Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Herlings lijkt het slim aan te pakken, nog niet volledig op niveau maar wint toch de GP en als die rustig verder groeit naar topniveau zou een volgende titel toch een feit moeten worden.

MotoGP... Marquez lijkt het maar niet te leren. Krijgt een enorme waarschuwing in lap 1 maar dat was niet genoeg. Volgemde race 2 long laps.

Voor de rest keihard supporteren voor Acosta in Moto2. Die mag de volgende all-classes kampioen worden 🙂
 
Marquez wijt het incident aan het blokkeren van de voorband en dat hij daarom de rem moest lossen,waardoor hij een ongeleid projectiel werd.
De band zou nog niet op temperatuur geweest zijn.
Hij komt er zelf niet ongeschonden uit want blijkbaar heeft hij mogelijk ook zelf breuk aan de hand opgelopen.

Afwachten of hij er bij gaat zijn volgende week in Argentinië.
Opvallend veel blessureleed vind ik.

Vrijdag crashte Pol Espargaro,die vloog met hoge snelheid tegen de barriére en kreeg zijn eigen motor ook nog eens tegen hem aan.
Gebroken kaak en rugwervel, longkneuzing zullen hem tijdje van het racen houden.
Tijdens de sprintrace op zaterdag viel Bastianini en brak daarbij zijn schouderblad.
 
Marquez wijt het incident aan het blokkeren van de voorband en dat hij daarom de rem moest lossen,waardoor hij een ongeleid projectiel werd.
De band zou nog niet op temperatuur geweest zijn.

Zal best, maar hij zal de enige niet geweest zijn bij wie dat zo was. Het gaat net om de manier waarop hij ermee omgaat. Hij blijft denken dat hij de race in ronde 1 kan winnen.

Het is ook verre van de eerste keer.
 
De Wolf en Benistant verwacht ik als grootste uitdagers,we zullen zien of die Jago kunnen bedreigen.
Verder uitkijken hoe Everts en de beide Coenens het gaan doen.

MXGP, denk niet dat Herlings topfit is voor de moment maar maakte indruk in de tweede reeks.
Lijken inderdaad zijn naaste concurrenten te worden, maar zijn niet zo allround als Geerts. In principe kan Geerts op alle circuits uit de voeten, terwijl Kay en Thibault toch wel hun minder geliefde ondergronden hebben.

Herlings had een paar jaar terug deze GP met een straatlengte voorsprong gewonnen, dus ik ben er nog niet van overtuigd of we die Herlings nog te zien gaan krijgen. Op hardere circuits gaat hij dan veel meer moeite hebben. Hij is fysiek wel gewoon de beste, als ik zie hoe sommigen echt enorm verzwakken naar het einde toe, dan blijft hij gewoon bij de topfavorieten.
 
Is Vialle enkel voor de dollars naar Amerika of ligt het niveau daar effectief hoger?

Volgens mij voor t geld 😝 SX is wel ne stiel apart natuurlijk en onderschat ik absoluut niet maar als ge het open seizoen kijkt, daar rijdt ne top mxgp rijder ook vlot top 5 mee, of Herlings die voor 1 open race naar daar ga en iedereen stront voor zen ogen reed… tijdens MXoN waren de amerikanen ook lange tijd ni meer de dominerende natie, laatste 2 jaar wel iets meer ;-)
 
Marquez, Oliveira, Bastianini & Pol Espargaro missen sowieso al de GP van Argentinië komend weekend.
Jorge Martin is ook onzeker.

Marquez geopereerd aan zijn hand,ontwijkt hierdoor zijn dubbele long lap penalty omdat de stewards specifiek de GP van Argentinië vernoemd hebben in hun rapport.
 
Rapport aangepast. Hij zal het gewoon moeten opnemen de volgende keer hij aan de start staat.
Dat is blijkbaar tegen de FIM regels waardoor Honda nu in beroep gaat. :rofl:
Een terechte straf daar niet van, maar ze moesten natuurlijk dat rapport correct hebben opgesteld.
Nu waren ze slordig en gaan ze dit achteraf snel nog aanpassen.

Wat een soap.
 
Ik zie geen nut om F1 en MotoGP op gemeenschappelijke circuits tijdens hetzelfde weekend te organiseren.



MX2

Geerts vrij zwaar ten val gekomen in het slot van eerste reeks terwijl hij comfortabel aan leiding reed.
Ik vrees voor blessure want zijn houding was na hervatting niet best,zat wat houterig op zijn machine en bij het uitreiken van de holeshot plaat vond ik hem ook maar vreemd staan en hield het plaat zelf niet vast.
Zou jammer zijn moest hij nu tijd out zijn.
 
Ik zie geen nut om F1 en MotoGP op gemeenschappelijke circuits tijdens hetzelfde weekend te organiseren.

ik zou F1 dan liever met WEC of GTWorld zien samenwerken. Da's moeilijker, want dat zijn langere races, maar 't zou relevanter zijn. en MotoGP rijdt op bepaalde circuits ook andere layouts, wat niet pracktisch is.
 
Denk tegenwoordig alleen de Red Bull Ring.
Ook maar recent het geval.
MotoGP nemen chicane voor ze naar bocht 3 gaan om snelheid eruit te halen en zo geen herhaling meer willen van het incident in 2020.
Als in de F1 die chicane van Catalunya ook wegvalt is het dezelfde lay-out als die van de MotoGP.
Bocht 10 was vroeger ook verschil,maar nu hetzelfde.

MX2:Jago Geerts dan toch in orde,wordt derde in reeks 2.
Maar toch weer een kleine val laten noteren.
Dat blijft toch echt een euvel,gaat toch net iets te vaak liggen.
 
Een foutje is snel gemaakt in de MX natuurlijk, maar hij gaat gewoon veel en veel te vaak tegen de grond. Aan de leiding rijden met 7 sec voorsprong en dan het zo uit handen geven.... Echt iets voor Geerts. Tweede reeks niet gezien, maar ook daar weer gevallen? Die moet echt eens leren een volledige reeks zich te focussen precies.
 
Marquez er ook in COTA niet bij wegens zijn hand.
3 seizoenen al weggegooid, voor het vierde is het nog niet te laat maar lang gaat het ook niet meer mogen aanslepen vooraleer een Bagnaia en consoorten teveel voorsprong hebben op een top bike.
 
Terug
Bovenaan