Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Titelstrijd in MotoGP is ook zo goed als zeker beslecht.
Quartararo laatste races alles uit handen gegeven,Bagnaia greep zijn kans om over te nemen.
FQ20 moet al winnen in Valencia en Bagnaia mag dan maximaal 1 punt scoren,dus het lijkt me game over.
 
Ott Tänak verlaat Hyundai na de rally in Japan. Deze exit hing zowat in de lucht. Gedaan met Tänak in het wrc of keert hij terug naar M-Sport. Een terugkeer naar Toyota lijkt me eerder onwaarschijnlijk.

edit: Ypres rally ook opnieuw opgenomen in het Brits rally kampioenschap.
 
Laatst bewerkt:
Ott Tänak verlaat Hyundai na de rally in Japan. Deze exit hing zowat in de lucht. Gedaan met Tänak in het wrc of keert hij terug naar M-Sport. Een terugkeer naar Toyota lijkt me eerder onwaarschijnlijk.

edit: Ypres rally ook opnieuw opgenomen in het Brits rally kampioenschap.
Hij en Neuville zijn geen beste vrienden maar blijkbaar wilde Neuville hem er volgend jaar wel nog graag bij hebben.
(Je hoeft geen goeie vrienden te zijn in het echte leven om samen te rijden voor een team he)

Wat zou de reden zijn van zijn vertrek? Hij zou zelf besloten hebben op te stappen? Dat vind ik een beetje vreemd?
 
Al heel het seizoen niet tevreden van de auto, kan hem niet naar zijn hand zetten en qua management keuzes is ie ook niet echt tevreden over. Kan bijna niet anders zijn dat hij terugkeert naar MSport. Kan gewoon niet dat Toyota een line up zou hebben als deze Kalle - Tanak - Evans. Kan ook een sabbatjaar worden, gaan geruchten de ronde al een hele tijd dat er iemand in het gezin Tanak kanker zou hebben. Hopelijk zijn dit valse geruchten. Maar dat hij daardoor meer tijd in zijn gezin zou willen investeren.
 
Wat zou de reden zijn van zijn vertrek? Hij zou zelf besloten hebben op te stappen? Dat vind ik een beetje vreemd?

Zoals @mcgrave zegt: 'geruchten die wijzen op iets persoonlijks.' Dirtfish, enfin een van de medewerkers, maakte gewag van 'some things are more important then rally.'

Hij had het inderdaad ook wat gehad met Hyundai om verschillende redenen. Niet optimale auto, Neuville eerste piloot.

Zijn vertrek komt ook niet uit de lucht vallen. Heel ontevreden met de opmerkingen van Neuville in Ieper. Neuville over Ott: 'Als er iets aan de hand is met Ott zijn wagen, dan rij ik op 3 cilinders. In Nieuw Zeeland zei hij aan de stop van een proef: 'waarom moet ik altijd iets positief zoeken als het alleen maar negatief is.' Neuville daarentegen vindt het jammer dat hij een sterke teamgenoot verliest.

Aangezien het vertrek zo plots is en hij een paar dagen ervoor nog wist te vertellen dat hij zijn contract ging uitdoen, gaan de vermoedens eerder naar iets in de privésfeer.

Andere geruchten zeggen dan weer dat hij het liefst voor zijn eigen zou rijden.
 
De tweelingbroertjes Coenen zitten volgend jaar niet meer samen in 1 team in de MX2. Lucas komt uit voor het fabrieksteam van Husqvarna en Sasha, toch wel verrassend, in het fabrieksteam van KTM naast Everts en Adamo.
Ik had het eerder andersom verwacht, want Lucas lijkt me toch het grootste talent van de twee, hoewel Sasha zeker de snelheid heeft, maar nogal graag hard tegen de grond gaat met veel blessureleed.


 
Laatst bewerkt:
Hij had het inderdaad ook wat gehad met Hyundai om verschillende redenen. Niet optimale auto, Neuville eerste piloot.
De zitjes zijn echter beperkt. Er zijn 3 realistische opties

- Hij start zijn eigen team op en mits de nodige fondsen mag hij mee rijden in de hoogste klasse (RC1). Maar dat is een groot risico en kan hij wel voldoende budget bijeenzamelen ?? En gaat de wagen dan wel meteen goed zijn ???? Ik geloof niet echt in dit scenario

- Hij kon kiezen: Blijven bij Hyundai voor het grote geld maar eigenlijk 2de piloot zijn (Neuville IS Hyundai en dat heeft Tanak nu wel door), of kiezen voor de sportieve gok door naar M-sport te gaan.

Hij zal daar zeker zijn salaris dan moeten halveren of zelfs nog meer dan dat (!). Want M-sport heeft geen groot budget. Maar Tanak kan ook redeneren: Geld of het sportieve en nummer 1 zijn binnen een team? Ik kies voor optie twee -> Dan wordt het gewoon M-sport. Ogier heeft dit ook even gedaan he. (Al was het budget toen nog wel groter)

- Misschien inderdaad ziekte in de familie. Maar ik hoop echt van niet. En dan lijkt een sabbatjaar van toepassing.
 
De zitjes zijn echter beperkt. Er zijn 3 realistische opties

- Hij start zijn eigen team op en mits de nodige fondsen mag hij mee rijden in de hoogste klasse (RC1).

- Tanak nu wel door), of kiezen voor de sportieve gok door naar M-sport te gaan.

Hij zal daar zeker zijn salaris dan moeten halveren of zelfs nog meer dan dat (!).
De geruchtenmolen doet goed zijn werk:

- Het eigen team zou samen met Markko Martin zijn. Die heeft ondertussen al een eigen team met een eigen R5. Geen nieuwe WRC aangezien deze nog nergens werden aangeboden.

Bij M-Sport zal hij inderdaad serieus moeten inleveren. Want geld is daar altijd een probleem - Kijk naar hoe Gus Greensmith zijn zitje koopt (alhoewel ik sympathie heb voor de kerel, hij is altijd oprecht blij als hij eens een snelste tijd kan draaien). Ook hier doen geruchten de ronde dat Redbull een tweede team zou willen oprichten onder de vleugels van M-Sport met een plaats voor Tanak (en zelfs voor Evans - wist niet dat hij einde contract was bij Toyota).

Ook interessant wie Hyundai nu zal aantrekken. Namen Mikkelsen, Breen, Ostberg, Meeke zijn al gevallen. Zeker omdat ze een 'ervaren piloot' willen. Sordo zelf zou geen interesse hebben in een volledig kampioenschap. (Net zoals Ogier daar bij Toyota ook geen zin meer in heeft).
 
Ferrari hypercar:

0UybYNY.jpg

qRRacBb.jpg

dPQw0Mn.jpg
 
Lamborghini heeft hun LMDH partner bekend gemaakt voor 2024: Iron Lynx.

Wat goed nieuws is voor de Iron Dames, met oa Sarah Bovy. Ze willen 3 wagens in zitten, dus waarschijnlijk ook 1 voor hen.
 
Geen Ferrari meer dus voor dat team?


MotoGP:
Zoals verwacht Bagnaia WC.
Stress is toch remmende factor,wordt amper 9de en dan weten Marc Marquez ,Miller en Mir voor hem gecrasht zijn.
Vond het toch maar pover van Pecco in het begin wel duel met Fabio maar daarna toch serieus weggezakt.
Maar het ultieme doel is wel bereikt natuurlijk.
Quartararo nooit niet aanspraak kunnen maken op de vereiste zege.
Suzuki neemt afscheid van het kampioenschap met een zege van Rins.
Binder sterke race,wordt knap tweede.
 
Terug
Bovenaan