Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Het verschil tov de jaren dat hij 5x vice WK werd?

Volgens Neuville: De wagen is eindelijk gewoon super.
Ik ben daar slechts deels mee akkoord.

Misschien ook dankzij een heel goeie wagen (uitgezonderd gisteren dan) klopt het plaatje toch voornamelijk 'mentaal' voor 100% bij Neuville.
Elke keer hij in de shit zit dit seizoen en je denkt: het is game over dan slaat hij toch steeds weer opnieuw hard toe. Hoe pisnijdiger hij is hoe beter hij rijdt dit seizoen.

Het is nog niet voorbij maar het ziet er plots toch weer goed uit. Hij moet vooral geconcentreerd blijven tot de laatste snik (iets wat Ogier 2x cash betaalde op zondag!) en zijn ding doen.

Fieuw, ondertussen al opgeschoven naar plaats 7 overall. Dit vasthouden voor vandaag zou wel moeten lukken
Laatste SS vandaag is amper 2 km op het circuit. Dat mag totaal geen probleem vormen.

Haalt Neuville 0 punten vandaag dan zou Tanak nog pushen morgen. Tenzij hij weer problemen kent morgen gaat Tanak volgens mij niet echt méér pushen. Dat zou dan nodeloos risicovol zijn en de constructeurstitel is dan belangrijker.

Dus het is nu gewoon binnen he als hij geen issues krijgt met de wagen en hij de rally uitrijdt.

Laatst bewerkt:
Ik volg u volledig.
Hij rijdt echt gewoon goed dit seizoen. Heel constant, steekt er ook niet met kop en schouders bovenuit.m, maar rijdt gewoon heel goed.
De auto lijkt me ook beter dan de andere seizoenen, maar hij is mentaal gewoon heel goed aan het rijden.

Ik denk dat het ene gewoon met het andere te maken heeft. Vorige jaren had hij altijd een mindere wagen en moest hij dikwijls over-driven om er het maximale uit te halen met dikwijls alle gevolgen van dien.
Nu heeft hij een wagen die zich kan meten met de Toyota's en dan kan je als piloot zelf ook relaxer rondrijden en dat laat zich mentaal dan wel zien. En ik denk dat hij gewoon ook beter met het koppeke rijdt denkend aan het WK klassement, misschien ook wel in de wetenschap dat dit het jaar is waarin het moet gebeuren zonder die 2 buitenaardse piloten bij Toyota. Dikwijls content zijn met een puntje minder ipv toch te pushen om toch maar weer een plek hoger te kunnen eindigen.

Zijn die 4 punten die hij vandaag heeft behaald nu binnen of niet? ook als hij morgen crashed?
da's mij precies nog altijd niet duidelijk met dat puntensysteem :unsure:

Zijn die 4 punten die hij vandaag heeft behaald nu binnen of niet? ook als hij morgen crashed?
da's mij precies nog altijd niet duidelijk met dat puntensysteem :unsure:
Nee. Moet morgen finishen. De tijden worden ook gereset voor de punten morgen. Een 6de plaats op zondag is genoeg voor 2 punten. De top 5 strijdt dan nog voor 5-4-3-2-1 punt in de powerstage. Indien hij finisht (op een normale manier) wordt hij altijd wereldkampioen.

Laat ons hopen dat Neuville het kan afmaken morgen en als eerste Belg wereldkampioen rally wordt.
De mainstream media zal er dan wel 15 seconden aan spenderen in het nieuws zeker? :shy:

De media is belachelijk. Tot de vorige rally spendeerden ze er nog geen 10 seconden aan in het nieuws. Nu sturen ze zelfs een reporter mee naar Japan om alles mee te volgen en nu willen ze 'm wel plots kennen

Dik verdiend! Constructeurstitel wordt moeilijk nu?
Ik ben net wakker. (Ik kon niet wakker blijven want ik moet gaan sporten)

Wat is er gebeurd? Tanak die onnodig (en nutteloos) te veel gepusht heeft en daardoor de constructeurstitel op een gouden blaadje heeft weggegeven? Of had hij gewoon dikke pech ??? Indien dit eerste was dit toch vrij onverantwoord.

Anyways Neuville heeft heel het seizoen met zijn hoofd gereden. Een verdiende WK. :)

Ik ben net wakker. (Ik kon niet wakker blijven want ik moet gaan sporten)

Wat is er gebeurd? Tanak die onnodig (en nutteloos) te veel gepusht heeft en daardoor de constructeurstitel op een gouden blaadje heeft weggegeven? Of had hij gewoon dikke pech ??? Indien dit eerste was dit toch vrij onverantwoord.

Anyways Neuville heeft heel het seizoen met zijn hoofd gereden. Een verdiende WK. :)
niet te veel gepusht imo. gewoon proberen zorgen voor maximale punten (zondag-klassement is ook belangrijk he), en dan 1 bocht lag er modder op de apex, en van de baan geschoven. je kunt Tanak niet verwijten dat hij nog probeert WK te worden imo, ook al was die kans enorm klein.

Laatst bewerkt:
Het lag verraderlijk door de natte ondergrond en de afgevallen bladeren. Thierry zei dat ook al toen hem als 2e na Mikkelsen passeerde. Dus de rest van het pak zal het nog moeilijker gehad hebben. Die achteraan zijn stukje "trager" dan de eersten met hun tijden. Misschien is dat motorprobleem van gisteren inderdaad dat gelukje voor Thierry geweest om hem helemaal over de streep te trekken waardoor hem vroeger kon starten vandaag.

Terug
Bovenaan