Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

@kay-gell wanneer is de kamp precies? Ik supporter alvast vanop afstand! :clap:

Gisteren weer eens een Engelse bokstraining meegevolgd. Toch wel wat bijgeleerd tijdens het sparren dat ik ook in kickboks kan toepassen. Fijn!
 
@kay-gell wanneer is de kamp precies? Ik supporter alvast vanop afstand! :clap:

Gisteren weer eens een Engelse bokstraining meegevolgd. Toch wel wat bijgeleerd tijdens het sparren dat ik ook in kickboks kan toepassen. Fijn!

Merci!
Volgende week zaterdag, nog 8 dagen.
Gisteren laatste zwaardere training gehad met sparren. Straks nog lopen en erna zaktraining, morgen rustdagje en dan de trainingen wat afbouwen.

Ben blij dat er licht is aan het einde van de tunnel, maar het zwaarste werk zit er op. 6 op 7 getraind, vaak 2-3 trainingen per dag.
Nu zal het 6 minuten alles geven zijn, ga mij alleszins niet kunnen verwijten dat ik niet alles gegeven heb en dat is voor mij al 99%. Al zou een overwinning wel mooi zijn.
 
Straks Fury vs Wilder in het boksen bij de zwaargewichten en op 23 oktober Verhoeven vs Saddik in het kickboxen. Ik ben benieuwd.
Laat de beste winnen.
 
En Fury wins again ... einde van een fantastische carriere voor Wilder?

Wilder is één van de beste punchers allertijden, maar Fury is gewoon technisch de (véél) betere bokser.
Hoe langer een match duurt, hoe meer kans dat Fury het laken steeds naar zich toetrekt.

Ik geloof er trouwens ook niet in dat Anthony Joshua zou winnen van Fury. Als die match er ooit nog komt.
Ik kijk eerder uit naar Fury vs Usyk.

Voor mij staat Fury in de top-5 heavyweights allertijden. Als hij echt top is, dan zou ik zelfs niet durven zeggen dat Ali beter was.
Maar bon, verschillende generaties zijn niet echt te vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
En Fury wins again ... einde van een fantastische carriere voor Wilder?

Wilder is één van de beste punchers allertijden, maar Fury is gewoon technisch de (véél) betere bokser.
Hoe langer een match duurt, hoe meer kans dat Fury het laken steeds naar zich toetrekt.

Ik geloof er trouwens ook niet in dat Anthony Joshua zou winnen van Fury. Als die match er ooit nog komt.
Ik kijk eerder uit naar Fury vs Usyk.

Voor mij staat Fury in de top-5 heavyweights allertijden. Als hij echt top is, dan zou ik zelfs niet durven zeggen dat Ali beter was.
Maar bon, verschillende generaties zijn niet echt te vergelijken.

Meer dan verdiend inderdaad, Fury is op de moment de onbetwiste nummer 1, ik zie Usyk ook niks beginnen tegen deze Fury, maar zou het wel willen zien.
 
Wat ik nooit echt begrijp, als ge kijkt naar een AJ of een Wilder, die mannen zijn fysiek toch vele malen scherper dan een Fury.
Ge zou toch verwachten dat die blijven ronddansen tot Fury niemeer kan om dan genadeloos toe te slaan.
Of is Fury technisch zoveel beter dat dit niks uitmaakt
Care to explain?
 
Wat ik nooit echt begrijp, als ge kijkt naar een AJ of een Wilder, die mannen zijn fysiek toch vele malen scherper dan een Fury.
Ge zou toch verwachten dat die blijven ronddansen tot Fury niemeer kan om dan genadeloos toe te slaan.
Of is Fury technisch zoveel beter dat dit niks uitmaakt
Care to explain?

Mja er afgetraind uitzien of het ook effectief zijn dat zijn 2 totaal andere zaken hé.

Fury was ook een stuk zwaarder dus dat komt wel harder aan ook. Was iets van een 15-20kg verschil geloof ik, dat is echt wel een huge voordeel.
 
Nja ik dacht dat de 'fittere' bokser dan ook sneller in & uit de slagzone springt, waardoor timing een pak moeilijker is voor een Fury.
Soit, duidelijk dat ik er niet veel van ken :)
 
Ik denk dat je de fysiek van Fury zwaar onderschat. Volgens mij kan die mens zonder enig probleem een marathon uitlopen zonder énig zweetdruppel.

Het was toch ook gewoon Wilder die fysiek ten onder ging vanaf ronde 7 of zo?, terwijl je aan de hand van zijn afgetraind lichaam juist zou verwachten dat Fury moe zou worden, en niet Wilder. MAAR in praktijk was net het omgekeerde het geval.

Het is wel zo dat hij zijn lichaam niet altijd even goed verzorgd heeft en hij géén fotomodel is en dat hij niet erg let op dat kilootje meer of minder.
En zoals kay-gell zegt: Zijn extra gewicht is ook ergens een groot voordeel.
 
Mja, er zijn zo nog voorbeelden hé, Daniel Cormier, Ruiz die AJ versloeg, Fury.. ik ga er wel akkoord mee dat het niet de regel is, in het algemeen bekeken kan iemand afgetraind een pak langer mee dan iemand met overgewicht, maar er zijn dus wel degelijk uitzonderingen.
In dit geval was het meer gewicht => meer kracht, én die gast heeft een enorme endurance
 
Spiermassa / conditie zijn 2 complete verschillende facetten voor eender welke sporter.
Volgens mij kan die mens zonder enig probleem een marathon uitlopen zonder énig zweetdruppel.
Overdrijf nog wat. Qua training zal een bokser zelden meer dan 40 minuten lopen. En dat is dan ook hardlopen(als hij het uberhaupt al doet) Dat maakt je niet meteen een duurloper.
Wat ik nooit echt begrijp, als ge kijkt naar een AJ of een Wilder, die mannen zijn fysiek toch vele malen scherper dan een Fury.
Ge zou toch verwachten dat die blijven ronddansen tot Fury niemeer kan om dan genadeloos toe te slaan.
Fury is een enorm natuurlijke heavyweight. AJ en Wilder staan opgeblazen als actiepopjes. AJ heeft het grotendeels van nature mee maar heeft ten tijde Ruiz ook veel kritiek geslikt dat hij er teveel als een poppetje bijliep.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Overdrijf nog wat. Qua training zal een bokser zelden meer dan 40 minuten lopen. En dat is dan ook hardlopen(als hij het uberhaupt al doet) Dat maakt je niet meteen een duurloper.
Let wel op. Toen ik nog orderpicker was liep ik zonder zweetdruppel ook eens 20km. Aantal trainingen? Nul. Vermoeid? Nope. Zo fris als een hoen.

Of course de dag erna deed alles pijn en kon ik nog amper wandelen .. want ik had de juiste spieren niet.

Conditie is zoals je zelf zegt verschillend aan spieren.
 
Spiermassa / conditie zijn 2 complete verschillende facetten voor eender welke sporter.

Overdrijf nog wat. Qua training zal een bokser zelden meer dan 40 minuten lopen. En dat is dan ook hardlopen(als hij het uberhaupt al doet) Dat maakt je niet meteen een duurloper.
Fury is een enorm natuurlijke heavyweight. AJ en Wilder staan opgeblazen als actiepopjes. AJ heeft het grotendeels van nature mee maar heeft ten tijde Ruiz ook veel kritiek geslikt dat hij er teveel als een poppetje bijliep.
Thank you!
 
@kay-gell Hoe voel je u deze week? Kan je om met de stress die waarschijnlijk toeneemt naar zaterdag toe? Ik ken u niet en ik leef helemaal mee jong. :laugh:

Dat komt misschien doordat ik u volg op Instagram. Ik ken u eigenlijk al lang. Creepy hé.
 
