Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

FF dit topic genegeerd omdat ik nog de MotoGP race moest zien alsook de MXON.

Belgen goed gepresteerd,maar zit toch een beetje met het gevoel dat er toch meer in zat.
Alhoewel,Frankrijk en Australië ook hun deel van valpartijen gekend.
Ik vertrouw erop dat Liam dit jaar een stap vooruit gaat zetten in het MX2 kampioenschap.
Denk wel dat hij rijp is om heel regelmatig voor de podiumplaatsen te strijden.


MotoGP:
Miller outstanding,zelden gezien van hem.

Leuk duel voor P2 tussen Jorge Martin en Brad Binder.
De Zuid-Afrikaan trok aan het langste eind.

Bagnaia die zich zelf de das om doet in de laatste ronde,voor hetzelfde geld pakt hij Fabio mee.
Verlies tov FQ20 toch enigszins beperkt.Achterstand van 18 punten kan nog opgehaald worden,maar het begint wel van te moeten zijn.
Nog eenmaal achter Fabio eindigen en het wordt wel heel moeilijk.


Marquez die beweerde dat hij geen pijn meer voelde,als dat echt zo is count him in for the 2023 title challenge.
Toch knap vierde.
Nog werk aan de winkel,maar toch positieve ervaring.

A.Espargaro pech met motor op startgrid,voor het eerst geen punten dit jaar,moet zuur zijn.
Had wel de pace om mee te vechten met rechtstreekse concurrenten (Quaratararo,Bagnaia & Bastianini).
Doet ook nog steeds mee voor de titel,wat op zich al heel knap is.

Is idd officieel aangekondigd dat ze naar Kazachstan gaan, maar toch ff afwachten.
Finland werd ook officieel op de kalender geplaatst maar zijn er nog altijd niet geweest.
En zullen er ook niet gaan want Kimy Ring zou failliet zijn.
Desondanks wordt de kalender ook uitgebreid met een paar races meer,geloof dat ze ook al akkoord hebben om Saudi-Arabië GP te laten organiseren.

Begin me wel af te vragen of ze niet teveel de F1 aan't kopiëren zijn.
Uitbreidng van aantal GP's,de motoren die steeds meer aerodynamische invloed krijgen,introductie van sprintraces,....


Ben benieuwd wat Dorna gaat doen met de aanpassingen op Spa?
Heikel punt blijft wel dat België geen al te grote afzetmarkt is voor motoren blijkbaar.
Iets waar Dorna zeker rekening mee houdt.
 
Mercedes hun FE mini-docu gezien... Vat 2022 mooi samen, maar blijft erg oppervlakkig.
En ook: De Vries blijkt (zoals ik al even vermoedde) een chille, gezellige kerel te zijn, terwijl Stoffel soms wat douchebag-vibes heeft 😅
Spijtig genoeg wordt er geen enkele hint gegeven naar hun mogelijkheden voor komend jaar. Ben benieuwd wat Stoffel gaat doen, maar zal vermoedelijk dus effectief de overstap naar DS worden.
 
Wat Stoffel betreft, duurt toch wel wat lang vooraleer er uitsluitsel is ivm zn overstap naar DS.

@Knarf Via de youtube link in zijn bio op insta.
DS: Hier Stoffel tekenen!
Stoffel: Ik ben nu wereldkampioen, eerst dat cijfertje van 100k per jaar verhogen naar 1 miljoen
DS: Ben je gek?
Stoffel: Dan teken ik niet, ... Ineos biedt 5 miljoen! Dan word ik wielrenner!

Neen even serieus
Stoffel - Ik denk dat het er best goed uitziet
 
Oliver Solberg volgend jaar geen lid meer van het Hyundai WRC team. Zal dit jaar ook geen WRC manche meer rijden. Zal wel nog deelnemen aan de recce van Japan als lid van het team.
 
Oliver Solberg volgend jaar geen lid meer van het Hyundai WRC team. Zal dit jaar ook geen WRC manche meer rijden. Zal wel nog deelnemen aan de recce van Japan als lid van het team.
Jammer. 21 jaar, ze kunnen niet allemaal meteen presteren op die leeftijd zoals Rovanpera doet.
Hyundai wil voor het constructeurkampioenschap gaan en dan past een jonge snaak niet in het plaatje, wanneer deze rallyrijder nog te veel steken laat vallen.

Neuville zijn mening staat hier:
Neuville believes Solberg should be in a 4th car instead

Oliver Solberg volgend jaar geen lid meer van het Hyundai WRC team. Zal dit jaar ook geen WRC manche meer rijden. Zal wel nog deelnemen aan de recce van Japan als lid van het team.
Hopelijk vinden ze nog een oplossing en zetten ze een 4de wagen in volgend jaar (zoals Neuville suggereerde). Er zat te veel druk op.
 
Heel benieuwd wat het gaat worden ! Tis blijkbaar eigelijk zowat een DS fabrieksteam geworden, aangezien zo goed als het volledige team van DS blijft zoals het is en zowat bijna alles van Dragon weg is. Geen idee waarom Penske dan eigenlijk nog in de naam staat. Gaat wel zalig teamke zijn denk ik. Ze gaan blijkbaar ook het zwart en goud in de livery houden (vandaar de foto ook in de kleuren).
 
DS is na het vertrek van Mercedes het te kloppen team. Ik denk niet dat VD ergens beter kan zitten (toch niet in de Formula E).
 
Mag het hopen. Al is het wel lastig te zeggen in de FE, zeker nu met gen3 die er aan komt. Even goed is DS een middenmoter en pakweg Nio top 3
 
Mag het hopen. Al is het wel lastig te zeggen in de FE, zeker nu met gen3 die er aan komt. Even goed is DS een middenmoter en pakweg Nio top 3
Sowieso is er geen heel groot verschil tussen de wagens in de FE. Er zijn enkele teams die wat minder zijn (en dat is dan nog relatief beperkt ten opzichte van in sommige andere autosport takken), maar ik had de indruk dat buiten die paar teams de rest wel redelijk aan elkaar gewaagd was.
 
het gaat toch een ander seizoen geven dan Gen2. toen zijn er volop fabrieksteams bij gekomen, die zijn nu quasi allemaal weg.
 
Sowieso is er geen heel groot verschil tussen de wagens in de FE. Er zijn enkele teams die wat minder zijn (en dat is dan nog relatief beperkt ten opzichte van in sommige andere autosport takken), maar ik had de indruk dat buiten die paar teams de rest wel redelijk aan elkaar gewaagd was.
Conclusie VD is gewoon een steengoede coureur die de titel gepakt heeft zuiver door zijn eigen stuurvaardigheden en ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan