Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Wat ik van Geerts verwacht is juist dat,duels met Coldenhoff,Seewer,Fernandez,Renaux,......
Hoe graag ik het ook hoop en zou willen,ik denk niet dat hij mee kan met Gajser,Prado,Herlings en Febvre.
Ik pin me misschien teveel vast op de MXoN vorig jaar, maar daar heeft hij mij helemaal overtuigd een perfecte MXGP rijder te zijn. Kwalificatieheat winnen voor Tomac (!!!!!), Seewer, Prado op 5, Coldenhoff op 6 en Renaux op 7. Maar vooral hoge ogen gegooid door in de eerste heat als enige Eli Tomac te kunnen volgen, hij strandde op 3 sec. Renaux, nochtans 3e gestart achter Geerts werd derde op 55sec gezet, Prado op 1:30, Coldenhoff gedubbeld. De tweede reeks reed hij een enorme inhaalrace van 38 naar 11 na een val in de start. Ok, één wedstrijd, maar ook wel zijn eerste op de 450 met amper voorbereiding. Het geeft toch signalen dat hij beter zal zijn dan Coldenhoff, Fernandez.... Ik vermoed wel dat hij zich tussen de échte toppers kan mengen, misschien niet elke GP, maar vaker wel dan niet.
Nu hoop ik dat Lucas Coenen en Everts nog een stapje voorwaarts kunnen maken en ook echt kunnen meedingen naar de titel volgend jaar.
Ze moeten vooral constanter worden.
Al zie ik een Laengenfelder er mee gaan lopen.
Horgmo,De Wolf,Benistant,Adamo en Van de Moosdijk zijn de andere namen die ik kans geef.
Constant is Everts sowieso al, maar hij had dit jaar, op een paar uitzonderingen na, niet de rauwe snelheid die Laengenfelder en Coenen wel hebben. Maar Everts is een trage groeier, en heeft dit jaar een enorme stap gezet, dus in principe moet hij gewoon meedoen voor de titel in '24. Lucas Coenen heeft de snelheid en dat zal volgend jaar alleen maar beteren... ik zie hem samen met Laengenfelder wel als de grootste favorieten.
Adamo zal willen bewijzen natuurlijk. De rest is vaak snel, maar ook wisselvallig. Van de Moosdijk zien we niet meer in MX2 (volgend jaar al 24jr), en er zijn geruchten dat hij naast Coldenhoff bij WILVO (Factory Fantic) zal rijden.
 
Ik verwacht dat Geerts veel gaat vallen :unsure:


Dat mag misschien niet gezegd, maar dat is toch echt een probleem.
 
Ik verwacht dat Geerts veel gaat vallen :unsure:


Dat mag misschien niet gezegd, maar dat is toch echt een probleem.
Vallen is inherent aan motorcross, er zal geen enkele GP piloot een seizoen afmaken zonder ook maar 1x tegen de grond te gaan... er wordt minstens een keer of 5-10 gevallen. MX is gewoon heel lastig. Elke ronde verandert het circuit door een bocht die anders ligt, een knip die dieper wordt, een spoor dat uitgereden wordt... daar is constant 100% concentratie voor nodig. Geerts is dit jaar eigenlijk weinig gevallen maar 2x met zware gevolgen. Enkel Frankrijk kan je het hem kwalijk nemen, al moet gezegd worden dat het circuit daar heel slecht geprepareerd was. 12 piloten zijn er die GP afgevoerd! Zijn val in Finland was pech, en kan altijd gebeuren in MX. Geerts heeft idd de naam veel te vallen, en dat was vorige jaren zeker het geval, maar dit jaar heb ik hem weinig tegen de grond zien gaan, toch vergeleken met de rest.
 
Grosjean geen zitje meer bij Andretti.
Hij is ook nogal hervallen in zijn slechte gewoontes eigenlijk. Snel op sommige dagen maar crasht veel te veel.
 
ja, was goed begonnen aan het seizoen, maar dan nauwelijks nog een top10 gereden. in één van de beste teams op de grid. is ook vaak openlijk zijn team beginnen aanvallen als hij weer gecrasht was etc.

gaat ze nu ook aanklagen. alleen: wat als hij het wint, en ze moeten hem een zitje geven? zit daar nu toch in een toxische sfeer, dankzij zijn gedrag daar.

deze legt het wel degelijk uit:
 
ja, was goed begonnen aan het seizoen, maar dan nauwelijks nog een top10 gereden. in één van de beste teams op de grid. is ook vaak openlijk zijn team beginnen aanvallen als hij weer gecrasht was etc.

gaat ze nu ook aanklagen. alleen: wat als hij het wint, en ze moeten hem een zitje geven? zit daar nu toch in een toxische sfeer, dankzij zijn gedrag daar.

deze legt het wel degelijk uit:

Als ik Grosjean zo las, is dat vooral azen op een vergoeding. Ik las iets van dat Andretti te laat heeft gecommuniceerd dat hij geen zitje krijgt voor volgend jaar volgens zijn contract dus kan hij een schadevergoeding krijgen daarvoor.

