Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Blij dat hij nog eens een prijs pakt. Maar verder - en ik kijk idd niet elke race - hoe saai was die wedstrijd, of ligt dat aan mij. En in het rusthuis is er meer sfeer op een doordeweekse dinsdagavond dan in dat stadion
 
Inderdaad een van de slechtste circuits van de FE kalender, hoop dat die snel weer verdwijnt.
Dat Stoffel de laatste races geen enkele intentie had om een inhaalmanoeuvre te doen, helpt ook wel niet.
 
Inderdaad een van de slechtste circuits van de FE kalender, hoop dat die snel weer verdwijnt.
Dat Stoffel de laatste races geen enkele intentie had om een inhaalmanoeuvre te doen, helpt ook wel niet.
inhaalpoging, crashen, en titel verliezen?
het hielp idd niet dat hij zo ver voor lag, maar het zou echt zot geweest zijn om hier risico's te nemen, terwijl hij zo ver voor lag.
 
inhaalpoging, crashen, en titel verliezen?
het hielp idd niet dat hij zo ver voor lag, maar het zou echt zot geweest zijn om hier risico's te nemen, terwijl hij zo ver voor lag.
Ik benoem het gewoon hoe het is, ik ben geen idioot he, ik weet ook wel dat hij het slim moest spelen en geen risico's mocht nemen. Logisch gevolg is dat het als kijker wat "saaier" is om te zien.
 
Gaan ze nu nog een WK celebration geven of niet. Sebiet is dat Stadion helemaal leeg lol.

Edit: ah eindelijk
 
STOFFEL! My man! Dik verdiend! Ik hoop zo hard op een WEC Hypercar-zitje voor hem, Ale liefst van al terug in de F1 maar das een utopie vrees ik.
 
Ik denk dat Indycar ook nog niet helemaal uitgesloten is voor hem.
Hem enkel in WEC zien rijden spreekt mij iets minder aan.
 
ik denk dat een Indy en WEC programma combineren vrij moeilijk is.
Indy heeft meestal een vrij druk programma van mei tot en met september.
 
STOFFEL! My man! Dik verdiend! Ik hoop zo hard op een WEC Hypercar-zitje voor hem, Ale liefst van al terug in de F1 maar das een utopie vrees ik.
Heeft hij eigenlijk al ergens definitief zijne krabbel geplaatst? Er was een tijdje geleden sprake van DS Penkske, maar nadien werd het erg stil.
Ik vermoed dat dit gerucht gewoon waar is.

Maar ik zou hem die job graag zien combineren met Indycar of WEC.
 
Ik weet ook niet of dat al definitief is. Ik kijk eerlijk gezegd alleen maar FE omdat Stoffel meedoet, Indycar zou idd wel tof zijn. Had hij daar onlangs geen test gedaan met McLaren?
 
On a different note, Dries Vanthoor heeft weer een 24h op zijn palmares geschreven met de Audi GT2 van PK Motorsport in de 24u van Zolder. Mijn persoonlijke favoriet omwille van familiale reden is de Porsche van REDANT Racing, met oa Sam Dejonghe. Maar die is omwille van verschillende problemen pas 6e geëindigd.
 
Denk dat het vrij zeker is dat hij samen met JEV DS-Penske gaat rijden.

Indycar combo met FE dat gaat niet denk ik. Vergne rijdt dacht ik FE en hyper. Dus misschien Stoffel ook.
 
Denk dat het vrij zeker is dat hij samen met JEV DS-Penske gaat rijden.

Indycar combo met FE dat gaat niet denk ik. Vergne rijdt dacht ik FE en hyper. Dus misschien Stoffel ook.
Stiekem zag je Vergne, Stoffel toch ook af en toe helpen in de titelstrijd? Of zie ik spoken? :unsure:

Ik denk ook wel dat ze ploegmaats worden bij het nieuw samengesteld topteam (DS Penske = Techeetah stopt ermee ?? DS gaat wel verder en voegt zich samen met Penske). Op papier is dat team, één van de sterkste teams voor 2023.
 
