Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Gisteren was het dus zo ver.
Lange dag want de weging was om 17u en was pas tegen 20u30 ofzo aan de beurt.
Had weinig stress buiten 2 momentjes door de dag.
Daar ook pas te horen gekregen dat m'n tegenstander 20 jaar is en we dus 16 jaar schelen 😬
Ik was ietsje zwaarder dan hem.

Eerste ronde had ik mijns inziens redelijk de overhand. Hij had een paar goeie stoten maar ik had meer en betere trappen.
Die ronde is ook echt voorbij gevolgen en was niet echt moe.
2de ronde toch wel duidelijk de overhand. Paar goeie sweeps en throws, 2 teeps in het gezicht ook.
Maar hij was opnieuw heel goed met zijn handen en fake teep om in te komen.

In de hoek ff moeten vragen om mijn helmpke los te doen want dat nijpte mijn keel af.
Bel ging en gewoon knopke om en terug gaan.
Na 30 seconden heeft hij mij 8 tellen gegeven met ne rechtse recht op mijn kin.

Maar op gestaan en door gevochten.
Helaas op punten verloren, maar ben ergens wel blij dat ik nu weet dat ik niet snel opgeef want na die 8 tellen gewoon blijven gaan.
Was wel doodmoe toen.

Aandachtspunt is toch wel zelf eerst de actie blijven maken.
Ik wacht soms te lang af ipv zelf te gaan en combinaties.
Op muay thai is dat minder belangrijk maar toch vaak 1 trap of 1 counterslag en dat was het.
Wat goed was waren trappen, sweeps en de clinch.
Nochtans weinig op getraind maar ik voel die wel goed aan qua turns al moet ik hier ook wat actiever in zijn.

Al bij al superblij met mijn prestatie.
Had gewoon scheenbeschermers met wat dunne mousse aan en niks last van mijn schenen dus bevestigt wat ik al dacht dat die na al die jaren die wel tegen een stootje kunnen.
Rechterhand/pols wel enorm pijnlijk. Merkte bij de opwarming al dat daar iets mee was en na de partij en vandaag heb ik er toch wel last van.
Als er mensen de beelden willen slide maar in DM dan wetransfer ik ze wel od
Ik heb wat beelden zien passeren op uw instagram. Knappe prestatie moet ik zeggen. Het viel mij op dat je duidelijk een pak ervaring hebt buiten de ring.

Je mag terecht trots zijn op dergelijke prestatie!
 
Ik heb wat beelden zien passeren op uw instagram. Knappe prestatie moet ik zeggen. Het viel mij op dat je duidelijk een pak ervaring hebt buiten de ring.

Je mag terecht trots zijn op dergelijke prestatie!

Merci! Ja train nu al een jaar of 7 en vaak hard met "the big boys". Maar daarom ook chapeau aan mijne tegenstander want dat was ook echt gene pannekoek. Toch iets unieks zo een vechtsport, eerst mekaar kapot meppen en achteraf veel respect voor elkaar. Uiteindelijk hebt ge allebei hetzelfde meegemaakt en schept da ne echte band.
Enorm blij dat ik dit gedaan heb 🙌
 
Jamal Ben Saddik heeft in de Nederlandse Media eindelijk meer uitleg gegeven over het incident tussen hem en Rico in 2017 en ook eindelijk toegegeven dat hij toen in de fout is gegaan.

In 2017 had je namelijk het beroemde spuwincident waar Jamal in het gezicht spuwde van Rico tijdens de staredown.
Volgens Jamal omdat Rico iets zei over zijn ziekte kanker. Volgens Rico omdat hij hem aansprak over het feit dat hij eerder gepakt was op doping en dat Jamal een vraag daarover niet leuk vond.

Blijkbaar heeft Rico dat inderdaad gezegd. Jamal zijn verklaring was niet helemaal correct. Hij heeft (een behandelbare vorm van) schildklierkanker en daarvoor moest hij in 2017, een medicijn gebruiken dat op de dopinglijst staat en dus verboden is. Omdat hij daar een medisch attest voor had, mocht hij dit echter wél gebruiken voor en tijdens de wedstrijd. Maar hij is daar dan blijkbaar door de entourage van Rico (niet Rico zelf) meermaals over aangesproken dat hun mening was dat hij dat medicijn niet mocht gebruiken omdat het hem een onterecht voordeel zou opleveren in de ring, en dat hij technisch gezien dus gewoon doping gebruikte. Dat irriteerde Jamal blijkbaar mateloos.

Toen Rico hem tijdens de staredown aansprak over het feit dat hij eerder gepakt (en gestraft) was op het gebruik van doping in 2016 (ongerelateerd aan het medicijn dat hij toen innam voor zijn ziekte) heeft Jamal dit fout geinterpreteerd, hij is toen erg kwaad geworden en hij heeft dan Rico inderdaad in zijn gezicht gespuwd.