Het is ook niet aanklagen, het is arbitrage zoeken. Het is de zaak voor een arbitragerechter voort brengen zodat die rechter de discussiepunten binnen het contract kan uitzoeken. Die mogelijkheid hebben ze elkaar gegeven binnen hun contract. Daar zal expliciet staan bij welke arbitragerechter men langs kan gaan in geval van discussiepunten van het uitvoeren van het contract. Dat kan (en zal wel) heel snel uitgeklaard worden.

Dat is niet toxisch zijn, dat is juist je contract volgen. De pers maakt daar iets veel zwaarder van dat het in feite is.
 
Toch ook een rare transfer? Zou dat gerucht dat Ford zou stoppen dan toch kloppen?
Hog raar, ik denk dat Tänak iets meer zal verwacht hebben van zijn terugkeer naar Ford. Hij hoopt misschien deze keer Neuville wel te snel af kunnen zijn.

Op WRC.com staat Ford alleszins nog tussen de deelnemers voor volgend jaar. Wat ik mij vooral afvraag is welke 'youngsters' er eens hun kansen zullen krijgen. Moest het een financiële kwestie zijn bij Ford dan zie ik Greensmith terugkeren met de nodige centen.
 
Rare transfer ja en nee, bij Toyota kan ie gewoon niet terecht met Kalle die daar absolute kopman is. Ze konden door het programma uit te breiden van Ogier met hem WK worden, maar er kwamen strubbelingen en werd het niet uitgebreid, alles op Kalle.

Ondanks mss niet de ideale verstandhouding met Neuville maar met een capabele teammanager Abiteboul gaat het nu misschien beter zijn dan zijn eerste termijn.

En bij Ford blijven, tja kan je even goed op pensioen gaan die auto hebben ze zo verkloot dit jaar. Zoveel euvels, verschillende keren het service verlaten en direct ergens een lek. Ongelooflijk..
 
MXoN is wel geschift 😂 die camping… hallo. Chance ligge we op de vip, die gewone camping doet ge geen oog dicht. Gewoon heel de nacht door kettingzaag motorkes tegen 110-120db 😂

Ivm de cross zelf. België wel vrij solid. FRA en AUS blijve men toppers, erna veel kandidaten voor die 3e plek. Spa, ger, bel, usa, …?
 
Weinig tijd om het te volgen dit weekend. :sarcastic: Ik zie ze FRA weinig in de weg leggen met Vialle, Renaux en Febvre, ofwel moeten ze vandaag ineens de druk van het thuispubliek voelen. Daarachter heel veel goede teams idd... Australië sterk met Lawrence broers, maar wel 'zwakke' schakel Ferris en zo moeten Spanje (Oliver) en Duitsland (Koch) ook hopen dat zij boven zichzelf uitstijgen, al kan dat altijd bij een MXoN. :) België gisteren toch iets wat onder verwachtingen, al telt het vandaag het meest. :) Coenen moet wel beseffen dat het globale resultaat telt, ik denk dat zijn resultaat de doorslag kan geven!
 
Frankrijk uiteindelijk wel oppermachtig…

België ook veel miserie met de starts. Lagen er altijd bij of werden erdoor gehinderd.

jett Lawrence wel dik gereden. Roczen ook de moeite om nog s te zien rijden!

 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: WimJ
Frankrijk uiteindelijk wel oppermachtig…

België ook veel miserie met de starts. Lagen er altijd bij of werden erdoor gehinderd.

jett Lawrence wel dik gereden. Roczen ook de moeite om nog s te zien rijden!

Zalig toch al dat volk!

