Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Fourmaux ook wel geluk toen hij Tanak daar tegenkwam zeg.
Tanak dacht dat ie met zijn elektrisch vermogen nog ver ging geraken, redelijk onverantwoord ook. Dramatisch seizoensbegin voor hem en vooral door fouten van hem en niet door pech.

Trouwens de open motorkap gaf hem niet de straftijd maar stond stil aan de start bij die bewuste kp omdat de motor niet wou starten, dus motorkap open, na 4 minuten euvel opgelost en daardoor 40 seconden straftijd. Motorkap werd wel niet correct gesloten en hierdoor ging ie al vlug open op de kp helaas..

Evans beschuldigde hem daarna voor tactisch de regels omzeilen enz. Waarna Neuville antwoordde dat hij effectief problemen had want de motor startte al niet bij de refeulling hiervoor en Evans was daar getuige van..
 
In de media stond gisteren dat ploegmaat Evans boos was op Neuville voor dat akkevietje. :tongue:
Ik denk dat ze het nadien wel snel hebben bijgelegd en er niks is blijven hangen want Neuville deed dat effectief niet bewust.

Tanak dacht dat ie met zijn elektrisch vermogen nog ver ging geraken, redelijk onverantwoord ook. Dramatisch seizoensbegin voor hem en vooral door fouten van hem en niet door pech.
Dat hij ooit WK geworden is ..

Ik weet niet goed wat er gebeurd is met Tanak. Hij is / was een talent maar ondertussen is hij piloot geweest bij Ford, Toyota, Hyundai ... Zoveel wissels en meestal zijn eigen beslissing he. Dat kan nooit goed zijn voor je carrière.

---

Neuville is ondertussen alweer opgerukt van plaats 11 naar plaats 4. Eigenlijk hoeft hij nu alleen nog zijn ding te doen en geen risico's te nemen. Evans en Fourmaux zijn beiden aan het pushen voor plaats 2 maar Neuville zelf staat te ver. Dus laat die twee maar vechten om het been.
 
Laatst bewerkt:
Thierry Neuville
SS13 "Not a good stage for us.”

Stagewinner = Neuville!

Thierry is niet snel tevreden. :tongue: De omstandigheden zijn voor iedereen zwaar.
 
Lappi wint Zweden maar Evans pakt veel meer WK punten.
Dat krijg je met zo'n vreemd systeem dat zondag apart meetelt.
"This makes no sense at all" :unsure:

Lappi = 18 + 1 + 0 = 19 (eindwinnaar)
Evans = 13 + 7 + 4 = 24 (2de)
Fournaux = 15 + 3 + 0 = 18 (3de)
Neuville = 10 + 5 + 3 = 18 (4de)

Met het oude puntensysteem waren de scores (als ik het goed berekend heb?)
Lappi = 25 + 0 = 25 (1ste)
Evans = 18 + 4 = 22 (2de)
Fournaux = 15 + 0 = 15 (3de)
Neuville = 12 + 3 = 15 (4de)

Besluit
- Voor Neuville zat er eigenlijk niet meer in. Hij deed niets verkeerd maar 1ste op de baan op vrijdag én mechanische problemen heeft hem doodgeknepen tov Evans.
- Tanak is weer zwaar in de fout gegaan. Is dit nu al een kruis over zijn titelkansen? Ik vrees van 'ja'.
- Evans heeft nog hard gepusht op zondag. It paid off maar dit had ook anders kunnen aflopen.
- Lappi speelde op zeker. Hij wilde die overwinning op zijn naam.
- Neuville & Evans gaan vermoedelijk strijden om de titel. Katsuka (Toyota), Lappi & Tanak (Hyundai) maken gewoon te veel fouten terwijl de Ford van Fournaux gewoon net niet goed genoeg is om mee te strijden. Maar hij doet het wel erg goed in die wagen.

Dat wordt nog spannend want Evans neemt meer risico maar de kans op crashes is dan ook groter (in SS17 was het bijna prijs maar hij had geluk). Dat wordt spannend dit seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Wilson Fittipaldi (broer van Emerson) op 80-jarige leeftijd overleden na een lang ziekenhuis verblijf...:(

wilson-fittipaldi-copersucar-f-1.jpg

9be69-17087123658368-1920.jpg
 
ik heb eens naar die NASCAR reeks op netflix gekeken, basically wat Drive To Survive voor F1 was.
ik moet zeggen, de interesse is toch weer gepiekt. alleen jammer dat je dat hier in Belgie enkel achteraf op YT kan kijken
 
Toch benieuwd naar Tom, alleszins leuker dan weeral is in een 10 in een dozijn porsches te gaan zitten.
De C6R was vroeger alvast een geweldige racewagen.
 
WRC: volgend seizoen geen hybrid meer. Vanaf 2026 nieuwe wagens. Evenals nieuwe reglementen in WRC2 voor komende jaren. Het 'gat' tussen WRC (rally1) en WRC2 (rally2) zou hierdoor kleiner moeten worden.
 
Ik dacht al zoiets, reed blijkbaar nog op een podiumplaats in de laatste bocht, toch nog weggegeven.

On a different note, Barry Baltus heeft zijn eerste podium te pakken in Moto2. (P2) Hij wordt steeds beter, en nog heel jong.
 
Ik heb net de F2 race bekeken. Eigenlijk nog wel zotjes wat Cordeel gedaan heeft, en ben geen fan van hem maar ik had hem hier wel een podium gegund. Hij is zowaar slechts 0.15 sec van het podium gefinisht. Bijna niemand geloofde dat die super softs zo lang zouden meegaan maar hij deed het wel. Barnard, die samen met Cordeel gepit heeft voor super softs, is heel snel uit beeld verdwenen en is p13 gefinisht.
Dus ja, hij heeft geluk gehad met de SC, maar dat hoort er bij en dat vertelt niet het hele verhaal.
 
Terug
Bovenaan