Dat had hij natuurlijk niet moeten doen. Maar wat gebeurd is, is gebeurd. Al vind ik wel dat hij zijn uitleg wel wat eerder had kunnen geven dan dat hij 4 jaar een waas erond heeft gebouwd. Maar misschien was dat oorspronkelijk de bedoeling om zo méér de aandacht op zijn persoon te richten en hem een boost te geven tov het 'bad boy' imago waarvoor hij bekend staat? En anno 2021 wil hij van dit imago blijkbaar vanaf.
Kankerpatiënt, bajesklant en straks misschien wereldkampioen: wie is Jamal Ben Saddik?

-----

Nu goed ze hebben blijkbaar gisteren tijdens de staredown eindelijk het hoofdstuk afgesloten door elkaar na al die jaren een hand te geven. Hopelijk wordt het straks een sportieve en eerlijke wedstrijd.

De prognose voor straks? Rico Verhoeven wint na ronde 4.
 
Laatst bewerkt:
Jamal heeft ook maar getraind voor 3 rondes hé. Over 3 rondes had ie ook gewonnen vandaag. Dat hij niet klaar was voor 5 rondes leek mij duidelijk. Dus hij vecht toch gewoon volgens zijn (huidige) mogelijkheden?

De fysiek van Rico zal het dus uiteindelijk wel wéér halen denk ik. Update: Voila t'is gedaan.

Knap / sterk van Jamal vind ik toch, om Rico te laten afzien vandaag, heeft er de max uitgehaald, maar je kan niet zomaar plots er staan voor 5 rondes als je fysiek maar getraind hebt voor 3. Rico wins (again). (y)
 
Jamal heeft ook maar getraind voor 3 rondes hé. Over 3 rondes had ie ook gewonnen vandaag. Dat hij niet klaar was voor 5 rondes leek mij duidelijk. Dus hij vecht toch gewoon volgens zijn mogelijkheden?

De fysiek van Rico zal het dus uiteindelijk wel wéér halen denk ik. Update: Voila t'is gedaan.

Zat er na 2 rondes anders al compleet door. Ik ben maar een occasionele kijker, geen trouwe volger, maar ik snap niet hoe je zo zwaar kan staan als professionele vechter en dat je maar gereed bent voor 3 rondes terwijl zo'n match 5 rondes kan duren. Jamal staat zeker 5 kg te zwaar.
 
Zat er na 2 rondes anders al compleet door. Ik ben maar een occasionele kijker, geen trouwe volger, maar ik snap niet hoe je zo zwaar kan staan als professionele vechter en dat je maar gereed bent voor 3 rondes terwijl zo'n match 5 rondes kan duren. Jamal staat zeker 5 kg te zwaar.
Ik vind het gemakkelijk gezegd, als je in 2021, een vreselijke rugblessure hebt gehad, dan 1,5 maand in de cel zat en daarna terug kanker gehad hebt ... het was toch onmogelijk voor Jamal om nu al op gewicht te staan? Mirakels bestaan niet hé. Dus ik vind uw commentaar eigenlijk niet 100% correct ..
Zijn oorspronkelijk gevecht was trouwens ook gewoon 3 rondes hé, hij moest snel snel invallen tegen Rico ..

Maar je hebt wel ergens gelijk: Als hij ooit WK wil worden, moeten die kilootjes eraf en moet hij meer op fysiek gaan trainen.

Ik ben maar een occasionele kijker, geen trouwe volger, maar ik snap niet hoe je zo zwaar kan staan als professionele vechter en dat je maar gereed bent voor 3 rondes terwijl zo'n match 5 rondes kan duren. Jamal staat zeker 5 kg te zwaar.
Zie uitleg hierboven ;) Als je het niet volgt dan begrijp ik je wel. :tongue: Maar Jamal heeft dit jaar héél wat mee gemaakt. In dat opzicht is het al een half mirakel dat hij vandaag in de ring stond hé.
 
Laatst bewerkt:
De winnaar gisteren - gewonnen op 1 been ... correctie 1 oog lol ..
Rico Verhoeven

Toch een geluk bij een ongeluk gehad. Had Jamal fysiek er klaar voor geweest (NOT), dan had Rico gisteren kunnen verliezen door dat dichtgetimmerde oog. Het scheelde niet véél of de arts had de match daardoor gestaakt. Er was een minuut oplapwerk nodig.
 
Knap gedaan van Rico vind ik, maar zoals eerder gezegd hierboven, was het 3 ronden geweest had ik ook Jamal, Rico zijn fysiek is gewoon te sterk imo.

Iemand Costa Vettori gezien dit weekend?
 
Serieuze kin van Vettori om al die headkicks te incasseren. Vond hem niet per se beter, maar hij had wzl duidelijk meer output
 
Morgenvroeg ook weer heerlijke gevechten

Usman-Covington 2
Gaethje- Chandler
 
Terug
Bovenaan