Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Er word daar al een tijdje voor geopperd om Rally2 als hoofdklasse te gebruiken. Maar dan een + versie van die wagen, dat er nog een verschil zitten tussen de hoofdklasse in het WRC en WRC2.
 

Corrado Provera (teambaas van Peugeot ten tijde van oa Gronholm) is overleden :(
 
moeilijke omstandigheden in Japan

Neuville 20 minuten verloren. de meeste andere WRC's ook tijd verloren met incidenten
Mikkelsen en Munster staan P4 en P5.
 
moeilijke omstandigheden in Japan

Neuville 20 minuten verloren. de meeste andere WRC's ook tijd verloren met incidenten
Mikkelsen en Munster staan P4 en P5.
Opgave Neuville. Maar dit is echt onverantwoord om hier rond te rijden. Ongezien.
 
ja, ik was de resultaten aan't kijken, daar stond hij op 20 minuten, maar blijkbaar idd opgave :(
jammer, want met een (verwachtte) zege had hij er evenveel als Ogier en Rovanpera
 
Die 20 minuten is straftijd per niet gereden KP. Die tijd krijgt hij dan als hij zou herstarten via Superrally.

Onverantwoord, vooral raar dat een auto van meer dan een miljoen euro geen deftige ruitenwarmers heeft.. Heb al zottere dingen gezien, o.a. Loeb in donkere en natte omstandigheden zonder verstralers, Kubica ook in de Janner Rally. Mooie onboard hiervan op YouTube trouwens.

Munster weer knap bezig, staat 5de algemeen en op een vijftal seconden van Mikkelsen. Een beperkt Rally1 programma volgend jaar is zeer reëel voor hem.
 
Titelstrijd in het WRC 2024 wordt spannender:
Een unieke maar mogelijks ook een allerlaatste kans voor Neuville om WK te worden. Hij wordt dan misschien wél aanzien als een "kleine" kampioen maar over 20 jaar weet niemand dat nog.

Al vallen oa Evans en Tänak ook niet te onderschatten. De kansen stijgen wel van 10% naar 33%.
It will be all or nothing. Nogmaals 2des of "maar" 5des worden interesseert Thierry géén reet meer.

En dan kan hij op pensioen gaan (als Hyundai stopt na 2024).
 
Ik kijk wel uit naar het WEC dit jaar, met Lamborghini, BMW, Stoffel bij Peugeot en de broertjes Vanthoor, + een Fred Vervisch, al weet ik niet of die ook WEC gaat rijden.
 
Arie Luyendyk en Jeroen Bleekemolen waren aanwezig vrijdag op de Interclassics beurs in Maastricht.
Een beetje sneu om te merken hoe weinig mensen weten wie Arie Luyendyk is en wat die heeft verwezenlijkt.

Leuk aandenken hoor
IMG-20240112-221128.jpg
 
da's hier hetzelfde met Jacky Ickx hoor, en die heeft toch wat meer bereikt.
Jacky is een fenomeen, pure klasse en inderdaad schat ik 'm hoger in dan Luyendyk.
Dat ik de editie met hem in 2021 in Brussel heb gemist is zo jammer... Heb nog een handtekening op een oude foto die mijn grootvader heeft gekregen van 'm.
 
Je hoort er niks van in de media, maar De Mevius is zo maar even 2e geëindigd in de dakar. Schitterende prestatie van onze Belg.
Ik weet nog dat ik pakt 25 jaar geleden voor het eerst Dakar volgde op teletekst. Was toen één van de laatste jaren van Ickx. Samen met De Mevius reden ze toen constant in de top 10. Was toen ook elke dag in het nieuws. Nu noppes. Misschien ook omdat Koen Wauters niet meer mee doet.
 
Best er nog bij zeggen dat het over de jongste de Mevius is Guillaume en dat het niet papa Gregoire of oudere broer Ghislain is :p. Maar inderdaad uitstekende prestatie en dit met een Belgisch team ook die ooit gesticht werd door papa Gregoire en zijn ex co JM Fortin.
 
Uitstekende Dakar gereden. En ook de eerste etappe winst sinds Henrard in 2003.
Loeb ook wel sterk, zoveel etappes gewonnen maar toch ook genoeg tijd verloren door pech. Wel fantastisch dat je bij debuut tussen zo 2 monumenten als 2e op het podium van de Dakar kan staan.

Toch wel wat artikels gelezen hoor. Zo Sporza :rolleyes: : de mevius evenaart met 2e plek Jacky Ickx. Nee hè Sporza. Ickx heeft hem 1 keer gewonnen en was dan nog 2 maal 2e. Om nog maar over het aantal ritzeges te zwijgen, zullen er toch ook stuk of 20 geweest zijn. Om Ickx te evenaren zal hem toch nog even moeten doordoen.
Maar rond de jaren 2000 was Dakar wel heel stuk populairder. Met de mevius (de vader) en Henrard had je er 2 die meededen voor top 10. Veel BV's ook die toen Koen Wauters volgden: Felice, Dagmar Liekens, J-M Pfaff zijn zo de eerste die mij onmiddellijk te binnen schieten. En de verhuis naar Zuid-Amerika en nu Saudi-Arabië heeft er toch ook geen goed aan gedaan. Sindsdien volg ik het zelf ook niet meer zo goed, bij mij was het dit jaar ook enkel maar de extended highlights op YouTube.
 
ja, da's wel jammer, dat we het hier moeten hebben van die extended highlights, die dan nog niet bedoeld zijn als de échte samenvattingen, maar meer als een luchtig verslag.

Koen Wauters heeft dit jaar de Afrika Eco Race gereden (de oude Parijs-Dakar): heeft iemand dààr iets van gehoord?

er is wel www.autosportwereld.be maar ik vind de verslagen daar meestal te kort.
 
Terug
Bovenaan