Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

In de tweede reeks zag ik nog iemand hard crashen halverwege de steile afdaling en zijn motor vloog tot over de bocht onderaan, wie was dat? Op beelden was het van ver te zien, dus niet duidelijk. :eek:

Nice voor Lommel, zo'n zandbak mag echt niet van de kalender verdwijnen. Maar MXoN in Zolder, daar zit toch niemand op te wachten? Verschrikkelijk zo'n aangelegde circuits... Matterley Basin is dan wel weer perfect, dat kan een massa volk aan en is een gedroomd circuit.
Was ne Fin, Haavisto. Voorvork over tijdens t neerkomen 😅
 
  • Wow
Waarderingen: WimJ
In de 3e reeks heeft Geerts t idd wel bont gemaakt 😅 ik dacht eerst ook dat hij zelf viel door tegen t wiel van Plessinger te rijden, uiteindelijk bleek dat hem daar ff moest inhouden en zo langs achter onderuit gereden werd.
Nu snap ik je 'bont gemaakt' ... Ik zag net z'n GO PRO van de derde reeks. :biglaugh: 3x tegen de grond op een ronde tijd. Kwam wel door krom stuur na zijn val in de start, dan is het altijd wel ff wennen.
 
Nu snap ik je 'bont gemaakt' ... Ik zag net z'n GO PRO van de derde reeks. :biglaugh: 3x tegen de grond op een ronde tijd. Kwam wel door krom stuur na zijn val in de start, dan is het altijd wel ff wennen.

Vandaar dat hij uit t niets die 2e keer viel net voor die wave sectie. Dacht al van “hoe kunt ge daar nu vallen” 😅
 
Het is vandaag bevestigd dat Kimi Antonelli F3 gaat skippen en recht naar F2 gaat met Prema. Risky business lijkt me... Maar als je het met 1 team kan proberen is het wel met Prema.

Moest die het komende F2 kampioenschap dan nog eens winnen dan kan het bijna niet anders dan dat die recht naar F1 gaat.
 
Het is vandaag bevestigd dat Kimi Antonelli F3 gaat skippen en recht naar F2 gaat met Prema. Risky business lijkt me... Maar als je het met 1 team kan proberen is het wel met Prema.

Moest die het komende F2 kampioenschap dan nog eens winnen dan kan het bijna niet anders dan dat die recht naar F1 gaat.

Interessant. Enorm talent sowieso, maar FREC naar F2 is wel een stevige sprong. Als hij volgend jaar pakweg top-6 kan rijden zal dat al zeker geslaagd zijn.
 
Rovanperä was weer heer en meester maar na een zeldzame uitschuiver kwam Neuville plots terug tot op 11 sec en toen even daarna Evans moest opgeven, drong Rovanperä niet verder meer aan.

Neuville gaat morgen dus normaal gezien de rally winnen, maar die eerste is wel weer opnieuw WK. Alleen de strijd voor vice wereldkampioen ligt opnieuw open (deze wordt nog spannend tussen Evans en Neuville).
 
Neuville wint inderdaad en verkleint de kloof in de WK tussenstand op Evans tot 7 punten. Dat wordt nog spannend voor de vice wereldkampioenstitel. Maar Rovanperä is zoals verwacht voor het 2de opeenvolgende jaar kampioen.
 
Neuville gaat vol voor de overwinning in Japan een zoveelste 2de plaats is in de eindstand zegt hem niets meer. En terecht ook.. Evans zal misschien wat berekender rijden maar met die kleine kloof word dat wel moeilijk.
 
Neuville gaat vol voor de overwinning in Japan een zoveelste 2de plaats is in de eindstand zegt hem niets meer. En terecht ook.. Evans zal misschien wat berekender rijden maar met die kleine kloof word dat wel moeilijk.
De kans is klein maar ik denk dat Neuville er nog altijd in gelooft om WK te worden.

Je weet het nooit dat Rovanperä eens een rampjaar heeft. En met Ogier die niet meer terugkomt ..
Het is moeilijk maar als je er niet meer in gelooft dan kan je beter stoppen.

Om voor de zoveelste keer 2des te worden moet hij het inderdaad niet meer doen. Hij is al recordhouder daarin dus .. who cares ..
Nog zoveel mogelijk zeges pakken en als het kan een keertje de titel pakken he.
 
Zal denk ik voor volgend jaar zijn, want Hyundai stopt zo goed als zeker na volgend jaar. En dan zie ik het zomaar gebeuren dat Neuville ook stopt op het hoogste niveau.
 
Hyundai stoppen, van Ford zijn er ook geruchten. Die WRC gaat niets meer voorstellen, en het is nu al niet te veel meer.
 
Daarom is Toyota aan het zoeken naar een vervanger voor Hyundai. Want met het verliezen van Hyundai zou het gedaan zijn met de topklasse door dat ze niet meer komen aan het minimale aantal merken. Ze hebben al onderhandelingen gemaakt met Skoda. Dit doen ze omdat ze enorm veel investeringen gedaan hebben voor hun WRC programma met een Rally1 en willen zelfs zo ver gaan om Subaru een comeback te laten maken in het WRC.. Toekomst zal het uitwijzen 😁

En Ford (M-Sport beter gezegd) zal niets meer voorstellen denk ik volgend jaar. Zal waarschijnlijk een team zijn jonge piloten die geld meebrengen..
 
mja, wat is ook het nut om een minimum aantal fabrieksteams te hebben.
WEC heeft een paar jaar enkel op Toyota geteerd.
F1 heeft ook tijden gehad dat enkel Ferrari een officieel fabrieksteam was.

laat dan gewoon privé-teams met die wagens rijden...

Als Subaru terug komt, dan zou ik Mitsubishi er ook terug bij willen. da's de rally waar ik mee "opgegroeid" ben
 
Denk gewoon dat de klasse rally1 op zich te duur is om in stand te houden. Die wagens moeten ontwikkeld worden en dat moet op 1 of andere manier toch gedaan en betaald worden. Dat kan een prive-team alleen niet dragen. En voor de merken is duidelijk niet genoeg bij te winnen qua belangstelling om die kosten te doen. Ze zitten wat mij betreft in hetzelfde schuitje als DTM enkele jaren terug. Dat waren ook speciaal ontwikkelde wagens maar niet meer te dragen door een paar constructeurs laat staan privateers om rendabel te zijn. Ze zijn dan naar goedkopere GT3 overgeschakeld om het met privateers te kunnen dragen. Wat vind ik toch geen slechte keuze geweest is met de verscheidenheid van wagens die er nu zitten.

Misschien moet wrc een soort gelijk scenario doen en naar rally2 als topklasse wagens moeten. Die goedkoper zijn om te ontwikkelen door constructeurs want wel productie modellen in tegenstelling tot rally1 en die kunnen de wagens verkopen aan prive-teams om zo hun kosten te vergoeden.
 
Terug
Bovenaan