Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Oh ironie

Esapekka Lappi, leider na dag 2
"Dit is wellicht een van de beste dagen in mijn carrière. Dat ik als leider Ogier zou afhouden, was nooit in mijn stoutste dromen voorgekomen."

Dag 3 *crash* en opgave. :frown: Exit Lappi.

Ogier is toch een beest. Ondanks dat hij 1 WRC al gemist heeft dit seizoen, gaat hij straks vermoedelijk gewoon leider worden in het WK.
(wel met twee woorden spreken of anders valt hij straks, ook nog uit)

Geen belediging naar Tanak, Neuville, Rovenperä (al is die laatste nog erg jong en moet hij nog groeien), en naar anderen toe, maar als het erop aan komt zijn Loeb en Ogier toch gewoon van een andere planeet gebleken.
 
Laatst bewerkt:
Lappi is jammer genoeg niet consistent genoeg. En Ogier profiteerde zoals de Fin van zijn startpositie. Zo gaat hij "makkelijk" zeges pakken met zijn parttime programma. Zijn parttime maatje zal hij waarschijnlijk niet meer tegenkomen want Loeb gaat testen en rally('s) rijden met de Skoda Fabia Rally2. Neuville voorlopig een foutloze rally met een goed gevoel al heel het weekend, wat positief is voor de Hyundai. Meestal toch altijd wel een keer dat ie klaagt over de auto of setup. Voor MSport was het dan wel een heel dramatisch weekend buiten dat ze in WRC2 wel een betere beurt aan het maken zijn.
 
Het wordt wel moeilijk om Evans nog te pakken, tenzij die laatste een fout maakt.

Neuville zei ook dat hij probeerde te pushen tijdens SS21 en dat het goed ging, maar dat er wat rotsblokken lagen en hij geen onnodige risico's wilde nemen.

Het gaat straks wel op ne hoop staan.

Neuville voorlopig een foutloze rally met een goed gevoel al heel het weekend, wat positief is voor de Hyundai.
Al 3 rallies nu, nooit de allersnelste. Maar 3des, 3des en nu vermoedelijk weer 3des? Zo blijft hij wel stevig in de running.
Ogier niet meegerekend, was in rally 1 van zijn concurrenten voor de titel -Rovenperä sneller. In rally 2 Tänak en de verrassende Breen (foutje van Hyundai hier) en in rally 3 is dan weer Evans sneller.

Hij is inderdaad zeer constant bezig en hij klaagt -naar zijn normen- weinig over de wagen.

Update: Blijkbaar heeft Evans (onder grote druk te hard gepusht en?) zijn wagen in SS21 beschadigd. Neuville heeft dit opgemerkt en is nu alsnog hard aan het pushen. Het verschil is plots nog amper 2.7sec met de PS nog te gaan. Dus dat wordt toch nog spannend voor plaats 2. Evans gaat nog gas mogen geven met een (licht) beschadigde wagen.
 
Laatst bewerkt:
Evans heeft inderdaad door schade aan de wagen (wel gerepareerd maar het heeft toch steeds impact), Neuville alsnog moeten voor laten gaan na de PS met amper 0.4 sec verschil, this sucks for him.

Ogier won de PS, voor Tänak en Neuville, maar Neuville wordt alsnog tweedes in deze rally, en doet een gouden zaak.
Echt goed gedaan, en geen enkele grote fout begaan.

Tussenstand WK (als ik goed gerekend heb)
Ogier - 56
Neuville - 53
Rovenperä - 52
Tänak - 47
Evans - 44
 
Het wordt wel moeilijk om Evans nog te pakken, tenzij die laatste een fout maakt.

Neuville zei ook dat hij probeerde te pushen tijdens SS21 en dat het goed ging, maar dat er wat rotsblokken lagen en hij geen onnodige risico's wilde nemen.

Het gaat straks wel op ne hoop staan.


Al 3 rallies nu, nooit de allersnelste. Maar 3des, 3des en nu vermoedelijk weer 3des? Zo blijft hij wel stevig in de running.
Ogier niet meegerekend, was in rally 1 van zijn concurrenten voor de titel -Rovenperä sneller. In rally 2 Tänak en de verrassende Breen (foutje van Hyundai hier) en in rally 3 is dan weer Evans sneller.

Hij is inderdaad zeer constant bezig en hij klaagt -naar zijn normen- weinig over de wagen.

Update: Blijkbaar heeft Evans (onder grote druk te hard gepusht en?) zijn wagen in SS21 beschadigd. Neuville heeft dit opgemerkt en is nu alsnog hard aan het pushen. Het verschil is plots nog amper 2.7sec met de PS nog te gaan. Dus dat wordt toch nog spannend voor plaats 2. Evans gaat nog gas mogen geven met een (licht) beschadigde wagen.
Niet mee akkoord,Neuville maakte zelf fout in de PS waardoor hij zelfs geen punten erin scoorde ;) .
Als hij die fout niet maakte was hij nu mogelijk leider in het WK.

