Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Ik hoop dat ze hem dan niet overhaast terugbrengen dan,dat hij eerst 100% fit is en niet 99%.( ik hoop dat je de nuance begrijpt)
Zie maar naar de MotoGP met Marquez,heeft 2-3 jaar erdoor verloren en mogelijk dus minstens ene wereldtitel.

Dat leidt me tot volgende vraag:
Zend Tipik de MotoGP nog uit?
 
Ik weet niet of Vandoorne aan een goeie flying lap bezig was, maar toch wel weer pech door die crash van Bird.
Kan hij goed, pech hebben :p
 
Toch al minstens 4 plaatsen gewonnen.
Mahindra trekt zijn wagens (en die van Abt) terug. Er zouden veiligheidsissues zijn met de ophanging
 
Eerste cross van het seizoen in Hawkstone Park waar Herlings zich kon meteen met toch wat concurrentie. Febvre won de eerste reeks voor Coldenhoff en Van Doninck. Herlings moet daar iets hebben meegemaakt want werd pas 7e. In de tweede reeks was Coldenhoff de beste en deze keer kon Herlings toch beter mee als tweede. Febvre werd derde en Van Doninck sterk 4e.
De superfinale was het weer Coldenhoff en opnieuw een sterke Van Doninck. Febvre werd nu derde en Herlings vierde. Ofwel heeft Herlings het hier voorzichtig aangepakt, ofwel zit hij nog niet op zijn beste niveau, want op Hawkstone Park verwacht je hem gewoon dominant te winnen.
 
Laatste voorbereidingswedstrijden voor de start van het WK vandaag in Lacapelle Marival en Lierop. Niet zo'n indrukwekkend deelnemersveld in Frankrijk waardoor Herlings de twee reeksen won. Ook in de MX2 vrij magere bezetting, wel met de broertjes Coenen. Lucas won beide manches, maar waar ik altijd voor vrees bij Sasha, die ging tegen de grond en ontwrichtte zijn schouder. Hopelijk is hij erbij volgende week in Argentinië.

In Lierop waren er iets meer bekende namen present. In de MX2 pakte De Wolf de dubbel en werd Geerts telkens 3e. Leek geen risico's te nemen, volgende week start zijn belangrijkste doel. In de MXGP liet Van Doninck opnieuw zien dat hij in goede doen is. Hij pakte de eindzege met een 1e en 2e plaats na een sterke inhaalrace. Pauls Jonass en Brian Bogers stonden mee op het podium. Febvre en Prado lieten wat steken vallen.

 
Het WK kon niet beter beginnen voor Geerts. Won de kwalificatieheat en is door het nieuwe puntensysteem dan ook al leider in het WK. Van start tot finish aan de leiding voor Adamo en Laengenfelder. Ook een goede Everts die op een 9 sec als vierde binnenkwam. Van de Coenen broertjes is enkel Lucas aan de slag in Argentinië want Sasha liep vorige week nog een schouderblessure op. Lucas startte rond de 10e plek, rukte op naar P6 in het zog van Everts, maar moest uiteindelijk nog De Wolf en Van de Moosdijk voorlaten. Stevige start met P8 (en 3 punten) voor hem, en ik denk dat we van hem nog serieus gaan verschieten.

In de MXGP wel duidelijk dat Herlings nog snelheid mist. In de kwalificaties 9e tijd op 2 sec van Renaux en ook in de kwalificatieheat nog niet echt indruk gemaakt met een 10e plaats. Zijn snelste wedstrijdronde was 3 seconden trager dan winnaar Prado. Kan wel eens het seizoen worden van Prado als hij helemaal fit is/blijft. Hij was de beste en kon naar het einde wat gas terugnemen waardoor Guadagnini nog wat korter kwam. Renaux werd derde na een sterk tweede deel van de heat, want in het begin vlotte het niet echt. Van Doninck werd 14e, daar had ik wel meer van verwacht en hijzelf zeker ook! En nu hopen dat Gajser snel terugkomt, toch een gemis in de MXGP.

 
Laatst bewerkt:
Qua autosport wel een goed gevuld weekend: WEC, IMSA, NLS, F1, WRC. En het meeste is wel op een of andere manier te bekijken. WEC morgenavond via Eurosport. IMSA zaterdag via de site, NLS op YouTube. F1 en (deels) WRC op RTL als het gratis moet zij. En allemaal (buiten NLS) in de avonduren. Mij hoor je niet klagen.
 
Qua autosport wel een goed gevuld weekend: WEC, IMSA, NLS, F1, WRC. En het meeste is wel op een of andere manier te bekijken. WEC morgenavond via Eurosport. IMSA zaterdag via de site, NLS op YouTube. F1 en (deels) WRC op RTL als het gratis moet zij. En allemaal (buiten NLS) in de avonduren. Mij hoor je niet klagen.
WRC via RTBF Auvio grotendeels te volgen gratis.
 
beetje vreemd, Vanthoor zit in het WEC op de Porsche LMDh, en in IMSA op een Porsche GTD.
dus gisteren reed hij de 1000 miles of Sebring in de LMDh, vandaag dus op die GTD.

Toyota heeft uiteraard gewonnen, gisteren
 
beetje vreemd, Vanthoor zit in het WEC op de Porsche LMDh, en in IMSA op een Porsche GTD.
dus gisteren reed hij de 1000 miles of Sebring in de LMDh, vandaag dus op die GTD.

Toyota heeft uiteraard gewonnen, gisteren
Wel meer heb ik de indruk. Daarnet heeft het hier 2 minuten opgestaan en heb ik daar onder andere Sarah Bovy (opvallende naam door die iron dames in WEC) zien passeren. Ik vermoed dat er nog wel meer zullen zijn die de dubbel rijden.
 
Ik kijk hier op de IMSA website. Jan Heylen staat daar tussen de drivers met een Amerikaanse vlag achter zijn naam. Ik weet dat die al jaren in Amerika woont, maar is die ook genaturaliseerd? Of rijdt die enkel onder Amerikaanse licentie?
 
Terug
Bovenaan