Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Lappi 2 jaar jonger en ervaring met Rally1, Mikkelsen competitief er al een paar jaar ertussenuit in de RC1 klasse. Maar ook raar dat ze hem dan geen 3de zitje konden geven full-time of buiten een paar rally's met Sordo wisselen.

Lausitz was effectief de laatste rally met Skoda maar sinds de Lappi deal zit ie weer in de nieuwe Skoda. Gaan nog veel testen nu doordat het eerste optreden ervan in de Lausitz niet echt goed was.. En laatste kans zou wel eens kunnen, maar als hij actief blijft in WRC2 is er altijd een waterkansje..
 
Er gaan geruchten op dat hij met zijn Redgrey team (partnership met Markko Martin) een duo zal vormen met Oliver Solberg (kent Redgrey goed door zijn WRC2 verleden daar), beiden in een Puma.
 

exit Fanboost (rip Vanboost)
intro Attack Charge (maar pas in latere races): pitstops waarbij 4 kwh "getankt" wordt op 30s., waarna ze enkele ronden aan 350kw kunnen rijden ipv 300.
er wordt ook weer over een vast aantal ronden gereden, ipv tegen een tijdslimiet
 
Cordeel gaat naar Virtuosi Racing als ploegmaat van Jack Doohan. :crazy:

Zijn seizoenseinde was wel sterk maar hoe hem die voor de rest overtuigd heeft. :unsure:
 
Duitse F4 is dood.
WTCR (vroeger WTCC) is dood.
DTM hing aan een zijden draadje wegens financiële uitdagingen maar is nu toch (merknaam toch) overgenomen door ADAC. Nog niet gekend hoe het 2023 DTM kampioenschap er gaat uitzien.
 
Ik heb vooral de indruk dat het qua autosport op zijn geheel in Duitsland vrij flauw aan het worden is. Al jaren geen GP meer en veel moeite om er opnieuw een te krijgen is er vooralsnog niet. Met Vettel en Schumacher die weggevallen zijn toch ook 2 populaire piloten die weg zijn. Mercedes is in feite geen Duits merk in F1 want alles zit in Engeland. In WRC en WEC zitten er ook geen Duitse merken meer bij de topklasse.
Dtm zijn alle Duitse fabrikanten eruitgestapt paar jaar geleden en hebben ze dan maar gered door er GT3 van te maken.
Te hopen dat het eens Audi instapt in de F1 weer de andere kant op gaat met de interesse in autosport.
 
Greensmith weg bij Ford. (Ik dacht nochtans dat het geld van papa meer dan welkom was voor M-Sport).

François Delecour had graag de Monte gereden in een WRC Puma. Maar Ford heeft er geen op overschot. Zal dus aan de start komen met een Skoda van Toksport.

Fourmaux fabrieksrijder voor Ford in WRC2 samen met Munster (Geen idee van programma). Ook een programma voor Solberg in WRC2 (Toksport).
 
Munster 8 Rally's met de Rally2 1 met de Rally3 in Zweden en waarschijnlijk 2 met de Rally1. Fourmaux zal ook iets van 7-8 rally's zijn vermoed ik. Fabrieksrijder is veel gezegd beiden zitten bij MSport met sponsorbudget. Fourmaux heeft ook geronseld bij Skoda zoals Mikkelsen, uiteindelijk gingen ze voor Oliver. En Munster is bij MSport dankzij Serderidis die een deel van zijn programma opoffert voor hem..

Ben nu benieuwd of Mikkelsen nu toch bij MSport geraakt na gefaalde onderhandelingen bij Hyundai en Skoda.
 
Zaterdagavond alweer de eerste Formule E race (in Mexico). Ik zal een van de weinigen zijn maar ik ben alvast hyped om die Gen3 auto's in race trim te zien. Er zijn blijkbaar wel nog altijd wat issues met de Gen3 auto's... Hopelijk niet al te erg in de race. Tis vooral uitkijken naar DS Penske (met Vandoorne en Vergne) en Maserati. Beide teams waren in de pre-season test op het Ricardo Tormo circuit in Valencia snel en vooral betrouwbaar. Maserati (of toch vooral Günther) was het snelst eigenlijk, dat team is ook DS-aangedreven. Dus verwacht ik wel het meest van. Ook van McLaren dat de boel van Mercedes EQ heeft overgenomen, die zaten er ook goed bij. Nio, dat al jaren een staartteam is verwacht ik ook wel sneller te zijn nu, ergens in de middenmoot of mss subtop.
 
Terug
Bovenaan