Ogier wel respect voor zijn talent,heeft vaak geluk gehad op de juiste momenten maar blijft toch maar op een hoog niveau presteren.
Gaat die eigenlijk terug meedoen aan de 24h van Le Mans ?
 
jammer, ik denk dat hij een probleem had. tot aan de eerste SC vrij comfortabel aan't leiden, daarna werd hij gewoon voorbij gereden. zijn verlichting stond ook uit, dus misschien niet de volle power in zijn auto :(
 
Ik denk vooral dat hij in het begin veel te veel energie gebruikt heeft waardoor hij driekwart van de race zich heeft moeten inhouden om de race te kunnen uitrijden.
De Porsche powertrain is daarbovenop ook nog ijzersterk.
Het is vooral jammer dat hij zelfs weer achter Vergne eindigde.
 
Jep denk ook te veel energie verspild. Lijkt me dit seizoen heel moeilijk om op kop te rijden. Het leek aan het begin wel dat niemand op kop wilde zitten. Beetje raar wel dat die laatste 10 rondes opeens alles op z'n kop wordt gezet daardoor. Je hebt rijders met ontzettend veel energie over en andere met veel te weinig.
 
Iemand een idee waar MotoGP te volgen valt dit seizoen? Eurosport en BBC vroeger, maar daar vond ik in de programmatie vandaag alleszins niks terug.
 
Sprintrace was niet te zien o RTBF,maar vandaag de volle race wel.

Bagnaia lijkt alles onder controle te hebben.
Marquez beetje veel overmoedig.🤦‍♂️
Zal ook wel long lap penalty krijgen volgende race.
Strijd om P4 was wel intens.
 
Geerts wint GP van Sardinië 👏

Ook zeer knappe prestatie van Lucas Coenen.
Toekomst voor de Belgische motorcross wereld ziet er opeens niet zo slecht uit.
Nice, kleine smet op deze GP zege... die eerste reeks. Twee keer tegen de grond zie ik toch minder graag. Hij is duidelijk de beste van de MX2, dus liefst geen blessure oplopen door een domme val. Staat al 30 punten voor in de WK stand! :eek: Top idd van Coenen en zoals gedacht, gaat hij het in Belgische duel, het Everts heel moeilijk maken. Hopelijk zet hij Liam niet helemaal in de schaduw, maar het kan zomaar wel gebeuren.
Herlings niet de Herlings van vroeger, maar wel de GP winnen door slim te rijden. Rustig aanpakken en naar het einde toe het tempo opdrijven. Ik zie voorlopig enkel Renaux en Prado wedijveren met hem voor de titel, al zakt Prado in de tweede reeks nog steeds te ver weg. Misschien dat Febvre ook nog wel zijn kar aanpikt, hoop ik toch op.
 
Nice, kleine smet op deze GP zege... die eerste reeks. Twee keer tegen de grond zie ik toch minder graag. Hij is duidelijk de beste van de MX2, dus liefst geen blessure oplopen door een domme val. Staat al 30 punten voor in de WK stand! :eek: Top idd van Coenen en zoals gedacht, gaat hij het in Belgische duel, het Everts heel moeilijk maken. Hopelijk zet hij Liam niet helemaal in de schaduw, maar het kan zomaar wel gebeuren.
Herlings niet de Herlings van vroeger, maar wel de GP winnen door slim te rijden. Rustig aanpakken en naar het einde toe het tempo opdrijven. Ik zie voorlopig enkel Renaux en Prado wedijveren met hem voor de titel, al zakt Prado in de tweede reeks nog steeds te ver weg. Misschien dat Febvre ook nog wel zijn kar aanpikt, hoop ik toch op.

Ik heb de eerste 10 minuten van reeks 1 van de MX2 niet gezien,dus zijn eerste foutje gemist.
Volgens mij is hij bij zijn 2de fout niet gevallen,maar zoals die commentator (Roelandts ?) zei ,dat hij de motor heeft laten afslaan of stil geremd.
Hij reed wel vrij vlot die 10 seconden terug toe, wat toch vrij opvallend was.
In de tweede reeks bleef De Wolf echter constant in zijn buurt.

Domineert voorlopig het kampioenschap,misschien is hij op weg naar een "easy" wereldtitel.
De Wolf en Benistant verwacht ik als grootste uitdagers,we zullen zien of die Jago kunnen bedreigen.
Verder uitkijken hoe Everts en de beide Coenens het gaan doen.

MXGP, denk niet dat Herlings topfit is voor de moment maar maakte indruk in de tweede reeks.
Als die ooit terug 100% geraakt vrees ik dat Prado en Febvre veel tekort gaan komen.
Renaux acht ik de grootste concurrent, Seewer en Coldenhoff zet ik rond plaats 5-6.
Vlaanderen en Van Doninck kunnen af en toe eens uitschieter hebben,maar komen sowieso tekort.
Fernandez is veel te onstuimig, die verliest daardoor alleen al kans op titel.
Gajser is normaal gezien de grootste challenger maar die gaat ook tijdje afwezig zijn, maar dat weet je al.
 
Terug
Bovenaan