Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

2 doden in de Condroz.
ze gaan het daar nooit leren. al in de tijd van Pitstop met wijlen Peter Baert werd geklaagd over de toeschouwers daar. En gisteren waren de deelnemers er ook alweer over aan het klagen...

als er nu 1 rally is in België waar ze bij de RACB toch eens mogen over nadenken, is het deze wel.
 
2 doden in de Condroz.
ze gaan het daar nooit leren. al in de tijd van Pitstop met wijlen Peter Baert werd geklaagd over de toeschouwers daar. En gisteren waren de deelnemers er ook alweer over aan het klagen...

als er nu 1 rally is in België waar ze bij de RACB toch eens mogen over nadenken, is het deze wel.
Die tieners stonden blijkbaar in een verboden zone en werden meermaals aangemaand zich te verplaatsen.
Maar die tieners lachten de organisatie naar het schijnt gewoon 'vierkant' uit.
Dat is heel erg maar ja, ze mochten daar dus niet staan, dus wat moet ik hier verder op zeggen?

Ze moeten ervoor zorgen dat in die zone niemand meer kan staan. Zet er desnoods een stalen kooi. Met even vriendelijk te gaan vragen komt de organisatie echt nergens. Dat werkt bij bepaalde mensen nu eenmaal niet.
 
Klopt wel wat Makila zegt. Je mag als organisatie nog zoveel doen om de veiligheid proberen te garanderen, maar als er een paar onnozelaars tussen zitten die het niet zo nauw nemen met de regeltjes, dan kan je dus bepaalde situaties krijgen zoals wat hier nu gebeurd is.

Ik spreek me nu enkel uit over dit voorval, maar als ik afga op wat ik lees dan kan je toch niet zeggen dat de organisatie hier enige schuld treft.
 
Klopt wel wat Makila zegt. Je mag als organisatie nog zoveel doen om de veiligheid proberen te garanderen, maar als er een paar onnozelaars tussen zitten die het niet zo nauw nemen met de regeltjes, dan kan je dus bepaalde situaties krijgen zoals wat hier nu gebeurd is.

Ik spreek me nu enkel uit over dit voorval, maar als ik afga op wat ik lees dan kan je toch niet zeggen dat de organisatie hier enige schuld treft.
Tgoh, ik heb hetzelfde gezien de eerste keer Ieper in het WK zat en als ze daar zo'n toestanden hebben wordt die KP gewoon niet gereden. Het probleem is dat degene die dat soort problemen veroorzaken vaak niet echt voor de rally afgekomen zijn en al van 's morgen 8u in de pinten zitten.
 
Klopt wel wat Makila zegt. Je mag als organisatie nog zoveel doen om de veiligheid proberen te garanderen, maar als er een paar onnozelaars tussen zitten die het niet zo nauw nemen met de regeltjes, dan kan je dus bepaalde situaties krijgen zoals wat hier nu gebeurd is.

Ik spreek me nu enkel uit over dit voorval, maar als ik afga op wat ik lees dan kan je toch niet zeggen dat de organisatie hier enige schuld treft.
Of de organisatie schuld heeft is niet relevant. Als de lokale toeschouwers zich niet kunnen gedragen, moet er niet gereden worden.
Niet de eerste keer dat er doden vallen in de Condroz.
 
Organisatie zou idd beter eens een statement maken door zoiets een kp te annuleren. Maar ze negeren al tig jaren het probleem. Ook proeven organiseren die een dorpje kruisen is met deze rally gewoon geen goed idee. Zoiezo gevaarlijke situaties daar en dan nog in combinatie met dorpsfeestjes met dronken mensen die amper weten wat rally is..
 
Of de organisatie schuld heeft is niet relevant. Als de lokale toeschouwers zich niet kunnen gedragen, moet er niet gereden worden.
Niet de eerste keer dat er doden vallen in de Condroz.
Moet ge dan iedereen straffen omdat er enkelingen zich niet kunnen gedragen?

Gewoon keihard bestraffen (de dood is nu wel heel erg dat het zo ver moet komen) Mijn kind schoon kind pampermaatschappij
 
Of de organisatie schuld heeft is niet relevant. Als de lokale toeschouwers zich niet kunnen gedragen, moet er niet gereden worden.
Niet de eerste keer dat er doden vallen in de Condroz.
Je kan niet zomaar een race stilleggen als er tijdens het racen een paar enkelingen zich verplaatsen naar een verboden zone hé.

Tegenwoordig heb je bij elk sportevenement wel een paar enkelingen die zich (serieus) misdragen. Zoals Silence zegt kan je moeilijk elk evenement gaan stilleggen omdat die individuen de regels niet volgen. Enkel heb je in deze sport natuurlijk wel een pak meer kans op een dodelijk ongeval dan bij een willekeurige wieler-/tenniswedstrijd om maar iets op te noemen.

Als je zo'n dingen wil uitsluiten ga je simpelweg geen enkele toeschouwers meer langs de kant mogen toelaten.
 
Moet ge dan iedereen straffen omdat er enkelingen zich niet kunnen gedragen?

Gewoon keihard bestraffen (de dood is nu wel heel erg dat het zo ver moet komen) Mijn kind schoon kind pampermaatschappij

Je kan niet zomaar een race stilleggen als er tijdens het racen een paar enkelingen zich verplaatsen naar een verboden zone hé.

Tegenwoordig heb je bij elk sportevenement wel een paar enkelingen die zich (serieus) misdragen. Zoals Silence zegt kan je moeilijk elk evenement gaan stilleggen omdat die individuen de regels niet volgen. Enkel heb je in deze sport natuurlijk wel een pak meer kans op een dodelijk ongeval dan bij een willekeurige wieler-/tenniswedstrijd om maar iets op te noemen.

