Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)


ik denk dat @Timothy dit fantastisch zou vinden.
Indycar is voor zijn jaarlijkse test vertrokken uit Sebring en heeft een deal gesloten met... een privé-test track. geplaatst in een gated community/country club voor de ultra-rijken. Hier staan geen tribunes rond de baan, maar private luxe-huizen.

en ja, ze willen er een race. waar ze toch 4000 general public ergens willen weg steken. en Indycar is daar op zich niet tegen (al past het vooral niet in de kalender op't moment)

persoonlijk.... kijk ik ben fan van nieuwe racebanen. maar als je leest dat ze vergelijken met St. Pete, wat 140.000 toeschouwers trekt, en ze willen dit dan openen voor 4.000 fans (en Indycar daar enthousiast over is) dan vrees ik dat de toekomst van de sport wel heel duister wordt voor de modale fan. dit is nog een stap verder van een F1 GP in Vegas, waar je ook als general public nog welkom bent (ook al zijn de ticketprijzen duurder dan gemiddeld). Dit is bijna letterlijk een Indy GP voor een privé publiek, achter gesloten deuren.
 
Money makes the world go round!

Ik kan het dan wel absoluut niet betalen, maar het geeft me nog een extra reden om te dromen over die euromillions winst :D
 
Vandoorne is overal welkom. Dat is al jaren duidelijk.
Jammer dat hij op het verkeerde moment in F1/McLaren gereden heeft.
Zet hem (weeral) naast Alonso in de Aston en maak van Stroll een reserverijder.
De allerlaatste plek waar je Vandoorne moet zetten is opnieuw naast Alonso.
 
De allerlaatste plek waar je Vandoorne moet zetten is opnieuw naast Alonso.
Hij zit daar nu toch als reserverijder, hij zit er dus half naast.
Vandoorne was echt niet veel slechter met het McLaren pakket. En ze kunnen elkaar ook hebben, een unicum wanneer je teamgenoot bent van Alonso.
 
Hij zit daar nu toch als reserverijder, hij zit er dus half naast.
Vandoorne was echt niet veel slechter met het McLaren pakket. En ze kunnen elkaar ook hebben, een unicum wanneer je teamgenoot bent van Alonso.
als reserverijder zit je er niet naast. je wordt totaal niet vergeleken met je teamgenoten, je strijdt ook niet tegen je teamgenoten, niemand gaat twijfelen of je team je bevoordeelt of benadeelt,...
 
Ik denk echt wel dat Alonso goed overeenkomt met VD (en omgekeerd), en VD is toch wel beter dan een Stroll zeker? Dus tot daar volg ik wel ergens.
Of het een goed idee is om weer stroman te spelen voor Alonso (want dat gaat het toch wel zijn), dat is een ander verhaal.
 
VD 8ste vandaag, na een tijdstraf. Zijn ploegmaat wint en wordt 3des in het WK.

Het is echt geen toeval meer, dat hij testrijder is bij 'meerdere' teams, dat 2 jaar geleden ploegmakker De Vries WK werd, dat het vorig jaar dan de beurt was voor VD en dat nu weer ploegmaat Vergne is, die vooraan mee strijdt. VD is gewoon ne erg sterke 'teamplayer'.

Als het niet goed loopt dan heeft VD er geen problemen mee dat de ploegmakker vooraan staat en in de achtergrond doet hij echt wel goed zijn werk.

Eigenlijk is VD gewoon iemand die voor elk team een meerwaarde is en met quasi iedereen goed overeenkomt he. Er wordt soms lacherig over gedaan dat hij de ideale schoonzoon is. En dat is hij ook wel. Tets te braaf voor de echte top, maar gewoon alles voor het team.
 
VD 8ste vandaag, na een tijdstraf. Zijn ploegmaat wint en wordt 3des in het WK.

Het is echt geen toeval meer, dat hij testrijder is bij 'meerdere' teams, dat 2 jaar geleden ploegmakker De Vries WK werd, dat het vorig jaar dan de beurt was voor VD en dat nu weer ploegmaat Vergne is, die vooraan mee strijdt. VD is gewoon ne erg sterke 'teamplayer'.

Als het niet goed loopt dan heeft VD er geen problemen mee dat de ploegmakker vooraan staat en in de achtergrond doet hij echt wel goed zijn werk.

