, hoe kan het dat het plots zo erg is geworden..." Gamers kunnen veeleisend zijn hé, maar mensen mogen gerust een beetje vocaal zijn in hun ongenoegen.

(PS: Jonas, geen aanval op u specifiek bedoeld, maar breedgenomen naar dit sentiment dat ik online lees :hug:)

Terug
Bovenaan