Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Ondertussen team AUS aangekondigd dat ze met jett en hunter lawrence richting Ernee komen. Duitsland brengt Roczen terug mee! Gaat ne mooie worden dit jaar. Nu enkel nog wachten op USA wie hun voorzien als de 3 rijders.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Prado wereldkampioen in de MXGP. Won de eerste reeks in Maggiora en Febvre viel uit met mechanische problemen en dat was genoeg om de eerste Spaanse wereldkampioen MXGP te worden! Helemaal verdiend, sinds de eerste GP de rode plaat gehad om die nooit meer af te staan. In de MX2 Adamo 1e keer wereldkampioen, en dat vind ik een zure, maar ook dat is motorcross. Geerts won vandaag zijn 7e GP en staat opnieuw 2e in het WK.
 
Laatste GP in Matterley Basin, waar Geerts het nog heel lastig gaat krijgen om de tweede plek vast te houden. Laengenfelder was er vorig jaar onklopbaar en won ook gisteren de qualifying race. Geerts werd derde waardoor Laengenfelder nu tot op twee punten komt: 614 vs. 612. Everts kan mathematisch nog meedoen met 604 punten maar hij toonde de laatste reeksen niet dezelfde snelheid.
 
Laengenfelder, Benistant :sarcastic:, Geerts. Nu staat Geerts 3 punten achter den Duitser. Hij moet de laatste reeks winnen of 3 punten meer scoren. Toch ook wel straf dat Benistant als teamgenoot nog doodleuk wat punten komt afnemen, terwijl hij op P9 niks meer kan bereiken.
 
Geerts liet tweede reeks zien dat hij duidelijk de beste MX2 piloot is. Rekende vanaf P5 af met Laengenfelder, Everts, Adamo en twee ronde voor het eind ook nog De Wolf! Pakt zijn 8e GP en verdiende vice wereldtitel. 💪
 
Geerts liet tweede reeks zien dat hij duidelijk de beste MX2 piloot is. Rekende vanaf P5 af met Laengenfelder, Everts, Adamo en twee ronde voor het eind ook nog De Wolf! Pakt zijn 8e GP en verdiende vice wereldtitel. 💪
Hij is veruit de snelste dit seizoen. Maar geluk, niet te veel vallen / u blesseren en vooral "regelmaat" spelen ook mee. Ik kan dus niet zeggen dat Adamo geen terechte wereldkampioen is. Hij is op zijne motor gebleven.

Al wil ik het nog wel eens zien over 20 jaar wie de beste carrière zal hebben: Geerts of Adamo. Ik gok op Geerts.
 
Ik kan dus niet zeggen dat Adamo geen terechte wereldkampioen is. Hij is op zijne motor gebleven.
Bwa, hij ging vaak tegen de grond, paar keer stevig, maar had idd het geluk geen blessure op te lopen of geen Orshaegen tegen te komen. Maar dat is MX. Geerts sloot wel in stijl af, volgend jaar MXGP. Zijn resultaten tijdens de MXoN in USA waren wel goed op de 450, dus benieuwd of hij volgend seizoen meteen meekan met Prado, Gajser Febvre en Herlings. Die overgang is niet altijd even simpel.
 
Zijn resultaten tijdens de MXoN in USA waren wel goed op de 450, dus benieuwd of hij volgend seizoen meteen meekan met Prado, Gajser Febvre en Herlings. Die overgang is niet altijd even simpel.

Ik denk niet dat we dat moeten verwachten... Sterker, als hij ooit op het niveau van een Prado of Herlings raakt zou het voor mij al verbazend zijn.
Niet vergeten dat hij een jaar ouder is dan Prado, die op zijn 17 en 18 al kampioen werd in de MX2. Lijkt mij dat dat qua inherent talentniveau nog net een niveautje hoger is dan het plafond van Geerts.
 
Ik denk niet dat we dat moeten verwachten... Sterker, als hij ooit op het niveau van een Prado of Herlings raakt zou het voor mij al verbazend zijn.
Niet vergeten dat hij een jaar ouder is dan Prado, die op zijn 17 en 18 al kampioen werd in de MX2. Lijkt mij dat dat qua inherent talentniveau nog net een niveautje hoger is dan het plafond van Geerts.
De MXoN van vorig jaar geeft me misschien iets teveel verwachtingen, maar waar zie jij Geerts zich volgend jaar positioneren?
 