Als je zo'n dingen wil uitsluiten ga je simpelweg geen enkele toeschouwers meer langs de kant mogen toelaten.
Ja, ge legt den boel gewoon stil, op naar de volgende KP. Als Ieper het kan, waarom zou de Condroz het niet kunnen? En in Ieper stond dat volk waarvoor ze 't afgelast hebben nog 10 keer veiliger dan ze gemiddeld in de Condroz staan.
 
Moet ge dan iedereen straffen omdat er enkelingen zich niet kunnen gedragen?

Gewoon keihard bestraffen (de dood is nu wel heel erg dat het zo ver moet komen) Mijn kind schoon kind pampermaatschappij

Je kan niet zomaar een race stilleggen als er tijdens het racen een paar enkelingen zich verplaatsen naar een verboden zone hé.

Tegenwoordig heb je bij elk sportevenement wel een paar enkelingen die zich (serieus) misdragen. Zoals Silence zegt kan je moeilijk elk evenement gaan stilleggen omdat die individuen de regels niet volgen. Enkel heb je in deze sport natuurlijk wel een pak meer kans op een dodelijk ongeval dan bij een willekeurige wieler-/tenniswedstrijd om maar iets op te noemen.

Als je zo'n dingen wil uitsluiten ga je simpelweg geen enkele toeschouwers meer langs de kant mogen toelaten.
Moet ge die enkelingen dan maar dood rijden?
Het is echt geen alleenstaand geval he. Ik ken de problemen in de Condroz al zolang ik de Condroz ken.

Zoals Rubinho zegt, in Ieper doen ze het wel. In WRC doen ze het ook. Maar in de Condroz willen ze blijkbaar geen kp's annuleren.
Freddy Loix wilt er zelfs niet rijden.
 
Ott Tanak fait ses adieux à Hyundai au Japon : "Une décision difficile, et Thierry n'a rien à voir là-dedans"

Ik vraag me af waar de toekomst ligt voor Tanak. Hij en Neuville hadden hier en daar wat (kleine) akkefietjes maar de hoofdreden dat hij opstapt is omdat hij ontevreden is, dat de wagen niet voldoende competitief is, om voor de wereldtitel te kunnen vechten.

Ik kan me daar wel iets voorstellen. Tanak is iemand die de problemen dan ook zal aankaarten maar die zijn quasi zeker in dovemansoren gevallen. En dat apprecieert hij niet.

Hier ook een interview met Neuville
Thierry Neuville sur le départ de Tanak
 
Zonder druk en na een lang seizoen, wint Neuville de laatste WRC rally in Japan. Too litle too late, maar wel goed voor het moraal.

Evans zette nog alles op alles om Neuville voorbij te steken maar na miscommunicatie met zijn co-rijder ging hij in de fout.
 
Dubbele zege trouwens voor de Belgen, Gregoire Munster, slecht gestart Japan eindigt met een perfect slot op de bovenste trede op het WRC2 podium!
 
Moet ge die enkelingen dan maar dood rijden?
Het is echt geen alleenstaand geval he. Ik ken de problemen in de Condroz al zolang ik de Condroz ken.

Zoals Rubinho zegt, in Ieper doen ze het wel. In WRC doen ze het ook. Maar in de Condroz willen ze blijkbaar geen kp's annuleren.
Freddy Loix wilt er zelfs niet rijden.

Als de Condroz geen KP's wil annuleren, zal iemand anders wel de Condroz rally annuleren. Dat gaat het gevolg worden.
 
Dubbele zege trouwens voor de Belgen, Gregoire Munster, slecht gestart Japan eindigt met een perfect slot op de bovenste trede op het WRC2 podium!
Pakte zelfs een puntje mee in het algemene klassement. Is daar trouwens een lokale piloot, rijd al een eindje in het Japanse rallygebeuren.
 
WRC:

Breen out bij Ford
Lappi naar Hyundai voor een volledig seizoen.
Edit: Breen naar Hyundai voor gedeelde wagen met Sordo.
Toyota: Rovanpera, Evans, Ogier, Takamoto
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat Mikkelsen de grootste verliezer zal zijn in de stoelendans. Had een akkoord met Hyundai totdat Lappi op de proppen kwam ..

Wat Hyundai nu ziet in Breen is niet te verstaan na zo'n desastreus seizoen. In een kleinere rol zoals 2 jaar geleden gaat hem misschien wel beter passen?

Misschien dat MSport nog een optie is, maar dat lijkt het voorlopig niet, want is weer terug bij Skoda aan het testen..

Fourmaux en M-Sport lijkt ook gedaan. Dus het lijkt erop dat het daar Tanak Loeb Greensmith word? Of krijgt Huttunen een upgrade of Solberg met Monster backing? Of krijgt Loubet een kans in het eerste team na zijn goeie prestaties en heeft ook wat sponsors achter de hand.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat Mikkelsen de grootste verliezer zal zijn in de stoelendans. Had een akkoord met Hyundai totdat Lappi op de proppen kwam ..
Mikkelsen is toch een betere rallyrijder dan Lappi? Maar misschien meer uitstraling naar de sponsors toe?
Want dit is wel een verrassende wending vind ik? Of heb ik iets gemist?

Dit leek me wel de laatste kans voor Mikkelsen om terug aan de top te geraken. Dit is einde verhaal vrees ik.
 
Terug
Bovenaan