Eigenlijk is VD gewoon iemand die voor elk team een meerwaarde is en met quasi iedereen goed overeenkomt he. Er wordt soms lacherig over gedaan dat hij de ideale schoonzoon is. En dat is hij ook wel. Tets te braaf voor de echte top, maar gewoon alles voor het team.
Waar heb jij het nu over? Vandoorne kwalificeerde zich slechts 17de en Vergne 2de, dus zij hadden gewoon een heel ander soort race. Ben er zeker van dat de rollen nog gaan omgedraaid worden ook dit seizoen.
Ik hecht sowieso ook veel minder belang aan De Vries zijn titel dan die van Vandoorne, want ten tijde van De Vries was het nog een complete loterij wat kwalificatie betreft. Het eerste jaar dat ze een efficiënt en eerlijk kwalificatiesysteem invoerden, werd Stoffel wereldkampioen en was De Vries werkelijk nergens.
 
Het wordt wel spannend dit jaar in de WRC denk ik.

Tanak die bij Ford alles krijgt wat hij wenst op een presenteerblaadje en nu bevrijd kan rondrijden.
Hij kan de Ford naar een hoger niveau tillen.
Neuville die toch een betere wagen heeft dan (voornamelijk begin) vorig jaar.
Rovanperra, blijft een groot talent en de kopman van Toyota. Maar hij gaat het dit jaar niet zo gemakkelijk cadeau krijgen als vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:
:laugh:
je moet toch lachen om Abiteboul. team-orders geven, en dan door driver-error het voordeel dat die orders zouden gegeven hebben teniet zien gedaan worden.

Ze trekken Breen bewust een minuut te laat binnen voor service, krijgt 10s penalty om 0.5s achter Neuville te staan voor de Power Stage. Neuville die dan een fout maakt, terwijl Breen al bezig is, niet meer op tijd kan verwittigd worden, en terug voorbij Neuvile gaat
 
Laatst bewerkt:
Het WK MXGP begint over 3 weken in Argentinië, en mogelijk moeten we wereldkampioen Gajser al missen. Hij is vandaag zwaar ten val gekomen in Arco di Trento. Schoof bij de aanzet van een sprong van z'n voetsteun en verloor in de lucht alle controle. Er zijn geruchten dat hij een dijbeenbreuk zou hebben opgelopen en een zware hersenschudding, al zijn er ook berichten dat hij relatief ok zou zijn.


Ik kijk wel enorm uit naar de MX2 met Geerts, Everts, de broertjes Coenen en dan vooral Lucas! Kan een mooi seizoen worden voor de Belgen. Lucas werd in de eerste reeks nipt 2e achter winnaar Benistant, maar in de tweede reeks won hij vlotjes voor Adamo. Lucas pakt zo zijn eerste zege voor het officiële Husqvarna team voor Benistant en broer Sasha. Sasha werd vandaag netjes 3e en 5e. Ook Everts stond aan de start en deed het goed in de eerste manche met een 5e plaats maar had een mindere tweede reeks. Geerts stond niet aan de start, en gaf ook vorige week al forfait voor een proef van het Italiaans Kampioenschap, toen had hij ziek afgemeld.
 
Laatst bewerkt:
Zoals gevreesd heeft Gajser dus zijn rechter dijbeen gebroken. Meteen een kruis over zijn seizoen. :(

 
Toch veel kampioenschappen de laatste jaren die beslist worden door blessures :(

Enfin, dan ligt het voor Herlings in principe wel helemaal open vermoed ik, gesteld dat hij voldoende racefit is.
Tenzij Prado het laatste sprongetje maakt om echt een titelconcurrent te worden?
 
Ja heel spijtig, alleen 2021 was echt een topseizoen, hoewel Herlings daar ook nog een GP miste.
Ook wel benieuwd hoe sterk Herlings gaat terugkomen, toch ff uit roulatie geweest. Ziet er op z'n IG altijd wel enorm snel uit, maar hoever hij staat, is niet duidelijk. Prado, Renaux en Febvre zullen het dit jaar uitvechten met hem denk ik.
 
Zeer jammer .
Kan dit het einde van zijn carrière betekenen ?
Als hij terugkomt hoop ik dat hij terug het niveau haalt om te strijden voor wereldtitels maar daar heb ik mijn twijfels over.
Dit is een blessure die heel lang kan aanslepen.
 
Er wordt gesproken dat hij half het kampioenschap zou kunnen missen, maar het kan ook zomaar een jaar duren eer je daarvan herstelt. Crossers kennende komen die liefst al na een paar weken terug in actie met nen hele metaalwinkel in hun lichaam. Het is afwachten wat de dokters zeggen na de operatie, dan zullen we er een beter beeld van kunnen vormen. Hij is ook nog maar 26, dus die komt nog wel sterk terug!
 
Terug
Bovenaan