Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Neuville heeft opnieuw zijn ritme gevonden. Er zal weinig aan te doen zijn dit weekend.
You said? Uitgeschoven op gravel, vrij veel pech, maar niet dat het nog veel uitmaakt voor de wereldtitel.

Jammer voor het Belgische publiek dat graag een Belg hadden zien winnen.
 
MX2 extreem spannend! Laatste reeks vant seizoen, Vialle 1 punt voor op Geerts, nu nog 20min in 2e reeks en Geerts constant op t wiel van Vialle.

Ik hoop echt dat hij er nog over geraakt.

Edit: wtf, vialle valt en geerts gaat er mee over 🙄😳
 
Ze zijn zo aan elkaar gewaagd dat de titel uiteindelijk beslist wordt door geluk. Vaille valt onder druk van Geerts, Geerts kan hem niet ontwijken, Vialle geraakt veel sneller terug weg, en is op weg om WK te worden.

Nu ja we moeten eerlijk zijn, Geerts stond tot voor kort met een geruststellende voorsprong aan de leiding en is dan een paar keer goed gevallen (De druk van kampioen te kunnen worden?). Hij heeft het vandaag niet verloren. Maar dat finaal de titel door geluk wordt gewonnen, is wel zuur.
 
Laatst bewerkt:
Spijtig voor Geerts,zonder de valpartij samen met Vialle had ik het willen zien,nu kon Vialle veel sneller vertrekken dan Geerts.
Maar ja,Geerts heeft de afgelopen races iets teveel foutjes gemaakt die hem nu zuur opbreken.
Maar ja volgend jaar geen Vialle meer.
Misschien hebben we dan twee kandidaten als Everts evolueert.
Benistant,De Wolf,Van De Moosdijck,Laengenfelder,Horgmo,Haarup misschien de andere kandidaten.
Voor de rest zie ik niet echt concurrentie,tenzij Adamo die in plaats van Vialle komt spectaculair verbetert.
 
Geerts :headshake::headshake::headshake: Heel zuur dit, maar hij heeft het voor mij echt beginnen wegsmijten in Finland. Hij was daar OUTSTANDING en domineerde enorm. Maar gaat in de fout en gooit daar 26 punten voorsprong te grabbel... Het hadden er 29 kunnen zijn, maar het werden er 15. Daarna weer crashes in de kwalificaties in St-Jean d'Angely... maar dat was niet erg volgens hem. Helaas was het dat wél! Als gevolg slechte starts en voorbijsteken ging amper, dan te agressief, weer tegen de grond en weer veel puntenverlies... Het had in Turkije nooit zo spannend mogen worden. 😕
 
Hopelijk een wake up call voor hem. Want als zijn mentaliteit op dat vlak niet betert, dan gaat er volgend jaar wel wéér iemand anders beter zijn. Dat zit toch echt mentaal niet 100% goed.

Het is al drie jaar lang, net niet, dat is geen toeval meer.
 
het is wel het toppunt dat Cordeel zijn eerste punten pakt, in hetzelfde weekend dat iemand anders genoeg strafpunten pakt voor een schorsing (Nissany) (trouwens al de derde ban in F2 dit seizoen)
 
Om nog ff terug te komen op de MX2. Hij heeft het idd wel zelf verprutst, iets wat eigenlijk niet had mogen gebeuren :)

Ik weet nog, toen hij hier in lommel won was iedereen er van overtuigt dat hem in frankrijk WK ging worden. Men ouders nog liggen zien om met ne vriend van hun die in de MX wereld zit richting daar te gaan mja viel ff anders uit 😅

Nu aftellen richting MXoN! Benieuwd wat de belgen daar gaan presteren. Van horebeek de zwakste schakel vd 3, hopelijk kunnen geerts en everts nog is top presteren daar.

Vooral uitkijkend naar USA, frankrijk en NL daar met mss verrassingen van de belgen, italianen, australiërs. Vooral curieus wat die jett lawrence gaat uitsteken. Die vloog met momenten tijdens t open seizoen in amerika.
 
Hopelijk een wake up call voor hem. Want als zijn mentaliteit op dat vlak niet betert, dan gaat er volgend jaar wel wéér iemand anders beter zijn. Dat zit toch echt mentaal niet 100% goed.

Het is al drie jaar lang, net niet, dat is geen toeval meer.
Ik weet niet of het mentaliteit is, hij is gewoon al heel zijn carrière een grage valler, helaas. Er zijn periodes dat hij er netjes op blijft zitten, maar dan komt er sowieso weer een hele reeks aan crashes in de daarop volgende GP's...
Volgend jaar zou het in principe zijn jaar moeten zijn, maar dan komt volgens mij de meeste concurrentie vanuit eigen stal met Benistant. En zoals @hjs666 de anderen al opsomde, wees maar zeker dat er daar ook enorm gaan groeien deze winter. En het KTM team mag je nooit uitvlakken, die zorgen er wel voor dat Everts en Adamo er volgend jaar zullen staan.
 
Om nog ff terug te komen op de MX2. Hij heeft het idd wel zelf verprutst, iets wat eigenlijk niet had mogen gebeuren :)

Ik weet nog, toen hij hier in lommel won was iedereen er van overtuigt dat hem in frankrijk WK ging worden. Men ouders nog liggen zien om met ne vriend van hun die in de MX wereld zit richting daar te gaan mja viel ff anders uit 😅

Nu aftellen richting MXoN! Benieuwd wat de belgen daar gaan presteren. Van horebeek de zwakste schakel vd 3, hopelijk kunnen geerts en everts nog is top presteren daar.

Vooral uitkijkend naar USA, frankrijk en NL daar met mss verrassingen van de belgen, italianen, australiërs. Vooral curieus wat die jett lawrence gaat uitsteken. Die vloog met momenten tijdens t open seizoen in amerika.
Ja jammer wel. Ik heb op geen enkel moment gedacht dat de titel al voor Geerts was... zeker na Finland kreeg ik een slecht voorgevoel...

De MXoN vond ik sowieso al raar dat er voor Van Horebeek werd gekozen, ik had Van Doninck meegepakt. Beter in vorm en minder mechanische problemen. Die Beta van The Jerre geeft ook elke week wel de geest. Geerts en Everts zouden individueel wel sterk moeten kunnen presteren, en dan zit er mss zelfs een podium in... maar dan mag er niks mislopen. Als Coldenhoff weer zo dominant zal zijn als vorige keer in RedBud, dan is Nederland al bijna zeker van winst. :eek:
 
Ja jammer wel. Ik heb op geen enkel moment gedacht dat de titel al voor Geerts was... zeker na Finland kreeg ik een slecht voorgevoel...

De MXoN vond ik sowieso al raar dat er voor Van Horebeek werd gekozen, ik had Van Doninck meegepakt. Beter in vorm en minder mechanische problemen. Die Beta van The Jerre geeft ook elke week wel de geest. Geerts en Everts zouden individueel wel sterk moeten kunnen presteren, en dan zit er mss zelfs een podium in... maar dan mag er niks mislopen. Als Coldenhoff weer zo dominant zal zijn als vorige keer in RedBud, dan is Nederland al bijna zeker van winst. :eek:

Ik kan ze moeilijk inschatten,maar de Amerikanen zelf geen kanshebbers?
Frankrijk zou ik ook niet uitsluiten.
 
Terug
Bovenaan