On a different note, Dries Vanthoor heeft weer een 24h op zijn palmares geschreven met de Audi GT2 van PK Motorsport in de 24u van Zolder. Mijn persoonlijke favoriet omwille van familiale reden is de Porsche van REDANT Racing, met oa Sam Dejonghe. Maar die is omwille van verschillende problemen pas 6e geëindigd.
Ik ben bijna de hele 24 uur daar geweest. De Audi heeft vooral gewonnen dankzij Dries Vanthoor. Vader en zoon Longin, Peter Guelinckx en Nicolas Saelens reden zeker niet slecht, maar het viel toch wel op wanneer Dries aan het stuur zat. De Porsche 991 GT3 Cup van Teunkens, Laurijssen, Rau en Latorre hebben eigenlijk tot aan de finish heel sterk weerwerk geboden, maar tegen Dries aan het stuur van die Audi R8 was niets te beginnen.

De RedAnt racing Porsches hebben het beiden heel sterk gedaan maar inderdaad wat meer technische problemen gehad. Vooral dan die Porsche #12 waar Sam Dejonghe mee in het team zat. Uiteindelijk zijn ze toch nog 6de geworden.
Veruit de mooiste wagen van het veld was wel heel duidelijk de Mark car BMW V8 van Chris van Woensel. Heerlijke wagen om te zien (en te horen) rijden. Vooral 's nachts.

Wel nog een kleine opmerking. 50 euro inkom om enkele rijkeluiskinderen met dikke auto's te zien rijden is veel geld. Als je daar naar toe trekt met je gezin ben al 200 euro aan inkom kwijt. 6 euro voor een fritje met mayonnaise is stevig. 3 euro voor 25 (of was het 20 ??) cl water is eigenlijk schandalig. Maar 15 euro voor je auto te mogen parkeren vind ik ronduit diefstal. Zeker op een evenement waar alles rond auto's draait.
 
Stiekem zag je Vergne, Stoffel toch ook af en toe helpen in de titelstrijd? Of zie ik spoken? :unsure:

Ik denk ook wel dat ze ploegmaats worden bij het nieuw samengesteld topteam (DS Penske = Techeetah stopt ermee ?? DS gaat wel verder en voegt zich samen met Penske). Op papier is dat team, één van de sterkste teams voor 2023.
Helpen? Dat gaat wel richting spoken zien imo. De indruk die ik wel had was dat jongens als Frijns en Vergne, die goed overeen komen met Stoffel maar geen deel meer uitmaakten van de titelstrijd, geen onnodige risico's genomen hebben om voorbij Stoffel te geraken, ze bleven vrij braaf achter hem rijden, te begrijpen wel.
 
On a different note, Dries Vanthoor heeft weer een 24h op zijn palmares geschreven met de Audi GT2 van PK Motorsport in de 24u van Zolder. Mijn persoonlijke favoriet omwille van familiale reden is de Porsche van REDANT Racing, met oa Sam Dejonghe. Maar die is omwille van verschillende problemen pas 6e geëindigd.
Dankzij Vanthoor wordt Longin nu alleen recordhouder qua overwinningen in Zolder.. Vanthoor heeft in zijn eentje 9 uur gereden
Denk dat het vrij zeker is dat hij samen met JEV DS-Penske gaat rijden.

Indycar combo met FE dat gaat niet denk ik. Vergne rijdt dacht ik FE en hyper. Dus misschien Stoffel ook.
PSA Group heeft al laten weten dat ze maar 1 van hun FE piloten gaan laten hypercar rijden met Peugeot. (Vergne dus, pour préciser)
Misschien dat ze hij Porsche zou kunnen rijden via Penske, maar of we er in 2023 op gaan moeten rekenen?

met DS zie ik hem wel voor de titel rijden in FE, tbh.
 
Maar 15 euro voor je auto te mogen parkeren vind ik ronduit diefstal. Zeker op een evenement waar alles rond auto's draait.
Dat gevoel had ik op de historic gp ook wel.
Zeker omdat ik mijn kaarten op voorhand had gekocht, en al vrij stevig vond, en er daar niks op stond ivm parkeren.
 
Terug
Bovenaan