Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Africa Eco Race op VTM nieuws gekomen wanneer Koen Wauters de ritzege pakte. Autosport.be heeft eens een stuk gemaakt maar ook niet over de gehele wedstrijd.

Weet niet of Dakar nog getoond word op Eurosport trouwens?

Loeb met Belgische co weer naast de zege gegrepen door een fragiele auto en dan nog in de steek gelaten worden door teamgenoot Nasser. Zal ooit wel eens lukken zkr, heeft nog wat tijd als je ziet dat het Sainz nog altijd lukt.
 
All-Attiyah's gedrag was idd wel onsportief, maar dat is niet waarom Loeb verloren heeft he. die wagen is gewoon te fragiel voor de Dakar.
(en volgend jaar is dat een Dacia)
 
All-Attiyah's gedrag was idd wel onsportief, maar dat is niet waarom Loeb verloren heeft he. die wagen is gewoon te fragiel voor de Dakar.
(en volgend jaar is dat een Dacia)
Zeg ook dat hij fragiel is, veel lekke banden ook door de locatie van het uitlaatsysteem die de banden doet oververhitten o.a.
 
Africa Eco Race op VTM nieuws gekomen wanneer Koen Wauters de ritzege pakte. Autosport.be heeft eens een stuk gemaakt maar ook niet over de gehele wedstrijd.

Weet niet of Dakar nog getoond word op Eurosport trouwens?

Loeb met Belgische co weer naast de zege gegrepen door een fragiele auto en dan nog in de steek gelaten worden door teamgenoot Nasser. Zal ooit wel eens lukken zkr, heeft nog wat tijd als je ziet dat het Sainz nog altijd lukt.
Eco race heb ik ook via YouTube wat gevolgd. Maar na de rustdag mee gestopt deels door tijdsgebrek en deels door er gewoon niet meer aan te denken. En algoritme van YouTube stelde eigenlijk ook enkel Dakar aan.
Dakar was op Eurosport wel te volgen. Dacht dagelijks 30min. Maar rekeninghoudend met de reclame gaat dat denk ik toch ook niet zoveel meer geweest zijn dat die toonden dan de extended highlights op YouTube die zo'n 10-12 minuten waren.
 
All-Attiyah's gedrag was idd wel onsportief, maar dat is niet waarom Loeb verloren heeft he. die wagen is gewoon te fragiel voor de Dakar.
(en volgend jaar is dat een Dacia)
Vooral grappig hoe die voor de start van Dakar aangaf dat Audi al snel de Dakar zou moeten verlaten. En dat hij degene was die zijn Toyota wist heel te houden bij zijn Dakar overwinningen, en zijn teamgenoten niet. Heeft zich wel onsterfelijk belachelijk gemaakt deze editie!
 
Gisteren heb ik een sterke Neuville gezien. Ogier en Evans dringen vandaag niet echt meer aan. Risico's nemen betekent namelijk met de nieuwe formule dat je uw punten van gisteren alsnog verliest (18 voor Neuville, 15 voor Ogier en 13 voor Evans) moest je vandaag niet meer kunnen finishen.

Wel jammer dat het kampioenschap onthoofd is. De toekomst van de WRC is toch wel een beetje onzeker.

Ik vind het wel een vreemd puntensysteem. Zo kan je alle rallies van een heel seizoen winnen (in theorie) en toch GEEN kampioen zijn omdat een andere rijder elke zaterdag wint en zondag steeds als 2de eindigt in zowel de PS als het algemeen klassement.
 
Laatst bewerkt:
Tja was vooral voor de zondag interessant te houden, want de laatste jaren was het de zondag cruisen tot de Power Stage. Maar zo een puntendeling lijkt me nu ook niet de oplossing te zijn..
 
Thierry heeft wel meteen de volle pot gepakt. Hij graait alle 30 punten mee. De seizoensstart gaat bij hem dikwijls de mist in en hij moet dan meteen een inhaalbeweging maken, maar dit jaar dus niet. Een opsteker.

Als hij WK wordt zal het misschien een 'kleine WK' zijn. Maar goed, dit jaar is toch zijn beste (en mogelijks laatste) kans en dan kan hij op pensioen gaan moest hyundai ermee ophouden. Ik hoop het voor hem. Dan kan hij een hoofdstuk afsluiten.

Opmerking: Eigenlijk had hij zowel in 2017 als in 2023 WK moeten geweest zijn. Maar hij is een rijder die meestal de fout te veel maakt. Hopelijk lukt het dit jaar wel want zoveel kansen krijgt hij niet meer.
 
Laatst bewerkt:
autosportwereld.be geeft van elke reportage ook een kort (geschreven) verslag. ook wel leuk om volgen als je geen beelden kan kijken (op't werk of zo)
 
Porsche heeft net de 24 uren van Daytona gewonnen, vóór Cadillac en Acura
in GTD won Ferrari de Pro-Categorie, en Mercedes de AM-categorie, in LMP2 was de zege voor United Autosport
 
Kalle Rovanpera zonet aangekondigd bij Redant Racing voor de Porsche Carrera Cup Benelux. Van een binnenkomer gesproken!
 
Wat een slagveld in Zweden. Lappi staat na SS6 op 2, Evans op 4 en Neuville op 14 (Géén fout gemaakt maar zijn motorkap was plots open gegaan waardoor hij power verloor en tevens 40sec straftijd aan zijn broek kreeg) en hij moest even stoppen.

De omstandigheden zijn slecht (sneeuw en ijs). Het is vandaag gewoon overleven en zien dat je het einde bereikt van de dag. Zeker voor Neuville die de weg moest vrijmaken als WK leider.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan