Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Mooie prestatie van Vanthoor. En over Lotterer kan je ook discussie voeren. Dat is toch ook een klein beetje een Belg, zeker nu. :tongue:

Mefke: Het is ne Belg!
Makila: Het is gene Belg!
Mefke: Het is ne Belg!
Makila: Het is gene Belg!
Mefke: Hij is WK!
Makila: Het is ne Belg! :)

Liam Everts voortaan met nummer 26 in de MX2 op de Nestaan Husqvarna. Waarom hij 26 koos is me niet bekend, maar hij duikt een nieuw hoofdstuk in zijn carrière in. Wellicht wil hij zijn eigen weg gaan en brengt het nummer 72 toch redelijk wat druk met zich mee. Hij vervangt er Lucas Coenen en mag zich meten naast Kay de Wolf... Niet simpel, zeker na zijn nekblessure.

Dries Vanthoor de BMW op de 2e plaats gezet in Macau, Laurens Vanthoor op P7 met de prachtige Tsingtao Porsche.

Iemand een idee waar je de race zou kunnen volgen?

kan je gewoon op het kanaal van de FIA volgen op youtube:

maar Macau heeft niet de allerbeste reputatie als het op racen aankomt. meestal is dit een auto-kerkhof.

Fourmaux heeft ondertussen bevestigd dat hij een voorstel op zak heeft van Hyundai om een volledig seizoen te rijden in de 3de wagen.
Ford wil hem graag houden maar er is nog geen 'nieuw' contract voorstel.

Fourmaux in demand

Fourmaux heeft ondertussen bevestigd dat hij een voorstel op zak heeft van Hyundai om een volledig seizoen te rijden in de 3de wagen.
Ford wil hem graag houden maar er is nog geen 'nieuw' contract voorstel.

Fourmaux in demand
Naar wat ik hoor, is het al een tijdje zeker dat hij naar Hyundai gaat. Is gewoon wachten op een officiële aankondiging van Hyundai na Japan. Munster is nog niet zeker of hij nog in actie gaat komen voor M-Sport volgend jaar. Kandidaten voor Fourmaux te vervangen daar zijn o.a. Sesks en Rossel.

Naar wat ik hoor, is het al een tijdje zeker dat hij naar Hyundai gaat. Is gewoon wachten op een officiële aankondiging van Hyundai na Japan. Munster is nog niet zeker of hij nog in actie gaat komen voor M-Sport volgend jaar. Kandidaten voor Fourmaux te vervangen daar zijn o.a. Sesks en Rossel.
Hopelijk draait het goed uit voor hem. Want dit is altijd een risico.

Ik herinner nog alsof het gisteren was toen François Duval Ford verliet en zijn handtekening zette bij Citroën als tweede rijder achter Loeb voor één seizoen. Dat is toen slecht afgelopen. De deur ging toen overal dicht en dat was meteen het begin van het einde voor hem (waardoor hij zijn WRC carrière veel te vroeg heeft moeten afsluiten)

Vooral hopen dat het daar nu opgelost worden en dat hij vannacht paar WRC2 rijders kan oprollen en hopen op uitvallers en pech bij de koplopers...

Heel het seizoen van de 1ste rally tot de laatste zondag op kop en dan alsnog de titel weggeven door wagen issues. WTF ?!
Het zou wel weer de typische "Neuville Poulidor" pech zijn ..

Maar ik hoop dat voor een keertje het gezegde geldt: De volhouder wint.

Toch wel een beetje bizar dat nét wanneer het er toe doet een professioneel team zoals Hyundai Neuville opzadelt met een technisch probleem?
Echter ik geloof niet in een complot of zo. :tongue: De constructeurstitel is veel belangrijker voor Hyundai dan de individuele titel EN ze hebben de punten van Neuville nodig morgen en zondag. (Na het uitvallen van Mikkelsen)

Laatst bewerkt:
Pfff da's echt drama.
Ik ben echt niet voor anti supporteren, maar eig hoop ik toch dat tannak morgen ergens een fout maakt 🫣
Op zo'n manier verdient Thierry het niet op te verliezen.

Ik ben echt niet voor anti supporteren, maar eig hoop ik toch dat tannak morgen ergens een fout maakt 🫣
Om WK te worden moet het ook zaterdag en zondag tegenzitten voor Neuville hé.
Normaal als de wagen het houdt (ALS) dan pakt hij morgen vermoedelijk nog 2 puntjes (als niemand crasht).
< 2 min op de nummer 9 krijgt hij wel dicht. Nummers 7 en 8 zijn al lastiger. Top-6 lukt nooit.

Ik hoop niet dat Tanak crasht. Ik hoop gewoon dat Neuville morgen nog 2 puntjes pakt en dan 4 puntjes op zondag en klaar. En ook: Als Tanak zaterdag op 18 punten staat en Neuville rijdt als een gek rond zondag. Mag Tanak dan extra pushen? De constructeurstitel is nog altijd belangrijker hé. (Hyundai heeft virtueel namelijk 8 puntjes voorsprong)

De kansen zijn gezakt ja, maar als die wagen gerepareerd geraakt (en niet opnieuw uitvalt want dat kan ook, bij een uitval van power gebeurt het wel eens dat het euvel opnieuw voorvalt diezelfde rally --> Dat is het grootste gevaar) dan is Neuville nog steeds favoriet. Tanak moet nog altijd puntjes inhalen hé.

Update: Men weet blijkbaar vele uren later nog steeds niet wat het probleem was maar men heeft gewoon alle stukken vervangen aan zijn wagen en men gaat pas later bekijken welk onderdeel faalde (men heeft namelijk slechts 45 min om een wagen te repareren daarom voert men dit trukje uit).

Laatst bewerkt:
Fieuw, ondertussen al opgeschoven naar plaats 7 overall. Dit vasthouden voor vandaag zou wel moeten lukken want hij rijdt wel goed en die 4 punten toch al meenemen. Dan moet morgen minstens 2 punten zeker lukken op de manier waarop em rijdt.

Is het maximale eruit aan't halen P7.
Zonder pech of crash van iemand uit de top 6 zal het niet meer lukken om plaats te winnen.
4'36 achter op P6 is onmogelijk nog goed te maken in het resterende deel.

Terug
Bovenaan