Ik denk niet dat we dat moeten verwachten... Sterker, als hij ooit op het niveau van een Prado of Herlings raakt zou het voor mij al verbazend zijn.
Niet vergeten dat hij een jaar ouder is dan Prado, die op zijn 17 en 18 al kampioen werd in de MX2. Lijkt mij dat dat qua inherent talentniveau nog net een niveautje hoger is dan het plafond van Geerts.
Volgens mij onderschat je Geerts toch wel. Die heeft de techniek en het lichaam om MX1 te rijden. Die MXoN van vorig jaar bevestigd dat gewoon. Herlings zijn niveau lag ook nog wel een stuk hoger als dat van Prado. Een fitte Herlings (geen idee of we die nog ooit gaan zien) staat/stond gewoon ver boven iedereen.

Geerts is ook wat meer een laatbloeier, net zoals een Liam Everts. Herlings, Roczen, Prado stonden gewoon verder toen ze jong(er) waren.
Ik zie hem alvast meestrijden en GP's winnen volgend jaar. Hopelijk blijft hij erop zitten een heel jaar. Helaas de reden waarom hij ondertussen niet 2voudig Wereldkampioen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
De MXoN van vorig jaar geeft me misschien iets teveel verwachtingen, maar waar zie jij Geerts zich volgend jaar positioneren?

Ik zie hem subtop, onder de zwaarste kleppers, meedraaien.

Volgens mij onderschat je Geerts toch wel. Die heeft de techniek en het lichaam om MX1 te rijden. Die MXoN van vorig jaar bevestigd dat gewoon. Herlings zijn niveau lag ook nog wel een stuk hoger als dat van Prado. Een fitte Herlings (geen idee of we die nog ooit gaan zien) staat/stond gewoon ver boven iedereen.

Geerts is ook wat meer een laatbloeier, net zoals een Liam Everts. Herlings, Roczen, Prado stonden gewoon verder toen ze jong(er) waren.
Ik zie hem alvast meestrijden en GP's winnen volgend jaar. Hopelijk blijft hij erop zitten een heel jaar. Helaas de reden waarom hij ondertussen niet 2voudig Wereldkampioen is.

Ik hoop dat van harte hoor, ga dan ook hard supporteren. Dat Herlings buitenaards is (los van al de malchance en blessureleed) is absoluut ook waar 🙂

Nu goed, we gaan het zien. Ik zet liever ook mijn verwachtingen iets lager dan mijn hoop.
 
Ik zie hem subtop, onder de zwaarste kleppers, meedraaien.
Ik zie in Geerts toch ook wel wat meer dan subtop ;) Coldenhoff, Fernandez, Seewer.... ik schat Jago wel hoger in. Ik verwacht hem ook in duel te zien gaan met de toppers. Het is wel zo, als die allemaal fit zijn, dan moet er serieus gas gegeven worden om binnen de top-5 te finishen. :drool:

Een fitte Herlings (geen idee of we die nog ooit gaan zien) staat/stond gewoon ver boven iedereen.
Ik vrees dat we zijn fenomenale snelheid nooit meer zullen zien. Teveel zware blessures blijven toch altijd ergens kleven. Je ziet dat ook in z'n rijden vind ik, maakt tov vroeger veel meer kleine foutjes, maar hij blijft de absolute top, je bent er nooit mee klaar.
 
Ik zie in Geerts toch ook wel wat meer dan subtop ;) Coldenhoff, Fernandez, Seewer.... ik schat Jago wel hoger in. Ik verwacht hem ook in duel te zien gaan met de toppers. Het is wel zo, als die allemaal fit zijn, dan moet er serieus gas gegeven worden om binnen de top-5 te finishen. :drool:

Wat ik van Geerts verwacht is juist dat,duels met Coldenhoff,Seewer,Fernandez,Renaux,......
Hoe graag ik het ook hoop en zou willen,ik denk niet dat hij mee kan met Gajser,Prado,Herlings en Febvre.
Hij mag me mijn ongelijk bewijzen.
Jammer dat hij zoveel pech heeft gehad dit jaar want denk dat hij met overschot Wereldkampioen MX2 was geworden.

Nu hoop ik dat Lucas Coenen en Everts nog een stapje voorwaarts kunnen maken en ook echt kunnen meedingen naar de titel volgend jaar.
Ze moeten vooral constanter worden.
Al zie ik een Laengenfelder er mee gaan lopen.
Horgmo,De Wolf,Benistant,Adamo en Van de Moosdijk zijn de andere namen die ik kans geef.
 
Terug
Bovenaan