@kay-gell Hoe voel je u deze week? Kan je om met de stress die waarschijnlijk toeneemt naar zaterdag toe? Ik ken u niet en ik leef helemaal mee jong. :laugh:

Dat komt misschien doordat ik u volg op Instagram. Ik ken u eigenlijk al lang. Creepy hé.

Haha :D
Heb er ook bewust niets van op social media enzo gezet om het wat meer van me af te kunnen zetten en minder druk te hebben.

Ik voel me eigenlijk top. Ik heb gisteren nog 4 rondes van 3 minuten gedaan met de trainer. Had mijn scheenbeschermers wel aangehouden omdat ik vorige week op ne elleboog getrapt heb.

Maar desondanks mijn bescherming en die van de trainer heb ik zijn benen redelijk kapot getrapt. Hij zei achteraf dat het jaren geleden was dat iemand zijn benen nog zo had stuk getrapt en vermits de andere trainers hem 30 minuten erna aan het masseren waren (en ik ook nog ff) en dat echt gezwollen was was het dus gemeend en niet zomaar een compliment om mijn mindset goed te krijgen :D

Nu goed, alles kan nog gebeuren. Maar conditie-matig, technisch,... zit alles eigenlijk goed, mijn voorbereiding had niet beter kunnen zijn denk ik.
Wordt nu nog rusten tot zaterdag, zien dat ik voldoende slaap en dan kijken wat het geeft in de ring.
Ik ben lange en harde spar-sessies gewoon maar toch, dit gaat anders zijn. Dus ja toch wel ewa stress :D
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Gisteren was het dus zo ver.
Lange dag want de weging was om 17u en was pas tegen 20u30 ofzo aan de beurt.
Had weinig stress buiten 2 momentjes door de dag.
Daar ook pas te horen gekregen dat m'n tegenstander 20 jaar is en we dus 16 jaar schelen 😬
Ik was ietsje zwaarder dan hem.

Eerste ronde had ik mijns inziens redelijk de overhand. Hij had een paar goeie stoten maar ik had meer en betere trappen.
Die ronde is ook echt voorbij gevolgen en was niet echt moe.
2de ronde toch wel duidelijk de overhand. Paar goeie sweeps en throws, 2 teeps in het gezicht ook.
Maar hij was opnieuw heel goed met zijn handen en fake teep om in te komen.

In de hoek ff moeten vragen om mijn helmpke los te doen want dat nijpte mijn keel af.
Bel ging en gewoon knopke om en terug gaan.
Na 30 seconden heeft hij mij 8 tellen gegeven met ne rechtse recht op mijn kin.

Maar op gestaan en door gevochten.
Helaas op punten verloren, maar ben ergens wel blij dat ik nu weet dat ik niet snel opgeef want na die 8 tellen gewoon blijven gaan.
Was wel doodmoe toen.

Aandachtspunt is toch wel zelf eerst de actie blijven maken.
Ik wacht soms te lang af ipv zelf te gaan en combinaties.
Op muay thai is dat minder belangrijk maar toch vaak 1 trap of 1 counterslag en dat was het.
Wat goed was waren trappen, sweeps en de clinch.
Nochtans weinig op getraind maar ik voel die wel goed aan qua turns al moet ik hier ook wat actiever in zijn.

Al bij al superblij met mijn prestatie.
Had gewoon scheenbeschermers met wat dunne mousse aan en niks last van mijn schenen dus bevestigt wat ik al dacht dat die na al die jaren die wel tegen een stootje kunnen.
Rechterhand/pols wel enorm pijnlijk. Merkte bij de opwarming al dat daar iets mee was en na de partij en vandaag heb ik er toch wel last van.
Als er mensen de beelden willen slide maar in DM dan wetransfer ik ze wel od
 
Leuk om je ervaring te lezen. In de ring gaan is weinigen gegeven en dan vooral op jou leeftijd ( no offensief op je leeftijd).
Nu goed rusten en alles losmaken met kine waarschijnlijk.

Ja komende dagen kalm aan doen. Die van mij zal mij wel verwennen hoop ik :unsure:
 
Terug
Bovenaan