Nu pas alle reeksen kunnen bekijken. Niks te doen aan Frankrijk zoals verwacht he. België onder verwachtingen gebleven vind ik. Everts gewoon heel goed, maar van Geerts had ik meer verwacht, hoewel hij een sterke tweede inhaalreeks reed. Viel hij nu zelf bij de start? Coenen ook twee keer opgehouden, maar daarna toch elke reeks wel nog paar foutjes en valpartijen... Ik had van Coenen echt 1 reeks een top-10 verwacht, maar bleef voor mij het meest ondermaats van de Belgen. Zie je ook aan de uitslag in de MX2, 10e.
 
Zalig toch al dat volk!

Nu pas alle reeksen kunnen bekijken. Niks te doen aan Frankrijk zoals verwacht he. België onder verwachtingen gebleven vind ik. Everts gewoon heel goed, maar van Geerts had ik meer verwacht, hoewel hij een sterke tweede inhaalreeks reed. Viel hij nu zelf bij de start? Coenen ook twee keer opgehouden, maar daarna toch elke reeks wel nog paar foutjes en valpartijen... Ik had van Coenen echt 1 reeks een top-10 verwacht, maar bleef voor mij het meest ondermaats van de Belgen. Zie je ook aan de uitslag in de MX2, 10e.

In de 3e reeks heeft Geerts t idd wel bont gemaakt 😅 ik dacht eerst ook dat hij zelf viel door tegen t wiel van Plessinger te rijden, uiteindelijk bleek dat hem daar ff moest inhouden en zo langs achter onderuit gereden werd. Everts was idd wel gewoon goed.

Frankrijk had ook gewoon 3 snelle starters die er altijd vooraan bij zaten. Zowel Lucas als Jago waren pas rond de 10e plaats of later aan de eerste bocht, das gewoon miserie dan met de MXoN 😅

Heb de indruk dat iedereen er dan gewoon meer als 100% voor gaat.

Lommel trouwens de komende 3 jaar nog op de kalender. Weten we weer naar wat gaan kijken.

Volgend jaar dan MXoN in Materley Basin. Misschien ook heen gaan al verwacht k daar geen 25 graden zalig weer zoals nu vorig weekend. 2025 de MXoN misschien terug naar België, Zolder :)
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
In de 3e reeks heeft Geerts t idd wel bont gemaakt 😅 ik dacht eerst ook dat hij zelf viel door tegen t wiel van Plessinger te rijden, uiteindelijk bleek dat hem daar ff moest inhouden en zo langs achter onderuit gereden werd. Everts was idd wel gewoon goed.
Ja ik had een foto gezien dat hij dwars in de lucht hing op die sprong na de start, heb er nog speciaal op gelet, maar kon er ook niks uit opmaken. Jammer dat het net hem weer moet overkomen. Reed daarna wel strakke rondetijden ondanks dat hij moest inhalen.
Frankrijk had ook gewoon 3 snelle starters die er altijd vooraan bij zaten. Zowel Lucas als Jago waren pas rond de 10e plaats of later aan de eerste bocht, das gewoon miserie dan met de MXoN 😅

Heb de indruk dat iedereen er dan gewoon meer als 100% voor gaat.
Je moet er op zaterdag al staan, anders ben je sowieso in het nadeel bij de start. De tweede rijder heeft het altijd al vlaggen. Vialle wel sterk om samen met de Open klasse zo goed te starten. Er wordt idd ook echt voor 200% gereden, op zo'n ééndags WK zie je dat altijd wel rijders boven zichzelf uitsteken. Soms denk ik wel dat het spannender zou zijn met 2 reeksen voor elke klasse. Die MX2 tussen al die 450's, geeft niet altijd de juiste verhouding. 6 reeksen moet kunnen en meer cross om te zien!
In de tweede reeks zag ik nog iemand hard crashen halverwege de steile afdaling en zijn motor vloog tot over de bocht onderaan, wie was dat? Op beelden was het van ver te zien, dus niet duidelijk. :eek:
Lommel trouwens de komende 3 jaar nog op de kalender. Weten we weer naar wat gaan kijken.

Volgend jaar dan MXoN in Materley Basin. Misschien ook heen gaan al verwacht k daar geen 25 graden zalig weer zoals nu vorig weekend. 2025 de MXoN misschien terug naar België, Zolder :)
Nice voor Lommel, zo'n zandbak mag echt niet van de kalender verdwijnen. Maar MXoN in Zolder, daar zit toch niemand op te wachten? Verschrikkelijk zo'n aangelegde circuits... Matterley Basin is dan wel weer perfect, dat kan een massa volk aan en is een gedroomd circuit.
 
Terug
Bovenaan